Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Potetsalats lille portefølje

Heisann!

Jeg er ny i gamet, og ble med etter å ha lest en motiverende post på Facebook om aksjeselskapet “African Petroleum Corportation”.
Prospektene var lovende, og hypen var ekte. Jeg kastet inn en post på 12 000kr ved 7kr/aksjen, og hadde straks en fortjeneste på nesten 100%.

Det var morsomt, og jeg syntes det var morsomt å få ‘gratis penger’.
Lykken ble kortvarig, da kursen styrtet etter tørr brønn. “Jaja”, tenkte jeg. Det var ikke verdens undergang. Men, det kom kurskrasj på kurskrasj, og ved 5kr/aksjen tenkte jeg at bunnen var nådd. Jeg kastet inn 70 000kr. Ved 4kr/aksjen tenkte jeg at bunnen var nådd. Jeg kaste tinn 10 000kr.

Jeg fortsatte å ‘snitte ned’ helt til vi nådde 2kr/aksjen. Her lå vi kjempelenge før nådestøtet i desember kom, og jeg panikksolgte og reddet inn det jeg klarte.

Da var jeg langt nede, kan jeg fortelle dere. Jeg har heldigvis noen kompiser som driver med kryptovaluta. En av dem har “småtradet” med 180$ og jobbet seg opp til 600$, mens en annen hadde begynt med 25 000kr, og sitter nå på 250 000kr.

For noen ville potensialer det var i dette markedet - og det skal jeg være med på!

  1. Desember kjøpte jeg mine første krypto. Gjennom desember har jeg kjøpt coins jeg har langsiktig tro på, med unntak av én coin jeg kjøpte på grunn av kortsiktig potensiale. Slik ser porteføljen ut nå:

Porteføljen i dag, oppdelt prosentvis i henhold til markedsverdi
31% - WTC
28% - TRX
20% - BCH
8% - XMR
5% - ETHOS
3% - VEN
2% - ICX
2% - ADA
1% XRP

ICOer
BullToken (BULL): 355
LaLa World (LAL): 8820
Parsec Frontiers (PRSC): ~1 500 000

11 Likes

Så langt er porteføljen verdt ca. 88k NOK, og jeg har dekt halvparten av tapene mine i APCL.
Mitt hovedmål er break-even, og deretter betrakter jeg alt som renter og plaster på såret :slight_smile:

Tegnet meg opp for Parsec Frontier i dag.

3 Likes

Første post hørtes ut som standard RomCom manus.
Først gikk alt så bra, så gikk alt sjit, men så endte alt bra til slutt :slight_smile:

2 Likes

“Greater fool” roper i bakhodet mitt. Jeg var visst min egen greater fool i dette tilfellet.

Vi får se hvor det ender - Jeg skal holde dere oppdatert! :slight_smile:

1 Like

Masse god info å finne på dette forumet. Bare å starte å lese seg igjennom tråder. Lykke til!

1 Like

Viktig å gå på en smell, jo tidligere jo bedre. Da lærer man at man ikke er udødelig, som jeg personlig tror er viktig.

Velkommen til forumet, ikke vær redd for å spørre. terskelen er lav og vi er egentlig ganske hyggelige. Chatten anbefales også. Selv om nivået der spesielt etter midnatt er av det sære slaget ;D

7 Likes

Kult at du deler.
Var og er fullasta i Funcom, høyeste kjøp på femtallet, kjøpte flere ganger på vei nedover rundt 3 kroner, da var bunnen nådd…det var den ikke.
Men tolmodighet kan lønne seg😊

3 Likes

Nedsnitting er farlige greier! Har du tenkt på noen exit-strategi hvis ting begynner å falle igjen? Det er bedre å tenke ut på forhånd, og ikke når det evt stormer som verst!

3 Likes

Jeg har lært at et stort fall i aksjeverdenen betyr EXIT.
Et stort fall i kryptoverdenen, svares med en enorm kursøkning neste uke.

Hvordan skal jeg skille en dip fra et ras? :confused:

2 Likes

Hehe, så mange av oss som har ramlet over et eller annet flaxlodd helt i starten og bare tenkt “hvorfor begynte jeg ikke med dette før?” og så bare knaller døra i trynet. Sunt det, så lenge man ikke blir satt ut av gamet.

6 Likes

Endret OP.

Solgte PFR (PayFair).
Denne kjøpte jeg for 110$ i desember, og solgte i Januar for 1885$. Vekst på 1711% sikret, og re-investert i TRON, som har falt en del siden da.

Jeg har deltatt på to andre ICOer også, Parsec og LaLa World.

2 Likes