Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Fikk denne linken av en venn :slightly_smiling_face::+1:

Tlens er uten tvil annerkjent av TOP spillere når Varjo,Vuzix og Magic Leap velger de og snakker varmt om funksjoner med AF hvor det er TLens .

Veldig bra video nede på siden som viser TLens, hvor kjapp den er og ikke minst at den ikke endrer FOV(pumping)

8 Likes

poLight ASA: Share capital increase registered

Til info for de som har et halvt øye på emisjonsprosessen i poLight, og kan være interessert i enten en inngang eller trade, så er det i disse dager at folk får emisjonsaksjene sine. Emisjonen ble satt til 2,3085. Kursen i går var innom 2,335 ca. en kort periode.

2 Likes

Ikke akkurat kamp om aksjene , dessverre.
Vil nok ligge på dette nivået til en eventuell kontrakt/avtale inngås. Utfordringen er om dagens ledelse og styre har kunnskap og forutsetninger til å lykkes.

Hva slags kamp hadde du sett for deg? Normalen er vel å legge inn kjøpsorde så lavt som mulig inntil emisjonskurs, og vente på alle som skal dumpe aksjene sine. Ingen poeng i å kjøpe oppover i kurs så lenge man vet at andre vil selge til deg. Så får man jo se hvor lenge dette varer, og hvor mange emisjonsaksjer som skal ut. Jeg har sikret meg det antallet jeg ønsker allerede, for jeg er langt i fra sikker på at det totale tilbudet overstiger etterspørselen. Håpet for min del da er at vi får en rekyl når alle emisjonsaksjene er ute, fordi poLight nå er såpass billig kontra tidligere, at en del vil være villig til å kjøre kursen oppover igjen om de ikke får emisjonsaksjene de hadde håpet på.

3 Likes

Er aksjen billig? Selskapet går med dundrende underskudd , og dagens ledelse og styre har ikke fått til noe som helst over en periode på flere år.

1 Like

Jeg vet ikke.

Der er jeg uenig:

(Alle bilder hentet fra Q4 2023: https://s201.q4cdn.com/176420087/files/doc_financials/2023/q4/presentation-q42023.pdf

4 Likes

Ingen større avtaler der, mener du at selskapet vil levere + resultater for 25?

Jeg er ikke overbevist om at vi går i pluss i 2025. Da må det trolig skje forandringer i selfiekamerasegmentet.

Jeg tror derimot at det vil være en fremdrift i consumerprosjektene i AR i 2025. Og det har jeg troa på at blir stort fra 2026 og utover. Men det vet vi jo ikke.

Å kjøpe poLight pga. AR, blir som å kjøpe Nvidia pga. AI.

3 Likes

“Billigere enn tidligere”. Det du sier (hvis man er enig uttalelsen din) var status for 4 måneder siden også, bare at selskapet da var verdt 5 ganger så mye som i dag. Da er naturlig nok oppsiden større nå enn før.

2 Likes

Selvsagt, men dagens verdsetting reflekterer en mer riktig verdi av selskapet.

2 Likes

Der strides de lærde😉

1 Like

Er aksjonær og håper på kontrakt med en av de store i løpet av året👍 med siste kapital innbetaling er det veldig liten risiko ut 24 .

3 Likes

poLight ASA: Minutes of Annual General Meeting

Ganske bra omsetning i dag😃

1 Like

Er litt spent på hvem som handlet i går, bra omsetning. Noen som har oppdatert liste ?

Hva i all verden er det egentlig som har skjedd med Polight ? Kursen er helt massakrert jo

Spørs hvor langt tilbake i tid du tenker på, men nå har det akkurat blitt gjennomført en emisjon som satte sine spor på kursen.

1 Like

Flere som har troen på Samsung og Meta i AR med TLens? :slightly_smiling_face:

5 Likes

Jeg tror alle de store inkludert Apple kommer til å benytte TLens i sine briller. I 2027 kommer poLight til være et veldig annerledes selskap enn i dag.

6 Likes