Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

💯 Portefølje av Altiexiles 🔮

Her kommer eg tidvis til å dele deler av mine tanker og investeringer. I hovedsak for min egen del men også åpent for innspill og korrigering samt hjelp til å forstå bedre cases.
Kort sagt “læring” .

Disclaimer, dette representerer dagboken min, hva som står her kan være alt fra vill fantasi til ramlende alvor. Mine kjøp bør ikkje ansees på noen måte som kjøpsanbefalinger ei har eg heller noen relevant kompetanse til å gi hverken råd eller veiledning til investeringer. Eg kommer dog til å lire av meg forskjellig her som eg aldri vil komme til å stå ansvarlig for. :octopus::v:

10 Likes

Papirer som eg er i besittelse av pdd:

Targovax 26.5% 7.4Nok
Bgbio 23.5% 32Nok
SoftOx 27.5% 68Nok
RecSi 11.5% 10.6Nok
Fire 10% 0.17Cad

Lyttesporer:

Play Magnus
Nano
Nom
Nas (spøken, eller antiaksjen om du vil)

Vurderer stadig nye papirer, og har hatt ufortjent mye god flaks. Om noen har et spennende case som virker relevant ift oppsettet mitt taes det med stor takk :hugs:

Edit: lagt inn snitt og prosent. Dette kan endre seg daglig, kanskje flere ganger daglig men skal forsøke å lage et reelt bilde av hvordan det foregår :+1:

Vivo cannabis kan du jo ta en titt på :slight_smile:

1 Like

Takk den ser ut som den har funnet gulvet, men litt usikker ift cashflow, ser di har gjort en del grep og innstramminger. Mulig oppkjøpskandidat?

Om de er en oppkjøpskandidat eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, synes den virker spennede og liker deres siste grep :slight_smile:

Vet du noe om hvilke avtaler/produkter og hvor mangen sites di har for produksjon og salg?

Det kan bli lærerikt å se hvor di ligger an fremover.

Se på hjemmesiden deres, der finner man alt av info. Her er i alle fall selskapene de eier/medeier:

Har nevnt det tidligere i sommer at den generelle strategien her i gården, vil ha hovedvekt i biotek/medtek industrien ihvertfall til støvet har lagt seg for så videre å sikte meg inn på reiselivsnæringen. Alt dette ble tenkt for lenge siden da covid først tok av for alvor, å det ble lett å tenke seg til at reiselivet ville få en skikkelig sur utvikling… :hole:

Nå har eg brukt noen år å fulgt bla trvx nano og moderna++, samt vært innom et par covid plays (ibio og opko). Begge gjorde fantastisk butikk for min del men er nå water under the bridge enn så lenge. :sweat_drops:

Nå er det targovax bgbio og softox som står som det mest eksklusive i mine øyne. :sparkles: :eyes:

Synes det er en fin ting å investere i biotek og medisin utvikling, men samtidig tjene litt slanter på det. Veldig kjekt miljø for akkurat det her på tekinvestor :heart: kommer til å følge med å vekte meg rundt her så lenge det lar seg gjøre.

Litt om meg :mage:‍♂

Kjøpte mine første aksjer i 2016, funcom på 1.27, meldte meg inn her ca rundt den tiden som nicket mitt tilsier, har en vanvittig risikovilje og generelt dårlig økonomisk sans.
Tjener heldigvis greit med penger å det meste går i familien, men når det ikkje gjør det så er det noe spennende i gjerde på tekinvestor :hugs:

Avholdsperson, pasifist lystløyner og provokatør. Ingenting i veien med det :v:

2 Likes

Takket være min gode venn, investerings-sensai og mentor, @novalusus :hugs:

1 Like

Fire opp 8.3% idag.
Trvx opp 6.3% idag
Bgbio opp 0.3% idag
Rec opp 0.7% idag.
SoftOx 0%

Ikkje solgt noenting. Langt ifra både targets og eller skrekken. :+1:

Kjøpte litt soft for å senke snittet, hadde snitt 69, nå er det 68.

Denne gikk over 16% idag. Eg har ingenting i den, har vært for opptatt. Det var veldig dumt at eg ikkje tok en lyttis tidligere idag. Men, kanskje imorgen. :+1:

Gjorde et omstridt valg igår, solgte en del trvx på 9.5 og tok inn litt vff på 10.7

Om dette var lurt er eg usikker på men eg har en anelse om at sektoren står fremfor en real oppsving.

Har fortsatt en god slant i trvx å om vff blir rød fra mandag så har eg en tight sl på den.

Nå stod det imellom å selge hele rec eller en del av trvx, da ble det trvx.

Resten av portfolioen ser eg som untouchable inntill videre. Lager en liten oppdatering senere med prosenter og snitt. Skal også prøve å få lagd meg en liten oversikt her over tap/gevinst så det blir litt ryddigere. :v:

Har god tro på at rec bryter opp om ikkje lenge men, det er en flyktig strategi eg kjører så det kan endre seg fort.

1 Like

Tok ut bgbio og rec idag med litt gevinst på begge, kjørte brorparten av det inn i softox og sitter no klar til å både le eller gråte. Ser ikkje hvorfor den skulle falle så mye idag. Det ble meldt for mangen mnd siden at 2020 ikkje kom til å bli cash positive så… Men, snittet mitt ser mye bedre ut idag enn på fredag, så langt bare sikret gevinst,.

Eg har på ingen måte mistet troen på hverken bgbio eller rec men på kort sikt valgte eg å vekte meg annerledes.

Vff solgte eg en gang i forrige uke forresten, gikk ut der med 2% i tap :see_no_evil: sitter fortsatt med fire innen den sektoren.

Fire 15% snitt 17cad
Soft 60% snitt 64nok
Trvx 24% snitt 7.4nok

1 Like

Lol både rec og bgbio opp 5-7% idag :see_no_evil: det passet jo inn i helvette :hugs:

Men, targo opp igjennom 10, blir superspennende å se close, og soft, nærmer seg snittet mitt så eg overlever selv om det passet drøyt dårlig… :pensive: