Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

  1. Foreslår du hører debatten sånn at du har "stand by " i context.

  2. Om de er moderate/grønne/gule eller blå har lite å si. så lenge de deltar i opptøyer sammen med blodrød venstreside… så er de venstreside i mitt hode. evt er de bare dumme.

Finnes vel ingen beviser på at “antifa” egentlig er forkledd høyreside. Nå begynner jo feds å få arrestert rimelig mange av dem… og voila. ingen høyrefolk der.

1 Like

Det ironiske er at det alle frykter “ekstrem høyre” eller Proud boys skal gjøre, har blitt gjort av venstresiden i over 100 dager allerede…

9 Likes

Jeg så hele debatten i går kveld, Trump fikk spørsmål om han ville fordømme høyrekstreme grupper og han snakket det bort med å si “Proud boys stand down and stand by”. Hvis du sier det har lite å si om de er gule, grønne eller blå, så burde du fordømme høyreekstreme på lik linje med venstrekstreme. Det er vel ikke til å stikke under en stol at de mest “våpengale” i USA tilhører høyresiden - tror du finner særdeles få venstre / liberale mennesker som er medlem av NRA.

Hvis du tror det ikke finnes bevis bør du undersøke litt nærmere, det er bare et google søk unna.

… men dette er vel bare “fake-news” ? :thinking:

1 Like

Det er feil. Her er utskrift av det som ble sagt ordrett.

Og med det så har du jo egentlig avgjort diskusjonen, da jeg ikke orker diskutere med folk som bevist skal vri fakta eller lyve.

4 Likes

Der var det jammen mange ord, men lite ull…

Haha, du er jammen meg morsom - OK, han sa ikke “stand down” men “stand back” - var det så viktig? Du kom med en påstand om at det ikke fantes bevis for at høyreekstreme utga seg for å være antifa under protestene, hvorpå jeg ga deg bevis - det velger du å glatt ignorere for å arrestere meg for en skriveleif. Javel, har også bedre ting å gjøre enn å diskutere med deg :wink:

2 Likes

Grunnen til jeg spurte om du faktisk hadde sett debatten var fordi det var opplagt at du sa feil eller bevist vridde narrativet da ordlyden ble helt annet om man diktet fritt.

Anyhow, håper du ikke føler deg for avslørt.

rart,jeg kan også huske etter nattens debatt at Trump “faktisk” hadde sagt “stand down and get ready”…,da hos VG mener jeg å huske. :face_with_raised_eyebrow:

joda,media har sin agenda,DET er det ingen tvil om :smirk:

1 Like

Joda, føler meg helt naken og avkledd her @Evilfreud :joy:

1 Like

Synes dere to kan holde dere til politikk her i tråden, og heller ta private fantasier på pm :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl::rofl:

2 Likes

Fantastisk respons fra Oslo AP folka… de eier ikke skamvett nok til å prøve å skjule hvor smålige og ondskapsfulle de er engang… !

2 Likes

Hehe han sa standby og stand down. Han roter jo ofte med ord, var ikke meningen å si til rasist hæren sin de skulle stå klar, men avvente borgerkrig erklæringen hans slik mange tolker det.
Leser man transkripsjonen, står det"sure" " I am prepared to do that" “I’m willing to do anything, I want to see peace”
Men det skjedde så fort man overser det.

Uansett har Trump allerede veldig tydelig tatt avstand til ekte rasister, han kjenner ikke til Proud Boys, samme som meg, vet ikke nok til at jeg tørr si meg enig i de faktisk er en ekte white supremacist group. At idioter på venstresiden og media sier det betyr ikke noe i dagens samfunn. Trump vil jo ikke gå med på å bare kalle hvem som helst rasister gjennom å denounce de klart og tydelig. Så han sa til journalistene dagen etterpå han ikke vet noe om Proud Boys .

Trump har forresten allerede gjort dette flere ganger, men jammen meg vanskelig å finne igjen klippene. Media ønsker ikke vise see frem tydeligvis.

Se fra 1:00

3 Likes

Hvorfor kunne han ikke bare klart og tydelig fordømt white supremacists her? Selv på Fox news ga de han krass kritikk for dette svaret.

Fordi han ikke er enige i at det er høyregruppene som er dagens problem. Det er venstregruppene. Så spørsmålet var feil stilt.

Spørsmålet ble stilt som verdens enkleste felle. Som Kilmeade på fox sa så er det som å spørre “are you against evil”?

Det som skremmer,er ikke de få som utfører ugjerningene…det som virkelig kommer å bli et et problem,er de sympatisører disse har i ryggen,som en dag kommer ut og viser sin “støtte” om samfunnet en dag skulle møte på en større uro,-Just wait `n see!

1 Like

Trump har fordømt white supremacy i 4 år. Det er ikke nok for noen. Han er nok drittlei, ettersom narrativet fremdeles er at han ikke har fordømt dem.

4 Likes

Trump skal nok ikke beskyldes for å ha vært spesielt aktiv med å fordømme white-supremacy grupperinger eller ytre høyre i sin president-karriere. Jeg tror heller ikke han nødvendigvis er hverken rasist eller innerst inne setter særlig pris på hverken proud boys eller andre ytterligående grupperinger. Han bare fortsetter å uttale seg på samme måte som han har gjort gjennom 4 år. Det var bl.a det som fikk han valgt - han appelerer til en base som føler seg truet av det etniske mangfoldet USA i dag utgjør. Det funket den gangen og han håper nok at det skal fungere igjen. Fordi mannen er født uten ryggrad og med en ellers slett moral, så klarer han ikke være tydelig på en så enkel ting som å ta avstand fra rasisme. Etter charlotteville var det “fine people on both sides”, igår var det “stand back and stand by”. I tillegg fortsatte han med “But I’ll tell you” et eller annet om antifa, og alle vet at det som kommer foran et “men” når man skal unnskylde seg, ikke betyr en dritt :slight_smile:
Og Trump og hans administrasjon må ta mye av skylden for dette, det er ingen mange andre å klandre. Hans patetiske “america first” er nå for mange synonymt med “white man first”. Han er ingen brobygger (like lite som en murbygger), og avstanden mellom demokrater/republikanere og øvrige politiske og etniske grupperinger har aldri vært større.

3 Likes

Amerikanske medias narrativ har helt siden Obama vært anti-politi og anti-hvit. Man ser noe av det samme i Norge. Hvite gubber er det verste man kan være, og er de vel de eneste det er stuereint å snakke drit om. Trump er ikke sykdommen, han er symptomet. Media og eliten er faktisk så ekstremt out of touch med det vanlige Amerikanere sliter med i dagliglivet. Det hjelper IKKE å kategorisere sine meningsmotstandere som lav IQ, rasister og hvite fæle menn. Den feilen gjorde den bortskjemte eliten i 2016, og resultatet var at de dyttet middelklassen fra seg i sin ignoranse.

Folk i USA er lei av å bli kalt rasister pga hudfargen sin, de er lei av å bli kalt idioter pga sine politiske standpunkt, og politiet er lei av å bli utpekt som kjipe mordere når de risikerer sine liv i gatene for sine medmennesker.

Det er mange ting å ta Trump på, men man skal være passe ideologisk nedsnødd, eventuelt ha en ekstremt frisk fantasi, om man ikke ser hvordan han er i mot rasistiske grupperinger; på begge sider av det politiske spekteret.

7 Likes

Reporter : (Inaudible) “… both sides, sir. You said there was hatred, there was violence on both sides. Are the --”

Trump : “Yes, I think there’s blame on both sides. If you look at both sides – I think there’s blame on both sides. And I have no doubt about it, and you don’t have any doubt about it either. And if you reported it accurately, you would say.”

Reporter : “The neo-Nazis started this. They showed up in Charlottesville to protest --”

Trump : “Excuse me, excuse me. They didn’t put themselves – and you had some very bad people in that group, but you also had people that were very fine people, on both sides. You had people in that group. Excuse me, excuse me. I saw the same pictures as you did. You had people in that group that were there to protest the taking down of, to them, a very, very important statue and the renaming of a park from Robert E. Lee to another name.”

Reporter : “George Washington and Robert E. Lee are not the same.”

Trump : “George Washington was a slave owner. Was George Washington a slave owner? So will George Washington now lose his status? Are we going to take down – excuse me, are we going to take down statues to George Washington? How about Thomas Jefferson? What do you think of Thomas Jefferson? You like him?”

So you know what, it’s fine. You’re changing history. You’re changing culture. And you had people – and I’m not talking about the neo-Nazis and the white nationalists – because they should be condemned totally. But you had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists. Okay? And the press has treated them absolutely unfairly.

“Now, in the other group also, you had some fine people. But you also had troublemakers, and you see them come with the black outfits and with the helmets, and with the baseball bats. You had a lot of bad people in the other group.”

Trump : "No, no. There were people in that rally – and I looked the night before – if you look, there were people protesting very quietly the taking down of the statue of Robert E. Lee. I’m sure in that group there were some bad ones. The following day it looked like they had some rough, bad people – neo-Nazis, white nationalists, whatever you want to call them.

"But you had a lot of people in that group that were there to innocently protest, and very legally protest – because, I don’t know if you know, they had a permit. The other group didn’t have a permit. So I only tell you this: There are two sides to a story. I thought what took place was a horrible moment for our country – a horrible moment. But there are two sides to the country.

Her er litt mer kjøtt på bena til de som er interessert. “Fine people on both sides” problemet til MSM og venstresiden er bare tull, han har INGEN problem med å snakke negativt om rasistene, men han poengterer det var også fredlige protester på begge sider. Selv om Antifa (ulovlig protest) slost mot de som var bad guys fra høyresiden da.
Merkelig å skulle henge seg opp i at han sier det også var snille folk på begge sider, når venstresiden og MSM nå får demonstrasjoner som er helt forferdelige til å være “mostly peaceful” det blir jo enda verre. Dvs de sier noe fint om noe som også gikk galt eller som ikke var bra skjedde, det er det samme Trump gjør.

6 Likes