Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Pure Gold Mining (TSX-V: PGM) đŸ„‡

Sikkert mange som har skrytt pÄ seg opp gjennom Ärene :smiley::+1:

Hos PGM er det svart pÄ hvitt

Tar med et innlegg/sitat til:

Now you realise why Eric Sprott was so excited about PGM. The legacy of Goldcorp Rob- McCewan and Eric Sprott - Kirkland Lake continues and the new kid on the block is Pure Gold Mining

Over 1 kg pÄ tonnet var vel noe slikt Onkel Skrue og Rikerud drÞmte om :chart_with_upwards_trend:

Opp fine 12% til nÄ

1 Like

Innslaget til onco er sÄ rett som det blir sagt;
“surface samples” er kun hĂ„ndholdte brett, spade, gravemaskin, spett og hakke for Ă„ si det enkelt.
Disse er ikke ansett som gyldige parametere i noen beregninger, men kun som i en test av en pre-discovery fase.
Mao, drill resultater er det eneste gyldige.

1 Like

Aaa, Okay, jeg forstÄr. Takk!

1 Like

nĂ„r selskapet skiller mellom “surface drilling” og “underground drilling” dreier dette seg om dybden de driller i for Ă„ se hvordan Ă„ren ligger, og evt hvordan den endrer karakter. Begge er gyldige for beregningene.

Ja, jeg skilte ikke mellom sample og drilling sÄ jeg nÄ :sweat_smile:

Men det er oppklarende! Takk

1 Like

man kan tenke seg at de setter riggen enten pÄ overflaten og driller herfra, eller de tar med seg riggen ned i gruven Ä driller derfra

nettopp.
Å finne dette pĂ„ “underground” ligner pĂ„ Kirkland Lake i fosterville (vĂ„r nabo til FSX) der de fant Swan Zone.
Dette var en gruve som knapt bar seg selv til de drillet ca 1km ned i bakken og fant et av det beste reservoaret man hadde sett.
Paradoksalt nok er dette reservoaret (swan Zone) ikke stort, men sÄ hÞygraderte og dermed rimelig Ä produsere. Resten er historie

Man kan jo se enn forskjell;
KL i fosterville tar gullet opp for ca 150$/Oz, mens en standard open pit bruker kansje 1200$/OZ

en kort avsporing.
Om noen er med i NFG som vi har nevnt her tidligere, er festen i gang der ogsĂ„ med et solid resultat rapportert i dag fra “Keats” som da fĂžlger opp det man har hĂ„pet pĂ„ fra forrige resultat.

1 Like

En enda stĂžrre avsporing fra meg:
Har i det siste blitt helt avhengig av et program pÄ Max, «Beringstredets gull». Vanligvis ikke sÄ fan av sÄnne type programmer, men akkurat dette i form av at gullgravingen foregÄr veldig annerledes - og at det handler om gull fikk meg helt hekta.

Bare et lite underholdningstips til gullfanatikerne :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Kansje det er samme programmet som gÄr pÄ discovery innimellom? Om det er disse, som drar opp gull fra havbunn bÄde sommer og vinter?
Disse er ordentlige slitere!
Alaska har mye gull generelt.

Parker og co som driver i “gullrush” pĂ„ discovery er kansje samme kategori slitere. For rundt 5000 OZ i sesongen blir det som “hobby” Ă„ regne, men de tjener da tilsynelatende til brĂžd pĂ„ bordet selv om risikoen er skyhĂžy.

Ja, det stemmer! Har sett et som foregÄr i Australia ogsÄ men dette i Alaska var mye mer interessant. «Dredging» som det kalles, dykke Ä suge opp gullet/ bruke gravemaskin. Skikkelig tÞft :slight_smile:

Ja det er smÄ mengder gull, men nÄr investeringene er relativt smÄ ogsÄ sÄ funker dette som et levebrÞd om man har flaks+kan sakene sine!

1 Like

Ja, spennende Ă„ fĂžlge med pĂ„đŸ™‚
Skulle vért Morro og tatt en tur til Red Lake district (hvor bla PGM driver). Et helt samfunn bygd opp rundt gruvedrift, godt utenfor allfarvei. Eget adm senter, boligfelt, flyplass, off road-trucks og lignende😄. De utvidet for turister med friluft, jakt og fiske i tillegg.
Min bestefar hadde farm i Calgary, har fortsatt slekt i Canada, mange historier derfra.

1 Like

Siden vi venter pÄ neste kapittel i PGM, kan jeg tipse om et annet selskap for de interesserte. Jeg kjÞpte den selv, nevnt her tidligere som et spekulativt case, men fortalte ikke noe mer om dette.
Kun et tips, GjĂžr opp egen mening, viktig.

Dette er QMX Gold. (QMX).

Dette er et Exploration selskap, som driver i det kjente Abitibi , Val L Ore mining camp,
Quebec, Canada. “Medium” stort med klar ambisjon om Ă„ dra dette selskapet videre. De har kommet langt i prosessen og har siden 2017 drillet ca 90.000m, speedet dette opp med et tillegg pĂ„ 45000m i Ă„r ( pĂ„gĂ„r fortsatt).

Flere store selskaper driver produksjon her og noen har ogsĂ„ plass blandt eierne i selskapet.( se listen under). Mao, de driver i et tett og “overvĂ„ket” samfunn med mining.

Selskapet er underpriset nÄ etter min mening, ( se presentasjonen og en skisse viser en sammenlikning) samtidig stÄr vi foran en ny milepÊl som kan forandre tingene allerede fra starten av November, med et oppgradert NI-43-101 (dokumentert ressurs model) for ett av prosjektene (Bonnefond) som da nÄ skal presenteres.
Se gjerne presentasjonen for detaljer, interessant i disse tider med sultne produsenter som etter min mening kan setter klĂžrne i dette selskapet som ett av scenariene.

Investorer:

E.Sprott
O3 mining
Eldorado gold
Osiko gold royalties
Probe metals

1 Like

sett farmen, lars monsen og 71 i det siste, fĂžler meg inspirert til en tur til Red Lake :joy:

angÄende QMX: skulle gjerne kjÞpt i denne ogsÄ, men har sÄ lite igjen i kassa nÄ at det fÄr bare vÊre. Syns heller ikke at det jeg har puttet inn i PGM og FSX, eeeegentlig er nok, sÄ pengene hadde nok gÄtt dit om jeg hadde hatt mere krutt.

1 Like

2 Likes

Vi nÊrmer oss feiringen av Canadas eneste nye gruve dette Äret. Alt i rute , og det burde ikke mangle pÄ oppmerksomhet rundt dette.
Ved siden av en reprising som ligger i luften, skal vi huske pÄ et ess vi har i ermet; 8 Zone. Et reservoar som kan endre gamet. E.Sprott har kloret seg fast i dette, overbevist om at dette kan bli en game changer. Den som henger med pÄ fortsettelsen fÄr se, jeg blir definitivt en av de.

2 Likes

En stund siden vi snakket om warrants som ble exercised (eller var det i FSX vi snakket om dette kanskje? GÄr litt i surr :sweat_smile:). For oss som kanskje ikke fÞlger like godt med pÄ pressemeldinger som deg @lafajet fajet har dette i hvert fall gÄtt meg hus forbi:

During the quarter and subsequent to quarter end, PureGold raised approximately $7.1 million from the exercise of 7,561,500 share purchase warrants with a strike price of $0.85 (the “ Warrants ”), including 5,925,000 Warrants exercised by Anglogold Ashanti, increasing its ownership percentage in the Company to approximately 16% and 3,346,665 share purchase options with a weighted average exercise price of $0.27 per share.

FĂ„tt dratt inn litt cash i kassa, samt at Angogold Ăžker til 16% eierskap.

Har sett og hÞrt litt om hva som skjedde med gull og sÞlv pÄ forrige vaksinenyhet. Algoer osv. F.eks ble det lempet ut sÞlv ETF for 1200 millioner unser. AltsÄ ca 1.5 Ärs av verdens totale Ärlige produksjon pÄ 1 time, JÊvla muffins det der.

Dette gjentok seg i dag. Forskjellen var/er en mye raskere innhenting. Folk skjÞnte at dette var en fin midlertidig dipp man kunne laste opp pÄ.

2 Likes

Tror den stĂžrste posten ble utĂžvd tidlig i kvartalet. Det vi ser er en kvartalsoppsumering.

Ah, ja det er nok bare jeg som surrer litt. Fulgt lite med i det siste desverre!