Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pryme (CRC HOLDING B.V) - Småprat

Med “ny” teknologi så er det nok ofte sånn. “Helt ut av det blå”. Vel, det som gjenstår nå er oppskaleringen. Ja, revidert flere ganger, noe som også i høy grad gjenspeiles i kursen. Men derfor er det også høyere sannsynlighet for at det går veien nå tenker jeg, og med desto høyere oppside. De har produsert mer enn 340MT olje hittil. I gårsdagens rapport fastholder de målet om 200MT som skal produseres i mars, dvs 200MT på kun på 1 mnd. Klarer de det så ser jeg ingen grunn til at målet for hele Q2 skal bli et stort problem. Om dette oppnås så vil aksjen i første omgang med stor sannsynlighet få en kraftig reprising. Deretter tyder mye på at det kan bli oppkjøp.

Alltids en risiko, men etter rapporten i går så tror jeg aksjen kan være et meget godt kjøp på disse ekstremt lave nivåene. Timingen tror jeg også er bortimot perfekt.

Pryme N.V. – Ex. date for share consolidation and change of ISIN today

The supervisory board of Pryme N.V. appoints Mr. Benoît Morelle as interim Chief Executive Officer of Pryme N.V., effective 8 March 2025

Ny børsmelding - Pryme ansetter ny midlertidig CEO fra Taranis.

NewsWeb

https://www.linkedin.com/in/benoitmorelle/

Dette er en svært god nyhet - nok en sterk indikasjon på at Taranis tar grep om Pryme.

Tror det begynner å haste litt med å ta plass…

Aksjen er opp mer enn 50% fra laveste omsatte på få dager (kr 9,50).
Riktig nok på lavt volum, men uansett…

Når det kommer gode nyheter så vil aksjen raskt reprises til ca kr 30-40. Deretter (i løpet av sommeren/høsten) vil sannsynligvis hele butikken bli solgt for kr 60-80 (prisen forutsetter dagens antall aksjer).

Begynner å dra seg til nå! Enkelt post til kr 230 000+. Nesten ikke aksjer til salgs. Eneste selger på kr 20,00 atm. På 2 uker er kursen akkurat nå opp hele 63% fra lavest omsatte 11.03 (9,50).

For de som i likhet med meg er overbevist om at det vil komme bud fra Taranis, så tror jeg det vil komme senest i løpet av juni. Men det kan også skje i løpet av april/mai. Poenget er at det sannsynligvis vil skje FØR neste kapital innhenting der fristen er 30.06. Årsaken er at Taranis ikke ønsker at Circular Plastics nesten skal doble antall aksjer til lav kurs for deretter å skulle kjøpes ut til en vesentlig høyere pris per aksje. Tror man på oppkjøpscaset så gir det derfor mye mening at Taranis kommer med bud før den varslede kapitalinnhentingen.

Circular Plastics har ca 2,2 mill aksjer, snittpris ca kr 51 (25% eierandel).

Bare få handelsdager igjen av mars og ingen melding om ytterligere forsinkelser etc. For hver dag som går så øker sannsynligheten for at oppskaleringen går i henhold til planen.

Tror på kurs kr 30-40 i løpet av april/mai dersom de leverer (reprising av aksjen). Deretter oppkjøp til kr 60-80 (med dagens antall aksjer).

(Dette er bare mine tanker rundt aksjen som jeg har fulgt med på og vært investert i i lang tid. Gjør deg opp din egen mening før du handler!)

Oppkjøpscaset

• Trenden i markedet er oppkjøp foretatt av større aktører som kan drive det videre og ekspandere mer effektivt og til lavere kost (WPU/Vitol, Quantafuel/Viridor)

• Pryme har nylig ansatt ny midlertidig CEO fra største investor Taranis. Et ganske uvanlig grep som også kan tyde på at det er planer for overtagelse/oppkjøp.

• Taranis har historikk for oppkjøp.

• Styret i Pryme er rigget for oppkjøp. De har redusert styret med 2 styremedlemmer, og består nå bare av de 2 største investorene, Taranis og Circular P.

Hva er alternativet til oppkjøp?

• En lang rekke emisjoner over flere år da Plant 2/3 skal ha mye større kapasitet og vil koste vesentlig mer enn første fabrikk. Plant 2 er tidligst ferdig i 2029.

• Vilje og kapital blant nåværende investorer til å finansiere neste fabrikk? (Ved forrige innhenting var det bare Taranis og CP som deltok.)

• Nye stor investorer?

• Konkurs?

Kom gjerne med innspill!

Akkurat nå er Pryme opp 300% fra bunn 12.mars (9,50) uten nyheter…Sjelden vare. Merkelig at ikke dette omtales i FA, E24, DN el. Virker som om det går helt under radaren…

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 31. mar 2025

Pryme har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt og reagert kraftig opp. Det er foreløpig vanskelig å si noe om den framtidige trendretningen. Aksjen har støtte ved cirka 14.30 kroner og motstand ved cirka 92.00 kroner. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Pryme.

Med RSI på nesten 90 (1D) så kan det kanskje vært lurt å se om den tar et lite pust i bakken før man hiver seg på. På den annen side så kan det komme nyheter når som helst og da kan kursen få seg et ytterligere løft. Overraskende hvor godt kursen holder seg og hvor lite den har korrigert ned. Det kan være flere årsaker til det:

1. Få aksjer til salgs - Pga historisk kursutvikling så har de fleste aksjonærene i Pryme snitt langt over de prisene vi ser nå selv etter oppgangen den siste tiden. De 2 største aksjonærene har snitt på 50+, mens majoriteten ellers med visse unntak, har enda høyere snitt (alt fra kr 60-120+) Derfor er det foreløpig ikke så mange aksjer til salgs, og prisen blir presset opp når litt større kjøpere vil inn. De siste dagene har man sett kjøpsposter på opptil kr 1,5 mill.

2. Forventer gode nyheter - Iom at Pryme ikke har meldt om problemer i mars, så forventer man nå gode nyheter angående oppskalering. Når det blir meldt så vil nok kursen styrkes ytterligere.

3. Mulig salg - Man ser flere tegn på at selskapet kan bli kjøpt opp av største investor Taranis. Da vil man sannsynligvis få en langt høyere pris for aksjene enn det man ser nå.

De nærmeste dagene må man nok regne med at kursen sannsynligvis vil korrigere noe om det ikke kommer melding om enten positive nyheter/oppkjøp.

Ikke meningen å ødelegge festen! Men på kr 58 og 510% oppgang fra bunn på bare 15 handelsdager og med en markedsverdi på over kr 500 mill, så tror jeg det er stopp, i hvert fall på kort sikt.

Teknisk er aksjen ekstremt overkjøpt på mange parametre og RSI på 93. Gode nyheter kan løfte denne videre, men uten nyheter så får vi sannsynligvis en korreksjon de nærmeste dagene.

Det er ikke dermed sagt at korreksjon nødvendigvis blir langvarig eller veldig dyp, men inntil nyheter kommer så tror jeg toppen ble nådd på kr 58.

Pryme Trading Update

Pryme N.V. - Private placement of new shares completed with gross proceeds of EUR 7.0 million (NOK 84.8 million).

Pryme N.V. - Key information relating to Subsequent Offering

Pryme N.V. – EGM 28 April 2025 – Notice and Agenda

Subscription by and conditional allocation to primary insiders in Pryme N.V. in a private placement

Pryme N.V. - Ex. right to participate in Subsequent Offering today

Regner man litt på rep emisjonen så ser man at hver enkelt aksjonær utenom Taranis og CP vil få tilbud om nesten 3 nye aksjer til kr 15 per 10 aksjer man eide 10.april. Det vil si at hver aksjonær i teorien kan øke beholdningen sin med nesten 30% om man har kapital til det. Noe sannsynligvis ikke alle har.

Da kan det være en no brainer for mange å selge til mer enn kr 15 for så få kjøpt tilbake til kr 15 i rep emi.

Eksempel: Eier man f.eks 10000 aksjer så selger man opptil 2500 aksjer til f.eks kr 18 som gir kr 45000. Da kan man kjøpe tilbake 3000 i rep emi til samme pris og dermed øke beholdningen med 500 aksjer helt gratis.:+1: