Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Trygdede og pleietrengende er ikke så dumme som du forutinntatt antar. De skjønner at med økt innvandring og økte utfordringer og pengebruk over hele fjøla så er det ALLTID de minst bemidlede og svakeste i samfunnet fra før av som får føle det mest på kroppen.

Øvre middelklasse og oppover kan egentlig drite i hele innvandringsproblematikken. De bare flytter dit det ikke er problemer og kan generelt kjøpe seg ut av de utfordringene som oppstår. Mange vil også tjene på dette pga økt press på lavstatus og lav utdannelse yrker.

Edit: Det er idiotisk myte skapt av den kyniske ekstrem venstre som du viderebringer her…

4 Likes

En ting man kan skylde på hele samfunnet for er å skape etterspørsel etter narkotika. Hver enkeltperson som kjøper alt fra hasj til heroin er med på å gjøre kriminaliteten i Norge mer utbredt. Sårbare grupper blir rekruttert og utnyttet til salg og distribusjon.

Her har vi en som fikk seg en reality check!

https://www.nettavisen.no/nyheter/a-bo-pa-holmlia-er-som-a-bo-pa-den-marokkanske-landsbygda/3423998836.html

Jeg flyttet til Søndre Nordstrand, til noe jeg trodde kunne bli et fint sted å bo. Der fikk jeg større plass, hage, garasje og gode solforhold. Nabolaget så greit ut. Velstelt. Og etter mange år på Vålerenga øst i Oslo, elsker jeg østkanten.

3 Likes

Dagen vi legaliserer andre rusmidler enn de vi allerede har legalisert så vil vi bli kvitt mye av kriminalitet rundt det. At jeg som voksen mann må bli “kriminell” for å velge et annet rusmiddel enn det “folket” har bestemt er greit er for meg helt sykt. Det er et eneste stort hykleri.

At det er egne bydeler eller steder med 50% uetniske nordmenn er vel mer et integreringsproblem enn et innvandringsproblem? Her jeg bor er alle innvandrerne godt integret og man merker stort sett ikke at de er der. Jeg merker det hvertfall ikke, da jeg sjelden forhåndsdømmer de rundt meg. Mange dårlige holdninger ute å går, desverre.

2 Likes

Alle gjengmedlemmene er mest sårbare på dagtid tror jeg.

Med sårbare mener jeg barn og unge med ustabile hjem i en sårbar alder (12-16 år).

Hemmeligheten er jo at samfunnet må unngå å skape sårbare grupper.

Eller løse narkotika-problemet. Begge deler virker vanskelig.

Det er den enkleste tingen i verden.

Legalize it!

Og en veldig enkel måte å unngå å skape sårbare grupper på er å stoppe asylinnvandringen til landet.

1 Like

Det er de svakeste i samfunnet som merker mest på kroppen når knnvandring øker.

De kjemper om samme jobber, samme stønadspott, etc. Det blir fort klinsj da.

Edit: uten å gå for mye inn på det, så er det vel også en klar sammenheng mellom intelligensnivå, og nivå av fremmedfiendlighet. Når vi også vet at intelligens i ganske stor grad kan forklare varianse i inntektsnivå, blant annet, så er det mange ting samtidig som peker samme vei når det kommer til dette spørsmålet.

1 Like

Jadda😃

Dette gleder jeg meg til. John Basham sier det kommer fra en kilde han stoler 100% på :grin: #obamagate

4 Likes

Jeg ser din #obamagate, og høyner med #stilleimsm4ever

Men hvis en «uventet» hendelse skjer, som tar all tid i msm nå snart, så vet man hvorfor da kanskje…

1 Like

https://www.nettavisen.no/okonomi/eu-apner-vei-for-asylsokere-til-norge-og-forkaster-regelen-om-retur-til-forsteland/3424019994.html

3 Likes

Enda en grunn på den laaaaaaaange listen over grunner til å melde Norge ut av EØS og Schengen-avtalen. :face_with_symbols_over_mouth:

3 Likes
1 Like

Er folk overrasket over mobbing og vold blant unge? Helt historieløse eller?

Var masse slåssing, mobbing, vold osv. da jeg vokste opp på 90-tallet og 00-tallet. Men det ble ikke registrert og satt i system. Så gikk under radaren for de fleste voksne da. Er umulig å si nå om det har blitt mer eller mindre, men garantert at flere vet om mer av det som skjer nå pga. sosiale medier, alle går rundt med et kamera i lomma, informasjonsdelingsfrekvensen og hastigheten provoserende/overraskende informasjon spres med.

Det er ikke noe ekstraordinært. Om din oppvekst hadde blitt tatt opp og lagt ut på nettet ville det nok være minst en håndfull slosskamper eller at ungdom gjorde ugang man har vært vitne til per person. Til sammen blir det mye for Document og andre å skrive om.

Menneskene vi er i ungdomstida har ikke endret seg så dramatisk, men hvordan vi kommuniserer og informasjonen vi har tilgang til har endret seg dramatisk siste 20-30 år.

1 Like

Rett og slett hårreisende å bagatellisere dette…

6 Likes

Det var ikke “masse slåssing, mobbing, vold osv” da jeg vokste opp på 1970-tallet. Jeg gikk barneskolen i fire forskjellige byer og ungdomsskolen i ytterligere to andre byer. Aldri hørte jeg engang om gjenger som gikk løs på en enkelt. Det var slåssing mellom gutter - en mot en - også i friminuttene på skolen. En slektning av meg ble provosert til å slåss gang på gang. Min farfar lærte han å slå skikkelig fra seg. Men det var ikke ofte det skjedde. Mobbing - også alvorlige saker - var det utvilsomt. Men ikke med vold som det som gjengis i artikkelen hos Document. Jeg husker to alvorlige saker. En femtenåring som var kjent for å drive med boksing, et par stykker hang etter han i lang tid og til slutt sprakk det og han jaget en av mobberne gjennom skolegården og slo til han flere ganger. Det endte med at mobberen fikk slått nesebeinet inn og oppover mot hjernen. Han havnet på sykehus. Jeg husker også godt at min sympati var 100% hos han som slo. Det ble utvisning selv om han hadde god grunn til å gjøre det han gjorde. Det kanskje verste, som skjedde midt på 70-tallet i nabolaget der vi bodde, og som jeg bare hørte om var en sak der en gutt i begynnelsen av tenårene hadde bundet en gutt på 8-9 år til et tre. Akkurat hva den lille gutten ble utsatt for utover å bli bundet fast vet jeg ikke. Men jeg vil påstå det er symptomatisk at de to sakene skiller seg ut i minnet som mer alvorlige. Men gjenger som gikk løs på en som var alene ? Nei, noe slikt hørte jeg ikke engang om.

3 Likes

Det er jo dessverre vanlig på venstresiden.
Bortforklaringer, bagatellisering og ofte ekstrem naivitet…

5 Likes