Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Prøv screening-verktøy for aksjer helt gratis (+ stor rabatt for Insidere) 🔎

@Borsdata Skulle ønske det var mulig å screene etter kriteriene under.

1 Like

Fullt mulig. Klikke på screener, justere nøkkel talen og voila.

3 Likes

De flesta nycketal finns i screener.
Vi har inte MA150 utan MA50.

Hvordan screene: se aksjer 30% over 52week low? Er det senaste kurs/ høgsta- lågste og 1år. @babyrage @Borsdata

1 år er 52w

Jeg har litt erfaring med fundamentaldata fra Børsdata, og har sett at veldig mange tall, men spesielt P/B ofte er feil mot egne regnestykker og Reuters. Sistnevnte er stort sett riktig. Vil derfor påpeke at man bør dobbeltsjekke de fundamentale tallene fra Børsdata før man evt handler på det.

Første innlegg er oppdatert med ny kode for å få gratis måned :slight_smile:

Hej,
Om jag förstår frågan rätt så är det 30% över lägsta noteringen 52v.

image

1 Like

Tack - Detta är alltid viktigt oavsett vilken datakälla ni använder.
En vanlig skillnad är vi räknar rapportdata på Rullande 12månader. Dvs senaste 4 kvartalsrapporterna.
De flera räknar på senaste helårsrapporten. Helårsrapporten tar inte hänsyn till nya kvartalsrapporter vilket ger missvisande bild.
Sedan finns flera olika sätt att tolka rapporter, valutaeffekter mm som ger skillnader.
Därför visar alla sidor lite olika värden.

1 Like

Skaffer du oss en god deal på pro-abonnement også?

1 Like

Hva sier dere @Borsdata? :smile:

Som TekInvestor Insider-medlem får ni 2 månader extra om ni väljer 6 månader PRO.
Ni får 4 månader extra om ni väljer 12 månader PRO.
För att få den extra tiden så maila oss på [email protected].

3 Likes

Nu har vi även lanserat API (för PRO kunder) för er som har lite kunskap i Programmering.
Nu kan ni automatiskt ladda ner 10 års aktiekurser och Rapportdata för hela Norden.
Gör egna strategier eller nyckeltal.

https://borsdata.se/info/api/api_info

6 Likes

Når man søker på aksjer og vil se relativ styrke, er disse i forhold til OMXS30. Finnes det noe muligheter å se norske aksjer og relativ styrke mot Oslo Børs?

1 Like

Er informasjonen på borsdata.se til å stole på? Med det mener jeg: kan jeg stole på at tjenesten alltid er oppdatert med tall fra siste kvartalsrapport?

@Borsdata ? :slight_smile:

Hej,
Tyvärr har vi bara ett Index (OMXS30) att jämföra mot idag.
Men planen är att lägga till flera Index.

Hej,
Vi uppdaterar själva alla rapporter.
Oftast ser detta inom några timmar efter rapportsläpp.
Men vid stora rapportperioder så kan vissa bolag dröja några dagar innan vi hinner ikapp.

Hei,

er det noen som vet om en metode for å importere watchlisten fra borsdata til tradingview? det fungerer åpenbart bare med marketplace:ticker og det formatet får jeg ikke opp i borsdata?

takk

Er dette tilbudet utgått? Skulle gjerne testet Børsdata en måned:)