Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Klart hvis man ikke mener det skal finnes landegrenser og at vi ikke er nordmenn, men verdensborgere, så ser vi verden i så vidt forskjellige farger at vi ikke snakker om det samme.

Aldri sagt det ikke skal finnes landegrenser, og jeg ser ikke verden svart/hvitt. Du skrev imidlertid: “Det er ondskap å ta imot flyktninger.” Det er en bastant og svart/hvitt påstand. Personlig er jeg glad for at jeg ikke ser verden på den måten.

3 Likes

Var nok @drj0nes du skulle svare…

Personlig er ikke jeg i mot å øke innvandringen, men da stiller jeg som krav at man kutter i velferd først. Er primært opptatt av at systemet må være bærekraftig.

Nå er jaggu meg Trump klar favoritt…
Blir en lang natt. Blir fort straffekonk i PA om Ohio/Arizona går til Trumpster?

1 Like

Jepp :slight_smile:

2020 fortsetter å levere :sweat_smile:

2 Likes

Han gjør det mye bedre enn forventet - som i 2016.

Til å være spådd 89-90% sjanse for Biden på fivethirtyeight.com så virker det mye tightere, men satser på at vi slipper 4 år til med maset.

2 Likes

Dette er j… spennende. Mange av vippestatene kan gå til demokratene men Trump har allerede begynt å tweete kryptiske meldinger til tilhengerne sine - jeg tipper det kommer mer ila. dagen :sweat_smile:

1 Like

Jeg er i grunnen bare lei av hele sirkuset og håper Biden vinner så vi slipper alt Trump-maset i 1460 dager til.

5 Likes

Allerede nå kan vi nok en gang kåre meningsmålerne til en av valgets tapere.

Ikke særlig flatterende for USA at man kanskje må vente i tre dager på det endelige valgresultatet. Det blir som i land der stemmesedlene fraktes på eselryggen til opptellingslokalet.

Det er mye å undre seg over i det amerikanske valgsystemet. Som at vinnere i den enkelte delstat tar rubel og bit av valgmannskorpset. Minner litt om det britiske som er en ren anakronisme.

Akkurat nå ligger vel Trump, gud forby, best an av de to. Det blir i så fall et vandrende realityshow i ytterligere fire år.
Biden er avhengig av et skred blant forhåndsstemmene i rustbeltet.

Jeg gikk i tradingpott på bearobx i går fordi jeg fryktet et sånt limboutfall.

1 Like

Biden ligger bra an i Arizona som Fox allerede har sagt han vinner og samme med Nevada. Georgia ser ut til å bli rød, men fremdeles usikker. Det koker nok ned til Pennsylvania og Michigan skal man tro simulering pollen på Politico, og det kan dra ut i tid før vi får vite svaret… :worried:

1 Like

Frankrike nøler ikke. Her skal det hevnes.

2 Likes

Som kjent er det ikke alltid den beste oppskriften på mindre terror.

1 Like

Hardlinen funker fint det. Se på Israel. Lenge siden noe terror der.

2 Likes

Nå har vel Frankrike bombet i Libya, Syria ++ lenge? Mer bombing reduserer altså terror enda mer enn de allerede har gjort?

Å hindre fotfeste for IS i Afrika er essensielt for Europa sin sikkerhet.

2 Likes

Ser fra Trumps tale nå. Salen filmes. Folk sitter maskeløse omtrent i fanget på hverandre.

1 Like

Årtes nyord 2020? :wink: