Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Med disss tallene er det vel nødt til å være en ganske betydelig nedside nå?

Hvorfor det? Bra med cash, masse runway. Har ikke mer enn en lottokupong her, men jeg tenker at positivt narrativ>>kvartalstall.

2 Likes

I dette selskapet må du ikke se på tallene. Da er det krise. Man må se på hva de kan få til. Jobber med de største i verden. Dette man invester mot.

Er bra mange som har vært investert i selskapet som har tapt store penger på den slags siste 5 årene. Time investeringen når det er tro og håp, den er ikke lett.

1 Like

Helt enig. Tapte mye penger tidligere på denne. Litt mere forsikrig nå. Kjøpte meg inn igjen på ATL. Nå begynner til å bli bedre.

1 Like

Samtidig er det enkelte tall nå som er ganske hyggelig lesning. Om man ser bort i fra at de gikk mye i minus i Q2 (som var forventet). De har snaut 300 mill. på konto nå. Dette har aldri vært høyere så vidt jeg kan huske. I tillegg har det i høst på under en måned kommet ordre på nærmere 10 mill. Dette er høyere enn hele 2024 totalt. Blir nok langt i fra ordre på 10 mill hver måned fremover med det første, men det sier noe om utviklingen. Og med 300 mill på konto virker neste emisjon langt unna. Som ofte er det som har rævkjørt kursen ekstra mye de siste årene. Så både utvikling og tall er ganske bra nå.

Bare å time sine inn og utganger. Dette selskapet overrasker sjeldent.

Tipper 2026 kommer til å avsløre store navn. En nydelig presentasjon i dag.

2 Likes

har ikke sharp vist frem noen prototyp med Tlens .
kan hende de har gått bort ifra å brukes det, og selv om det skulle være t lens ville ikke forventet høye salgstall siden de går til crowdfunding for å se om de i det hele tatt skal produsere

poLight ASA Confirms Design-win for TLens® in SnkeXR Medical AR Glasses

5 Likes

Aldri vært borti flere børsmeldinger fra PLT enn det vi har fått denne høsten. Kan våre vi er på vei til noe.

Markedet tok siste børsmelding godt imot, men så…

1 Like

Vektet meg litt ned før tall.
Meget spennende fremtid. Har kjøpt mer igjen i dag. Selskapet har skuffet mer enn det gledet for mange. Personlig tror jeg på videre utvikling de kommende årene.

1 Like

Dagens melding er kvalitetstegn. SnkeXR er en avlegger fra Brainlab. De har over 4000 sykehus som bruker systemene deres. Her snakker vi om briller som krever det ypperste av kvalitet.

3 Likes

Et spennende 2026 beste i plt. Historisk starter ny året med fin utvikling grunnet hype og teorier. Kan selskapet komme opp med en joker blir det 10kr + kurs igjen

2 Likes

Spekulativt. Trodde ikke du hausset?

Er ikke hauss ved å si kursen går i form av hype og spekulasjoner. Klarer du ikke tyde at det er en risiko så bør du kanskje avstå fra å være så aktiv på forum og heller fokusere på å kanalisere det som skrives.

1 Like

Slik ser den ut ref børsmleding 31. oktober.

https://www.businesswire.com/news/home/20251103592570/en/Snke-Unveils-SnkeXR-the-First-Medical-Grade-Open-Platform-AR-Glasses-for-Healthcare

poLight ASA Receives Follow-on Purchase Order from Top Tier Consumer OEM for TWedge® Wobulator Technical Samples Advancing AR|MR Design

2 Likes

Jøye meg her kommer børsmeldingene raskt nå. Små ordre, men vi snakker ikke om småselskaper som bestiller. Når stor ordren kommer får aksjen bein å gå på :pray:

4 Likes

Financial calendar