Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 4

Hun sier i bilder at hun jukset. Hun nevnte også at hun hadde litt dårlig tid og derfor ble fristet til å ta noen snarveier.

Altså, jeg er der at jeg ikke forventer at politikere er helgener, bedre at de er ærlige og tar det på sin egen kappe når de blir tatt. Så må de bare vise framover at de faktisk ikke fortsetter på samme måte.

4 Likes

Kan du med bakgrunn i det du her skriver forklare hvorfor du som moderator, sletter @Roc sine innlegg innenfor samme tema?

6 Likes

Serr? Flere av mine og @rockybalboa sine innlegg har blitt rapportert av pro-Pal og deretter slettet. Og da sikter jeg KUN til innlegg som ikke bryter med forumreglene. Dette er en lek som begge sider kan spille, så dere bør ikke bli overrasket over at pro-Pal-innlegg også blir slettet.

2 Likes

Må vi alltid bruke privatfly når vi flyr inn terrorister? Først Taliban og nå Bhattigutten. Han kommer nok til å koste det norske samfunnet nærmere 100mill innen han dør.

6 Likes

Staten eier ikke respekt for pengebruken sin. For mye penger. For mange kokker.

9 Likes

Så mye penger de søler bort på annen shit må det være værdt hver eneste krone å endelig få tatt det drite der.

1 Like

Godt spørsmål. Jeg skal svare neste gang noen rapporterer roc sine innlegg og jeg er den som modererer dem.

1 Like

Tenker du de skulle kjøpt en billett på et rutefly; ordnet skilt rundt halsen med “jeg reiser alene”?

Edit. helt enig i at det er frustrerende hvor mye penger slike ting sluker, men hva er alternativene.

2 Likes

Nei tenkte man kunne bruke vei-/togbane eller sjøveien. Å velge den raskeste og mest behagelige metoden er ikke nødvendig når det dreier seg om bunnskrap som bhattigutten.

1 Like

Vei, togbane eller sjøveien er vel ikke realistiske alternativer.

2 Likes

Det bør vel ikke herske særlig tvil om at Arfan Bhatti over flere tiår har vært en giftig ideolog og bakspiller for jihadistiske aksjoner her i landet. Forhåpentlig har politiet og PST nok dokumentasjon til å få bura han inne for mange, mange år.

I det lys burde ikke det å gjøre bruk av en eventuell rammeavtale, med en operatør for slike flyreiser, være noe stort problem (inkl. overtid og “aksjonstillegg” for en liten handfull spesialpersonell).

Hva kosta den såkalte oljeskattepakken som dasittende regjering, betingelsesløst, overførte til et bredt spekter av sektorrelaterte selskap? Mange titalls milliarder kroner. Store deler av støtteemilliardene ble seinere utbetalt som utbytte.

Og hva med de fem spanske “yoghurtbegrene” (også kalt fregatter) som Norge kjøpte for en del år tilbake? I dag utgjør de vel i hovedsak en solidarisk reservedelspool.

Med andre ord bør vi alle stille spørsmål ved hvor de virkelig store pengene går - de som folk flest aldri får glede av.

Nå er uansett Arfan Bhatti ( til tross for manglende utleveringsavtale med Pakistan) inntil videre bak lås og slå i Kongsvinger.

3 Likes

kjipt i danmark også…#urimeligeskatter2024
image
https://www.youtube.com/shorts/q3Qahm-MTtg?feature=share

3 Likes

Ja, det tar vel litt for lang tid i dette tilfellet.

Tenker det må gjøre livet vesentlig bedre for diverse svært energifylte 6-åringer. Pratet med en far for en 6 år gammel gutt, han sa det tok en time for han å gjøre selv den enkleste lekse. Han var bare ikke klar. Samme gutt syklet også 30 km på en dag han var på tur med familien, så plenty med energi. Har pratet med faren etterpå og fra 7-8 års alderen, så tok leksene normal tid. :wink:

4 Likes

Guttungen går i 2. Klasse, og dem starter dagen med lek der og. Ikke en hel time, men de merket positiv endring da ungene fikk begynne dagen med lek kontra å gå rett i pensum.

2 Likes

Hmmmmm, helt sikker er skatterne høje i Danmark, men her er ting taget ud af kontekst. Men det gør selvsagt historien bedre

“”“Der er dog en øvre grænse for, hvor meget du kan betale i skat. Det gælder selvfølgelig også topskat. Du kan aldrig betale mere i skat end 52,07%, som også kaldes det skrå skatteloft. Din topskat sættes automatisk ned, hvis den samlede skatteprocent overstiger skatteloftet.”""

Gad vide hvem der er hans ‘revisorer’ de penge er givet dårligt ud.

Det med bilen er ej heller korrekt.

4 Likes

Tenker det har vært klart ganske lenge at forventningene til at han skal vitne er lave, om ikke fraværende, så jeg ser ikke på tid som en reell faktor i beslutningen om valg av transport.

Derimot er antall politifolk, eller andre som er klarert for slike transporter avgjørende. Hvor mange folk trenger man? Vi snakker vel minimum 2 stk. per skift? Hvor lange skal skiftene være? 8 eller 12 timer? Hva kreves, og hva er forsvarlig? Snakker fort minimum 6 mann som skal lønnes med svært høye tillegg for slike oppdrag.

Å tøffe av sted på et tog fra Pakistan for å få få vedkommende til Norge tenker jeg derfor ikke er veldig realistisk. Jeg tenker det som et minimum har mange utfordringer rundt sikkerheten til de som skal ledsage han.

Tilsvarende med sjøtransport, siden det ikke går mange ferger fra Pakistan til Norge :wink:

2 Likes

Ja, det er derfor jeg skriver at det tar for lang tid.

Time = money

1 Like

Hvilken tog eller sjøtransportrute tenkte du egentlig på? Det er ikke Europa med interrail vi snakker om her eller ei noen RCCL destinasjon. Det går ingen tog ut av Pakistan, heller ingen skip som fører mennesker. Måtte i såfall få skyss på en oljetanker eller bulkskip. Og hva angår å kjøre dit, så tenkte at politiet skulle sende ned x antall betjenter som må ha visum fra og med Tyrkia, gjennom Midtøsten, over Iraq, Afghanistan eller Iran med bil (måtte ha sendt to biler minst da)? Tror Bhatti har noen venner i disse områder. Eller tenkte du en rute over Russland, Kasakhstan etc? Eller tenkte du at de skulle lease en yacht og teste Suez kanalen, Houthi land, hilse på Somalia etc? God plan Egon.

Tror politiet har brukt hue, i motsetning til visse andre. Tar 2 min å sjekke så har Larry og Sergey svaret for deg.

Edit: det går visstnok ikke noe direktefly dit heller. Tipper Emirates mfl ikke er så keen at det fraktes en terrorist/fundamentalist på flyene deres. Dårlig reklame.

6 Likes

Ser dere ikke på action filmer? Diskret utlevering med rutefly skjer daglig. Det billigste hadde vært å ikke hente han.

1 Like