Vi får se om det kun er derfor;)
Varjo er det vanskeligere å finne tall for, men ifl denne ville salgs tallene deres drukne i en avrunding feil - så ekstremt i vinden er kanskje noe overdrevet 
Salgstallene til Varjo skal ikke jeg uttale meg om, men posisjonen de tar nå innen forsvarsimulatorer, både fly, hellikopter ++ er spennende.
Ikke for polight sin del
der er det kun antall solgte som gjelder. Og om de kommer med på neste generasjon
Antar de fleste som har satt seg litt inn i hva PLT driver med ikke har tatt lodd i aksjen basert på tech som selges pr idag, men heller hva som kommer om 1år++
Du er ikke alene om ikke å ha tenkt så mye over “smarte briller” i diverse varianter. Dette er veldig lite utbredt i Norge, og snakkes lite om. Enkelte har prøvd eller eier store VR-briller, men dette er noe helt annet enn hva man utvikler nå. Andre steder i verden er det litt mer snakk om smarte briller, men dette er hovedsakelig fortsatt under utvikling, så man vil ikke se en stor utrulling av dette til consumers (dvs deg og meg) før om 1-2 år. Markedet for smarte briller kommer til å bli enormt, og det satses latterlige store summer på dette. Mark Zuckerberg i Meta sa i juli i år at Metas fremtidsvisjon er “superintelligence” og “personal glasses”.
https://www.youtube.com/shorts/7aacJI612WM
poLight sin teknologi passer som hånd i hanske inn i utviklingen av smarte briller. Og for de som har fulgt selskapet noen år og virkelig satt seg inn i posisjonen de har tatt her, så begynner man nå å se konturene av noe stort som er på gang. At mange dømmer poLight nord og ned basert på hva de har fått til i fortiden, eller bruker 5 min på å se at de har røde tall og dermed har gjort seg opp en mening, i tillegg til at selskapet fortsatt er relativt ukjent i Norge og på Oslo børs, gjør det bare til en case som det er mulig å oppdage før “alle” vil komme til å snakke om det samme i fremtiden.
Det som er spennende for polight vdr Varjo er jo kvaliteten og egenskapene til brillen. Den er dermed er bevis på hva TLens kan bidra med. Og husk på at ikke alle linser selges til samme pris. Trenger dermed ikke høyvolum i aller vertikaler for å bidra på bunnlinja. Men, for å nå dit vi håper er det såklart høyvolum som trengs.
Anbefaler å lese denne (åpen).
Dette kan virkelig PLT dra nytte av, hvis de ikke allerede gjør det.
I følge de fantastiske aksjonærlistene levert av Tekinvestor (litt gratis reklame der ja - you’re welcome TI🫡) siste døgnet, som viser handelen fredag forrige uke, så kan man blant annet se at fondet DNB Disruptive Opportunities øke sin posisjon med 1,8 millioner aksjer. Det er ikke mer enn en drøy måned siden de gikk inn i poLight, og allerede nå så nesten tredobler de posisjonen sin. Veldig gøy at fond nå endelig begynner å vise interesse for poLight + til og med markedsfører selskapet i sosiale medier🙌
LHH AS kjøpte 750.000 aksjer på siste liste. Så det som ble solgt de siste dagene, er nå kjøpt tilbake. Tror det ble diskutert her hvis jeg ikke husker feil.
Jeg er ekstremt imponert over handleviljen, og hvor smertefritt dette gikk.
Spennende tid vi går inn i!
Gavepakke fra investinor, men skal man begynne å gevinst sikre litt her tro 
Eller er dette årets nyttårsrakett 
Kommer an på hva planen din er det;)
Kortsiktig - ville uansett ventet litt…
Langsiktig - velkommen med på reisen. 
ikke alle som er like bull på brille fremtiden, som polight investorer
At Meta kutter i pengebruken på Metaverse har nok (dessverre for alle poLight-skeptikere😉) ikke så mye å gjøre med Metas satsning på smarte briller. Du kan jo se her hva jeg postet for litt siden, med link direkte til sjefen sjæl hos Meta.
Skal ikke store innsatsen til for å finne info rundt hva de skal kutte, og hva de ikke skal kutte i…
The firm is reportedly not looking to abandon its metaverse plans, but is moving the money it is saving with these cuts into its augmented reality glasses, currently produced in partnership with Ray-Ban"
“Within our overall Reality Labs portfolio, we are shifting some of our investment from Metaverse towards AI glasses and wearables, given the momentum there.”
Kanskje ikke alle som har like stor troa på AR briller som vi med PLT aksjer, men Meta har tydeligvis like stor troa 
“some” er kanskje nøkkel ordet her, for det virker som aksje markede tolket total effekten til å bli kostnadskutt.
Men uansett , viser det at selv om "if you built it " er det ikke sikkert at “they wil come” Når de 4 år og mrd av $ ikke har klart å få vr ballen til å rulle . skal bli spennende å se om momentet holder for smart glasses
Og om \når polight får innpass i segmentet, hos hvem og evnt hva salgstallene blir. Var mye forventer knyttet til smart telefoner
Så du mener “aksjemarkedet” tolket effekten til å være kutt i AR brille utvikling? Hva baserer du det på da? At Meta offisielt sier det motsatte? Eller at du tenker at resten av akjsemarkedet er like dårlig som deg selv å lete opp informasjon fra nettet?
Et par dager etter kostnadskutt kjøpte forøvrig Meta opp et selskap som driver med AI wearables for å kunne bruke deres tech i sine produkter. Ser ikke ut som aksjemarkedet ditt reagerte negativt på det gitt.
kanskje ikke like dårlige til å finne som meg , men markede er tydeligvis bedre til å tolke enn deg
" BNP Paribas analysts said the reported reductions could lift their 2027 earnings estimates by as much as the high single digits — and even more if Meta trims spending across the rest of the company. " … " Meta’s stock rose as much as 4% Thursday morning, adding $69 billion to its market cap and bringing its total value to $1.68 trillion."
men for all del : 1$ kutt i metauniverse divisjon = 1 økt innsats på smart glasses 
Igjen… Hva i alle dager har det her med din første post å gjøre hvor du påstår Meta ikke har troa på AR briller? Tungt å svelge at du tok feil, og de kommer til å øke pengebruk på den ene tingen som PLT potensielt er involvert i?
Markedet er kanskje bedre enn meg å tolke ting ja, men en ting er bra sikkert, og det er at jeg har tolket PLT bedre enn deg. Skulle jeg tatt hva du har postet i denne tråden tidligere som gode råd så hadde jeg gått glipp av over 40% økning i mine PLT aksjer… Just saying. Men hei, det kan jo hende du får rett til slutt om du kommer med noe random poster annenhver mnd.