Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PowerCell Sweden AB (PCELL.ST)

Starter en tråd om PowerCell Sweden AB (PCELL.ST) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Powercell Sweden AB (publ) develops and produces fuel cell stacks and systems for stationary and mobile applications in Sweden and internationally. It offers fuel cell stacks under the PowerCell S1, PowerCell S2, and PowerCell S3 names, which are based on fuel cell technology used in telecom back-up, small generator, stationary power-generation, and automotive applications.

The company also provides fuel cell systems, such as PowerCell PS-5 used as electricity generation and back-up system for buildings, households, telecommunications, and traffic systems; PS-100 Prototype used as an electrical power system and to equalize imbalances in industry’s energy requirements; MS-20 Prototype, a fuel cell system for battery electric vehicles; MS-100 Prototype for the automotive industry; and PowerCell PowerPac, an electric power-generating unit. PowerCell Sweden AB (publ) was founded in 2008 and is based in Gothenburg, Sweden.

La oss starte diskusjonen! @Gladblomma @Sparegrisen @Moginvest @Lebo @paracelsus @LordB @pdx

1 Like

Det lille jeg har lest meg til imponerer meg, og jeg er long i aksjen.
Har troen på at dei får flere kontrakter i det voksende markedet som mer eller mindre tvinger seg fram i forbindelse med det grønne skiftet.

1 Like

De som kom seg inn i starten har hadd en grei avkastning. Selv kom jeg meg inn på 60 tallet og er enda med på toget. Med fokus på hydrogen gjør også PCELL det bra i likhet med NEL. Disse selskapene samarbeider også i endel prosjekter.

Hva tenker du om vurderingen? 150-160 x 2019 sales

Prisingen er frisk, og kanskje friskere enn for NEL som faktisk har høyere omsetning å vise til. Når det er sagt er hydrogen i vinden som aldri før, og techen til PCELL virker å være solid uten at jeg skal påberope meg å være noen som helst ekspert på caset.

VD i PCELL gir iallefall et solid inntrykk om man tar seg tiden til å se denne selskapspresentasjonen fra 2016 https://redeye.solidtango.com/widgets/embed/dtxzmqac

Jeg har trua på PCELL og blir med videre. Så er det selvsagt aldri feil å sikre gevinst innimellom.

Ned 50kr siden da…

Jepp, skjer omtrent hver gang PCELL når ATH at du får et kraftig fall. Kjøp på når det da snur vil være gunstig.

Prisingen er jo helt hinsides. For at Pareto skal kunne regne hjem caset så ser de på forventet inntjening i 2040…

1 Like

Er fellebetegnelsen for Powercell og NEL kun at de jobber med Hydrogen. Teknologien og bruksområdet er så forskjellige at de ikke er konkurrenter?

For de som ønsker info om PowerCell

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Drivstoffcelleselskapet Powercell presenterer en produktportefølje for hydrogenelektrifisering for off-road-segmentet som vil muliggjøre overgang fra dieselmotorbaserte drivlinjer.

Det fremgår av en pressemelding.

Produktporteføljen inkluderer komplette brenselcellesystemer under Powercellution-merket med kraft fra 60 kilowatt opp til megawatt- installasjoner.

Off-road segmentet inkluderer anleggsmaskiner, lastebiler, terminaltraktorer, containerheiser og forskjellige typer arbeidsbiler. Segmentet bruker i stor grad dieselmotorbaserte drivlinjer.

“Med industrialiserte basisprodukter kan vi tilby tilpassede løsninger med samme ytelse som før, og som ikke krever at kundene endrer atferd,” sier Powercells administrerende direktør Richard Berkling.

https://powercell.se/en/press-releases/E9F2484A9D5AD383/powercell-sweden-presents-comprehensive-product-portfolio-optimized-for-off-road-electrification/

PowerCell signs deal for serial delivery of hydrogen fuel cell stacks to ZeroAvia potentially worth up to SEK 1.51 billion