Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Pure Gold Mining (TSX-V: PGM) đŸ„‡

Er inne i Euro Sun med en liten pott. Sprott hjalp til med finansiering, men er ikke inne selv. Det gjÞr vel at jeg ikke har gÄtt tyngre inn.

Edit
Det jeg har er:
Barrick
Newmont
Yamana
PGM
Internasjonal Tower Hill
Gran Colombia
McEwen Mines
Euro Sun
First Majestic
Og et Blackrock papir som bare tar utgangspunkt i SĂžlvpris

2 Likes

Ett stykk krabbefisker er tungt inne :crab:

3 Likes

Flott, dere er jo allerede pÄ hugget :+1::smiley:.
ESM har jeg stor tro pÄ , trenger bare extra tolmodighet.
Fasen de er i nÄ er etter min mening, den rimeligste - og gunstigste fasen Ä gÄ inn i for selskaper som transformeres fra exploration - gjennom engineering -og til slutt inn i gruvedrift, hvor vi starter nettopp i den beste overgangen.
Det man ofte ser i nettopp denne fasen, er at man mister nettopp tolmodigheten, gjerne pga at tiden drar ut til neste nyheter av betydning som ofte kan ligge noen mÄneder fram, og evt redsel for div lik som kan falle ut av skapet i prosessen.
For min del ser jeg at de stÞrste farene er tilbakelagt, og veien videre ser god ut, man mÄ gi dem tid til Ä fÄ de resterende brikkene pÄ plass.
Med det man betaler for inngangen her er det absolutt verd Ă„ smĂžre seg godt inn, en klassisk langligger om man Ăžnsker en “frisk” mulighet etter min mening.

Flott portefÞlje dere viser, lurt med tungvektere, seiler stÞdig med god cashflow, slÄr sjelden feil i disse tider. :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Jeg sitter med en senior gold miner ETF, PGM og FSX, overvekt i de to siste .

2 Likes

Flott spredning, av stþrste kvalitet🙂

Min portefĂžlje har blitt slanket en god del i det siste, men er i prosessen med fornyelse i disse dager.

Pr nÄ:

• FSX
    -PGM
    -AR
    -NXS
    -CXO
    -WIN

De fĂžrste som skal inn:
-ESM
-NFG

Her er det flere gamblere + at WIN ikke er et gullselskap, men tar den likevel med da disse driver tett med exploration selskapene og derfor med i miljĂžet.
Jeg kan nok kalles en typisk “area-player” Mao, jeg prioriterer omrĂ„dene, og finner selskaper som opererer i disse.

2 Likes

Fin utvikling pÄ PGM i dag :+1:
OgsÄ hÞyere omsetning enn jeg har lagt merke til tidligere. Over 3.6 mill CAD nÄ kl 18.13 norsk tid

2 Likes

Ja, det veier opp for min dÄrlige timing i FSX :joy:

Vi hygger oss med kursen, og satser pĂ„ at vi ikke gĂ„r sĂ„ mye tilbake om drill resultatene ikke spretter champagnen😄.
FSX har svingt godt siden jeg ble med, klassisk rollercoaster, men har blitt kurert fra svimmelheten i de smĂ„ jeg er med i😄.
Personlig har jeg vel aldri truffet med kursen, men sitter langsiktig uansett, og selskapet har som sagt alt det beste foran seg, bare Ă„ tjore seg fast og glede seg videre😊.
Tok forresten plass i ESM og NFG (New Found Gold) i dag.

2 Likes

Gratulerer karer :+1:

2.65 nÄ
VĂŠrt oppe i 2.72

Legger hodet pÄ stabben og tipper gull pÄ 2.300 til jul, og PGM pÄ 4.5

2 Likes

FĂžlger deg pĂ„ det👍
Som Canadas eneste nye gruve i 2020, blir dette med fanfare, hĂžy sigarfĂžring , lange flaskehalser og mye oppmerksomhet . Ikke usannsynlig at dette skjer med ny rating i samme momang.
PÄ sikt tipper jeg en mcap pÄ 2.5-3B$ cad, som tar oss nÊrmere 8$, men kan bli mer om dette treffer ordentlig.

1 Like

Satan. Jaja, detta blir nok bra :slight_smile: det er noen andre prosenter ute Ä gÄr her enn det jeg vanligvis ser, morsomt :sweat_smile:

1 Like

Ja, som sagt, dette har en utsultet business ventet pÄ i mange Är (8), hvor det nÄ endelig har sitt clondike. Vi ser et marked med svingninger som er uvant og uvirkelig pÄ mange mÄter.
Vi hygger oss sÄ lenge det varer, og blir med pÄ en ferd det kan gÄ mange Är til neste gang.

1 Like

FÞlg med pÄ Gran Colombia i dag :+1:
SÄ fÄr vi se hva en velkjent «Blogger» kan gjÞre med kursen

2 Likes

Noen som fÞlger med pÄ webinar i kveld med AEX gold og Shanta gold?

nope, har du link?

Det var live. https://www.sharesmagazine.co.uk/events/event/shares-investor-evening--webinar-090920

1 Like

kommer sikkert pÄ youtube etterhvert da

NÄ ventet jeg egentlig bare pÄ den siste presentasjonen som var TXP.
En av de 2 fÞrste som hadde presentasjon, virket mer opptatt av Ä prate om aksjekursen en selve selskapet sÄ da mutet jeg bare. Men han Islandske el grÞnlandske CEO fra AEX virket mye mer troverdig og presenterte selskapet bra. NÄ har jeg ikke noe erfaring med investering i gruvedrift, men har fÄtt litt interesse i det siste sÄ fÄr starte Ä lese litt rundt gruvedrift. Anbefaler se presentasjonen med AEX.

1 Like

AEX holder til pÄ GrÞnland og startet opp i 2017, men de holder til pÄ et allerede eksisterende brudd eller gruve kalt nanolac. Tror det forrige selskapet la opp driften i 2004, men de har ogsÄ flere omrÄder pÄ GrÞnland. PÄvist ressurser husker jeg ikke i farten, men de var vel gode slik det alltid sies Ä vÊre nÄr de skal presentere seg selv. Lurer pÄ om han sa kostnaden var under 800$ pr tonn, kan det stemme? Beklager spamming av trÄden.

1 Like

For Ä underbygge mr.oncoinvest og mitt anslag pÄ 4.5 $cad ved Äpningen av gruven, evt noe etter nÄr vi er i full gang , kan vi igjen gjÞre en sammenligning som ofte er ansett som en god indikator for verdsettelse.

Ser dere pÄ Wesdome (wdo) er dette en god sammenligning etter min mening. De har samme tilnÊrmet lik de viktigste parameterene :

• AISC ( all in cost, pr oz utvinning)
  • Produksjons kapasiteten
  • Graderingen av reservoaret

Dette betyr ved sammenligning av Mcap mellom disse 2 selskapene vil gi PGM en kurs pÄ 4.84 $cad. NÄr vi har startet produksjonen.

Igjen, ingen fasit, men kan vel gi en god pekepinn pÄ hvor dette gÄr.

2 Likes