Personlig er ikke jeg i mot å øke innvandringen, men da stiller jeg som krav at man kutter i velferd først. Er primært opptatt av at systemet må være bærekraftig.
Nå er jaggu meg Trump klar favoritt…
Blir en lang natt. Blir fort straffekonk i PA om Ohio/Arizona går til Trumpster?
2020 fortsetter å levere
Han gjør det mye bedre enn forventet - som i 2016.
Til å være spådd 89-90% sjanse for Biden på fivethirtyeight.com så virker det mye tightere, men satser på at vi slipper 4 år til med maset.
Dette er j… spennende. Mange av vippestatene kan gå til demokratene men Trump har allerede begynt å tweete kryptiske meldinger til tilhengerne sine - jeg tipper det kommer mer ila. dagen
Jeg er i grunnen bare lei av hele sirkuset og håper Biden vinner så vi slipper alt Trump-maset i 1460 dager til.
Allerede nå kan vi nok en gang kåre meningsmålerne til en av valgets tapere.
Ikke særlig flatterende for USA at man kanskje må vente i tre dager på det endelige valgresultatet. Det blir som i land der stemmesedlene fraktes på eselryggen til opptellingslokalet.
Det er mye å undre seg over i det amerikanske valgsystemet. Som at vinnere i den enkelte delstat tar rubel og bit av valgmannskorpset. Minner litt om det britiske som er en ren anakronisme.
Akkurat nå ligger vel Trump, gud forby, best an av de to. Det blir i så fall et vandrende realityshow i ytterligere fire år.
Biden er avhengig av et skred blant forhåndsstemmene i rustbeltet.
Jeg gikk i tradingpott på bearobx i går fordi jeg fryktet et sånt limboutfall.
Biden ligger bra an i Arizona som Fox allerede har sagt han vinner og samme med Nevada. Georgia ser ut til å bli rød, men fremdeles usikker. Det koker nok ned til Pennsylvania og Michigan skal man tro simulering pollen på Politico, og det kan dra ut i tid før vi får vite svaret…
Frankrike nøler ikke. Her skal det hevnes.
Som kjent er det ikke alltid den beste oppskriften på mindre terror.
Hardlinen funker fint det. Se på Israel. Lenge siden noe terror der.
Nå har vel Frankrike bombet i Libya, Syria ++ lenge? Mer bombing reduserer altså terror enda mer enn de allerede har gjort?
Å hindre fotfeste for IS i Afrika er essensielt for Europa sin sikkerhet.
Ser fra Trumps tale nå. Salen filmes. Folk sitter maskeløse omtrent i fanget på hverandre.
Årtes nyord 2020?
Definisjonen på galskap er å gjøre det samme gjentatte ganger i håp om å få et annet resultat…
Trump har klart merkverdige forandringer for USA,og dette uten å starte en` eneste krig!
Merkverdig er vel ordet.