Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Ja, skal lete frem. Ligger på tv hegnar et sted.

1 Like

Men de vil helt sikkert gøre det inden kassen løber i kritisk tilstand . :+1:

Satser på det😊

1 Like

poLight Receives Repeat Design-win for High End Mixed Reality Head-Mounted Device

2 Likes

poLight ASA Receives Purchase Order from a Top Tier U.S. Consumer Electronics OEM to support the Design of a TLens® Camera for AR Applications

4 Likes

Endelig ser det ut til å skje ting :clap::clap::clap:

1 Like

Så utrolig moro for akjsonærer og selskapet!! Gratuleree, en skulle gjerne ønsker en satt lastet til pipa her som en gjorde for 4 år siden… Men men skal være glad jeg har aksjer her i det hele tatt, for gikk mer eller mindre lei all ventingen.

1 Like

Ja dette var gøy! Og nok en bekreftelse på at poLight tar steg for steg i riktig retning.
Du er nok ikke den eneste som har gått litt lei gjennom årene, så det er fullt forståelig.
poLight er et fantastisk spennende selskap, med et enormt potensiale og en ledelse som jobber knallhardt. Men de opererer i en beintøff bransje hvor det er ekstremt vanskelig å lykkes. Så ting har tatt veldig lang tid, men nå begynner ting så smått å løsne litt i hvert fall. Man er ikke i mål enda, men det er mer og mer som tyder på at de største tech-selskapene i bransjen mener poLight sin teknologi har en plass i fremtidens løsninger. Spesielt for AR/MR-briller, men også på andre områder. Det viser avtalen fra april i år med kameramodulselskapet Q-tech, som kjøpte seg inn i poLight med 170 mill etter en avtale med “top tier US customer” om å etablere en ekstra produksjonslinje. Men også denne børsmeldingen hvor det kan virke som det er en annen US top tier kunde. Fantastisk bra i så fall. poLight sitter med nesten 300 mill på konto etter emisjonene i våres, så cash-messig er de også i en veldig behagelig situasjon i lang tid fremover.

5 Likes

poLight ASA Receives Follow-on Purchase Order for TLens® in Leading Mini2P Imaging System

10 Likes

poLight ASA Receives Follow-on PO for TWedge® Wobulator Technical Samples for AR|MR Use from a Top Tier Consumer OEM Customer

5 Likes

Nå «hagler» det inn med meldinger. Selv om anOK er lav snakker vi om at det er ordre fra de største i verden. :clap::clap::clap:

3 Likes

De siste par ukene har vært helt fantastiske🙌 Ser virkelig ut som ting begynner å løsne litt for poLight nå. I tillegg får de nå endelig litt omtale blant kjente forvaltere. Her ved Audun Wickstrand Iversen i DNB disruptive opportunities, som etter all sannsynlighet har tatt en posisjon siste uke (ref. aksjonærlistene).

https://x.com/iversaudun/status/1979516084551102943?s=61&t=00KxGOiPrBds0T-M-NaUVg

2 Likes

Correction: poLight ASA - Invitation to presentation of Q3 2025 results

Det er gode tider som aksjonær her.
Venter fortsatt på melding med mer kraft i.

Ja inne i en god periode nå. Enkelte av meldingene vi har fått i det siste er ganske kraftfulle, selv om de i kroner og øre kanskje ikke virker sånn ved første øyekast. Det krever en del innsats og analyse for å forstå hva meldingene egentlig betyr, hva det har å si for potensialet, tidsestimat osv osv.

Tydeligvis tolker flere og flere nå at summen av alt gjør poLight til et attraktivt case for fremtiden. DNB tok etter all sannsynlighet en posisjon for en drøy uke siden, og med den voldsomme volum-utviklingen som har vært fredag og hittil i dag så tyder det på at flere har kommet til samme konklusjon.

https://x.com/IversAudun/status/1981775347998687596?s=19

Blir jo stresset av denne oppgangen. For denne har jeg sett før i selskapet. Men det fundamentale er kansje endret…

Den dagen Meta eller Apple blir nevnt i samme setning som Polight i nyhetene…

Det gleder jeg meg til. Om det blir i 2026 eller 2027…har tid til å vente.

1 Like

Vi har ventet i såpass mange år at vente er vi gode på :rofl: Jeg velger å håpe at Meta og Apple blir PLT kunder. Den dagen går nok inn i historiebøkene for mitt vedkommende.

1 Like

Akkurat.

Jeg velger å stole på de som styrer skuta.
Tror dette blir ett lite teknologisk eventyr på sikt.

2 Likes

poLight ASA - attracting interest from major market players