Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Protector forsikring (PROT)

Estimert årlig vekst på 22%. Har levert over forventning. Ekspanderer i Finland og England. Laveste kostnader i bransjen. Støtten på 70 virker til å holde bra.

Innsidekjøp i dag av markedsdirektør på 7150 stk til 70 kr.

Tror inngang på denne støtten kan være god dersom en ønsker å sitte til q2 (10.07.15).

3 Likes

Har sittet inne siden 35 kroner :slight_smile: Solgte halvparten på 73 kroner. De kommer til å tjene mer på eierskifteforsikringsdelen om det blir pålagt utvidet boligsalgsrapport slik alle parter kjemper for unntatt oss meglere. Vi ser at en kostnad for forbrukeren på 20-30 tusen for en bsr på en enebolig med utleieleilighet i kjelleren og garasje er litt mye for de aller fleste av våre kunder. Altså vanlige folk. Dette kommer nemlig ikke til å inngå i noen “salgsgaranti” og vil være penger som kundene vil måtte legge ut for i forkant.

Forbrukerrådet kjemper hardt for pålagt og utvidet boligsalgsrapport. La meg illustrere hvorfor de her gjør en tabbe. Når selgeren ikke kan fremlegge dokumentasjon på hvem som har utført et bad vil badet automatisk få en tilstandsgrad 2 minimum. Fremst i rapporten står definisjonen av Tilstandsgradenene og denne karakteriserer T2 som “vesentlig avvik”, og det er kluet… I avhendingsloven kreves det når en bolig er solgt “as is” at det må være et vesentlig avvik fra forventet tilstand. Sammen vil dette gjøre at når en familie kjøper en bolig hvor selgeren ikke kan fremskaffe god nok dokumentasjon på badet, men det ser helt nytt og fint ut, så vil det være helt umulig for kjøperen å reklamere på badet etterpå. Dette burde ikke forbrukerrådet anbefale.

Og alle parter innrømmer jo også at hensikten med å innføre rapporten er å redusere trykket på rettsapparatet. Alt for mange saker ender opp i retten. Så er problemet bare det da, at ikke alle forstår at de eneste som tjener på dette er takstmennene. For de skal bore hull i veggene til selgerne og bruke 6 timer(!) bare på kontrollen av et vanlig hus. Kontra 1,5 time i dag ca. Masse arbeid og greier. Koster 30 tusen - upfront med 14 dagers betalingsfrist. Lovpålagt! Ja det er gale.

Et 1970-talls hus pusset opp i 2012 og solgt nå i vår, vil bli en katastrofe for de stakkarne som betalte full pris nå med dagens boligsalgsrapport som er “snille” mot denne typer boliger. Med de nye rapportene vil de bli gruset sønder og sammen. De vil være de store taperne. Utenom dem, dvs de som kjøper enten nyere hus eller åpenbare oppussingsobjekter med den nye rapporten, vil veldig vanskelig kunne nå gjennom med en reklamasjonssak mot selger. Eller selgers eierskifteforsikringsselskap.

Protector er Norges største eierskifteforsikringsselskap. Og 80% av mine kunder tegner forsikring. 100% av de som selger eneboliger.

4 Likes

Hvorfor koster 6 timers arbeid 30.000? Det høres ut som noen tar seg vel godt betalt her…

De skal hjem og skrive rapporten etterpå så det tar også litt tid, men rapporten er alt for dyr og omfattende. Helt unødvendig. Jeg vil ha våtromsrapporter med tilleggs vurdering av tak og grunnmur. Resten er svada. Om byggeår er 1954 og vinduene er fra 1975 så vet en jo at vinduene uansett bør skiftes. Er vel ingen som trenger en takstmann til å vurdere vinduer?

Noen tanker om fredagens fall? Benyttet anledningen til å laste opp :slight_smile:

Selv klarer jeg rett og slett ikke investere frie kroner i andre aksjer enn NANO, men hvis jeg skulle tillatt meg å kjøpe en annen fritt valgt aksje på Oslo Børs så begynner Protector å nærme seg en fryktelig god kandidat.

Ja, de har pådratt seg en lei marginutfordring, men de har et solid management som kommer til å klare å løse opp i dette på noe sikt. Husk; hele bransjen sliter, så prisene MÅ opp - og det skjer nå.

Jeg er positiv til Protector fremover.

2 Likes

Takk for svar. Jeg tror også de kommer å iverksette tiltak og så på det som en god kjøpsmulighet. At de må skru opp prisene er kanskje noe de burde gjort før men bedre sent en aldri!

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Spot-On (2 likes)
  1. @strongbuy (1 likes)

Gratulerer!

Hva har skjedd her siden kursen sto i 95,- rundt nyttår?

veggdyr

Resultatvarsel (negativt) ved forrige q-presentasjon.
Nylig tapsavsetning for sælvkre - og andre *kre - som dukker opp i folks hus om dagen.
Tragisk. Bare tragedie denne kursutviklingen. Nå, snart, kjøpsmulighet :slight_smile:

1 Like

Her tar Protector er tydelig grep.
Et grep som hindrer liknende tapssmeller og tapsavsetninger i fremtiden.
Det blir altså en egen klausul som presiserer at skjeggkre ikke dekkes av forsikringen.
Positivt. Smart trekk av Protector…og nesten en liten selvfølgelighet all tid dette krypet nå finnes i samtlige hus og kjellere i sydlige Norden.

Hilsen en som (dessverre) ikke eier en eneste Protector aksje for tiden.

Veldig bra knep av dem. En kan ikke forvente at dom dekk slik

Hva tenker dere om veien fremover

Flaggemelding Protector Forsikring ASA

Awilhelmsen Capital Holdings AS har 9.11.18 kjøpt 200.000 aksjer i Protector
Forsikring ASA.
Etter kjøpet er eier Awilhelmsen Capital Holdings AS 4.382.695 aksjer i
selskapet, tilsvarende 5.09% av den registrerte aksjekapitalen.

Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/463286

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181109.OBI.20181109S79

Meldepliktig handel

Primærinnsider Lars Ola Rambøl, Direktør Bedrift Norge, har kjøpt 200 aksjer i
Protector Forsikring ASA den 9. november til en kurs lik 45.00 NOK per aksje.

Rambøl eier etter dette 6.700 aksjer i Protector Forsikring ASA.

Oslo 10. november 2018.

Denne meldingen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.

Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/463303

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181110.OBI.20181110S2

Meldepliktig handel

Primærinnsider Lars Ola Rambøl, Direktør Bedrift Norge, har kjøpt 3.300 aksjer i
Protector Forsikring ASA i dag den 12. november til en kurs lik 45,55 NOK per
aksje.

Rambøl eier etter dette 10.000 aksjer i Protector Forsikring ASA.

Oslo 12. november 2018.

Denne meldingen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.

Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/463375

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181112.OBI.20181112S69

Ser teknisk pen ut akkurat nå, men den har økt short 2 januar. https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010209331

1 Like

21/01-2019 08:00:00: (PROTCT) Invitasjon til presentasjon av Protector Forsikring ASAs resultat for 4. kvartal 2018

22/01-2019 08:35:04: (PROTCT) 14 % vekst i 2019