Nydelig karer
JP Morgan er busted for falske salgsordre. Ser ut som det blir tatt til etterretning. Gull stÄr i 2500 den 1/7-2021. Minst. SÞlv i 50
Edit. Mye surr pga god vin
Nydelig karer
JP Morgan er busted for falske salgsordre. Ser ut som det blir tatt til etterretning. Gull stÄr i 2500 den 1/7-2021. Minst. SÞlv i 50
Edit. Mye surr pga god vin
Solgte NewFoundGold pÄ 3.07 (kjÞp 2.26)
KjÞpte mer Gran Colombia pÄ 6.47.
Litt smÄtrading.
Har veldig tro pÄ begge selskaper.
Gran Colombia er akkurat nÄ kanskje markedets mest undervurderte aksje. OgsÄ hvis man ser pÄ regnskap.
PortefÞlje nÄ:
Barrick
Newmont
Kirkland Lake
PGM
Gran Colombia
EUro Sun
Fosterville
Tower Hill
McEwen
Yamana
First Majestic
Tror det var det
Edit
Mr Sprott himself snakket varmt om PGM i gÄr. Tror reservene bare vil vokse.
Flott portefĂžlje du har, solide selskaper, 3q blir bra for disse.
Selv sitter jeg med den samme portefĂžljen
ESM
NFG
PGM
AR
FSX
NXS
QEX (Tidligere CXO)
WIN
De 3 siste er sĂŠrdeles spekulative, men spennende Ă„ fĂžlge. En billig inngang sammen med et godt marked tar ned risikoen for total failure. Stor tolmodighet og lite skvetten er stikkord her.
Ja, E.Sprott er optimist i PGM, noe som andelen han eier av selskapet ogsÄ viser.
Han er en type investor som er integrert med selskapene pÄ en god mÄte.
HÞr pÄ Andy!
HĂžr spesielt fra 17:30
Mens vi venter pÄ neste omgang i PGM ble det litt rokkeringer i portefÞljen i dag, sÄ fÄr vi se hvordan dette gÄr. En traust og trofast producer jeg har hatt en lengre periode byttes ut med 2 langt mer spekulative Exploration selskaper.
Ut : AR ( argonaut gold inc )
Inn: NRN ( northern shield resources)
Inn : QMX ( qmx gold corp)
Ser det er generell kÞ ved selskapene som tar i mot drill-prÞvene, og dermed relativ store forsinkelser med Ä fÄ disse tilbake.
Kansje ikke sÄ rart med den store Þkningen av Exploration vi opplever nÄ.
Blir interessant Ă„ hĂžre Sprottâs podcast pĂ„ fredag. Han hadde jo tro pĂ„ at selskapet bare ville fĂ„ stĂžrre og stĂžrre reserver etterhvert.
66 gram pr tonn er bare sykt, og nĂžkkelen til Ă„ holde kostnader nede.
Meldingen her:
Edit
Sinnsykt
Over 260 gram i en prĂžve
Edit 2
Det snakkes om Bonanza
Sitat
The test holes were drilled from the hanging wall No. 2 stope, discovered during the 2018 test mining program, to test the lateral and vertical continuity of the hanging wall lens No. 3 which was only partially mined by that program. Bonanza grades, including 1.2 metres grading 1,147.1 g/t gold, were returned from this drilling demonstrating the high grade of this near-term production area.
Ikke minst bra at de 66g/t ligger nĂŠrme overflaten. Som du nevner, mindre kostnader.
⊠trodde resultatene kom fra 8 Zone, men neida, dette er i samme sted som den initielle produksjonen starter, Mao, den vil da i all sannsynlighet inngÄ direkte i den fÞrste del av produksjonen.
Jeeze, over 1.1 kilo⊠inkl 296gr pÄ 4.9M⊠En bedre start/utvikling enn dette kan man ikke Þnske seg.
Dette var hyggelig, og overaskende, det vi skal huske pĂ„ at det virkelige hĂžygraderte omrĂ„det (8 Zone) er det vi venter pĂ„. Fortsetter dette sĂ„nnâŠ
Ser at 25.000 tonn allerede er gravd opp og klar til Ă„ utvinnes. Grad 8/9 gram pr tonn.
Tipper mesteparten av de aksjene som ligger til salgs pÄ 2.35 forsvinner i sekundene fÞr Äpning.
jeg forventer noen oppslag i diverse medier etterhvert pÄ bakgrunn av dette for Ä si det sÄnn
Ja, de fÞrste 25 ligger klar, deretter tar vi fatt pÄ gruven med en flying start som dette.
De sier De er fullfinansiert fram til gruven leverer av seg selv, og vil samtidig fortsette exploration i gruvens levetid.
E. Sprott med ledelse er sĂŠrdeles overbevist at 8 zone vil levere, dette kommer evt da pĂ„ toppen, og vil alene skifte gearâŠ
Ikke bare er 25k tonn gravd opp og klare til Ä utvinnes med 8/9 g/t, men det omrÄdet som skal graves ut ved oppstart av gruva har bonanza grades:
âin addition, underground mine stope delineation drilling has intersected bonanza grades in areas targeted for first ore delivery and gold production from the mine.â
Ja, gruve-investorene ser dette fort, tar ofte litt tid fÞr allmenheten forstÄr hva dette betyr, men kommer gjerne sigende etterhvert da dette begynner Ä skinne.
Ja, vil inngÄ i den fÞrste del av produksjonen.
Ble litt i taket av den bÞrsmeldinga der sÄ beklager mange innlegg, men det siste jeg vil si er:
PÄ drill results summary sÄ fÄr vi 14 resultater fra «select drill holes».
samtlige er over 5g/t, og bare Ă©n er under 10g/t. SĂ„ kan vi legge til 1.1kg/t og alle de andre oppsiktsvekkende tingene i denne meldingen.
Det blir morro Ä se hvor godt dette tas i mot nÄr TSX Äpner om en times tid
Bare flott med innlegg, det vi alle lĂŠrer avđ.
Dette er solide funn, og underbygger det Labrentz og O- Dea har fortalt hele veien; at gruvens fremtid har solide utsikter til en hĂžyere liga. Vi blir med pĂ„ denne turenâ:blush:
Hvordan TSX-V reagerer er usikkert, men skal man tippe, vil jeg tro entusiastene vil reagere raskt og trekke denne opp, for deretter Ä kansje sige noe tilbake, men samtidig vil det trekke fler pÄ sikt nÄr man forstÄr hva dette betyr.
Sitat/innlegg fra amerikansk forum:
Since 2007 when I started investing in miners I have seen many, many instances of wanna-bes explorers/developers claiming 1000 gram per ton select surface âsamplesâ.
However, I do no recall ever seen 1,147.1 g/t gold over 1.2 metres from underground drilling, ever. The story of PGM gets better and better
Kan noen forklare helt spesifikt hva han mener er forskjellen mellom âwannabesâ explorer/developerne sine 1kg claims og PGM sitt? Ikke at jeg tror at det er noe muffens med PGM sitt resultat, jeg bare forstod ikke helt hva han mente var forskjellen.
Er det rett og slett surface samples vs. underground samples?