Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Pure Gold Mining (TSX-V: PGM) đŸ„‡

Dette er fra forrige drill resultat utgitt 28 juli, hvor Labrentz kommenterer.
Ikke uten grunn at han er sĂŠrdeles opptimistisk; Isolert sett er de tekniske tallene sterke, og i en stĂžrrelse mange selskaper kunne Ăžnske seg.
Det som gjenstÄr til slutt er Ä se hvordan disse passer inn i ressursmodellen deres, og hvor mye denne evt kan oppgraderes til vÄr fordel, men dette ser virkelig ut til at dette gÄr riktig vei, vi gleder oss til fortsettelsen :slightly_smiling_face:

"These latest high-grade gold intercepts continue to reinforce our near-term growth plan for the PureGold Red Lake Mine and to exhibit the tremendous strength, continuity and scalability of this high-grade gold system,” stated Darin Labrenz, President and CEO of PureGold. “Underground exploration drilling continues to extend stopes that are part of our near term mine plan, and to discover brand new gold zones which could have a direct net positive impact on our production profile, and because of their proximity to existing development a potential impact to near term cash flow at our mine. In this case we have more than doubled the strike length of a planned stope, further demonstrating the dramatic transformative growth potential of our PureGold Mine. We have only just begun a 30,000 metre exploration program, which will span across our seven kilometre gold corridor, and already we’re delivering on our objective of building a multigenerational mining complex in Red Lake, Canada.”

3 Likes

siden jeg har vist min entusiasme over FSX (Fosterville South) her tidligere, kunne jeg nevne nyheter fra i gÄr for de som mÄtte vÊre interesserte.

Jeg nevnte tidligereat det ville komme et spinnout selskap , og datoen for Ä kunne fÄ gratis tilsvarende antall aksjer i det nye spinnout selskapet som man har i FSX, er nÄ satt til 22 Oktober. Mao de som har aksjer i FSX innen 22 oktober er med.
Det nye selskapet som vil hete Leviathan Gold, vil drive 2 av omrÄdene (Avoca og Timor) med egen ledelse, med support fra FSX. Se hjemmesiden deres for detaljer rundt dette.
Som sagt tidligere, historiske omrÄder med sterk gull produksjon fra midten av 1800 tallet til begynnelsen av 1900 tallet, dette med de begrensede exploration og produksjons ressursene de hadde pÄ den tiden.
Igjen, min personlige gullfavoritt uten sammenligning

1 Like

Jeg skal lese meg opp pÄ FSX @lafajet! Vi kan starte en egen trÄd for selskapet :blush:

1 Like

Virkelig verd Ä ta en titt pÄ.
Javisst, egen trÄd blir bra, fÞlger selskapet tett, mye som skjer utover. De er allerede i gang, nyheter vil komme gjennom hele Äret med alt det beste foran oss.
Mao alt det vi gull- nerder kan Ăžnske oss :blush:

1 Like

Da smalt det oppover i PGM. Forventninger pÄ drill results eller?

Markedet faller, da pleier gruveselskap Ä gÄ opp :slight_smile:

tjaa, joda. FSX stiger ikke derimot.

Tror vel at PGM vil stige jevn og trutt fram mot fĂžrste unse uansett. Selv med stabil gullpris.
De store Majors fÄr knapt et sikrere bet da de skal fylle pÄ pipeline. SÄ endel spekulerer vel i oppkjÞp.

1 Like

Ja, vi var vel inne pÄ det tidligere da Anglo fylte pÄ opp til 16%.

1 Like

PGM har ligget lenge i en konsolidering, sÄ ikke unormalt at det gÄr litt i rykk og napp nÄ.
Mange av gull aksjene er ned i dag, TSX-V indexen i Toronto har gÄtt sterkt den siste tiden, sÄ en pause innimellom er sunt og normalt.
Kan vÊre at vi nÄ ser et lite opplÞp i PGM som er typisk rett fÞr et nytt drill resultat kommer. Normalt sett krever gjerne markedet at dette er over forventningene for at kursen skal gÄ vesentlig herfra. Ved et godt - forventet resultat, faller gjerne kursen tilbake til fÞr opplÞpet, og vi er i samme sporet som fÞr.
Disse rykk og napp endringene er fint for traderen og den kortsiktige , men egentlig ikke sÄ relevant for oss som vil se hvordan resultatet av drill programmet pÄvirker ressursmodellen og dermed reprisingen.

Javisst, oppkjÞp er alltid et wildcard som er tilstede. Tror personlig at dette evt kan vÊre aktuelt litt senere i prosessen da evt interesserte vil se an bÄde drillprogrammets utvikling og den nye ressursmodellen.

1 Like

Ny «reklame»

Fra 16:25

Her kommer det ogsÄ fram noe som for meg var ukjent (slurv :smiley: ), med positivt fortegn.

Newmont, verdens stÞrste produsent, er ogsÄ inne pÄ eiersiden :+1:

Vi er inne i en liten korreksjon pÄ bÞrsene. Blir spennende om dette blir «happeningen» som fÄr investorer til Ä se vekk fra pyramidespillene, og over pÄ gull/sÞlv.
NÄr frykten kicker inn kan gull/sÞlv og gull/sÞlv relaterte assets fÄ et skikkelig spark. Det sÄ man ikke minst etter finanskrisen og fram til 2011. Satser pÄ dacapo nÄ.

2 Likes

Alltid godt med litt reklame :ok_hand:t2:

2 Likes

Ett par utdrag fra Resource World Magazine 2 sep 2020. til pÄminnelse hvofor vi sitter her i PGM :

“PureGold reserves include the 8 Zone, open to depth and along strike, with average grades of two to three times current reserves, providing the opportunity for explosive transformative growth”

“Which brings us to the second sweet spot in the evolution of a new gold producer; sitting on the cusp of production, which is precisely where PureGold is today; just months from first gold pour and poised for the re-rate which typically accompanies the jump from developer to emerging producer.
The PureGold Mine will be the fifth highest grade gold mine in Canada and the seventeenth highest in the world. And yet PureGold is already thinking beyond their Phase One mine, recognizing an extraordinary opportunity for growth and expansion”

Bare Ă„ glede seg videre, stĂž kurs sĂ„ langt👏

1 Like

[https://resourceworld.com/outstanding-red-lake-gold-prospects-attracting-more-explorers/]

hele artikkelen, for den interesserte.
FĂžrste del om Red lake generelt, god lesning, som vi vet, driver PGM i kjernen her (Madsen).
siste del om PGM spesiellt.

2 Likes

grunnen til at jeg uthever disse 2 utdragene av artikkelen er etter min personlige mening at mye tyder pÄ at ressursene bÄde er hÞyere gradert og stÞrre i omfang enn det som var utgangspunktet.
Jeg tror med rimelig sannsynlighet at selskapet allerede ser dette, og derfor allerde arbeider mot fase 2 som inkluderer dette med pÄfÞlgende re-rating til en hÞyere liga.
Disse faktorene er ikke priset inn pÄ dagens M-Cap, etter min mening.
Vel, uansett, artikkelen er god og gjennomfĂžrt.

hvem skulle vel tro at 2 brþdre som fant gull under et tre i 1925 skulle skape det Red Lake er blitt til i dag

1 Like

https://resourceworld.com/outstanding-red-lake-gold-prospects-attracting-more-explorers/

:+1::smiley::soon::chart_with_upwards_trend:

Edit
SĂ„ linken allerede var postet :+1:

1 Like

det er Labour Day i dag :confused: kjedelig

Ja, lesedag i dag😊
Driver Ä forbereder ett par nye prosjekter som skal inn i portefÞljen; ett mye til felles som PGM i en litt tidligere fase, + ett nytt exploration selskap i ett hett omrÄde pÄ New Foundland. Blir det rÞd dager kan man kansje fÄ litt extra rabatt. :smile:

Siden vi nÄ har pausemusikken pÄ, kan vi jo titte pÄ den fÞrst nevnte, da denne passer inn for oss her pÄ PGM trÄden.:blush:
Merk at artikkelen er fra Juli med noe lavere Mcap.
HÄper pÄ Ä fÄ lurt meg inn her med det fÞrste, har fulgt denne en periode.

2 Likes