Her har det skjedd mye siden sist. Nig fortsetter å kjøpe selskaper på egenhånd og leverer resultater som forsvarer inins mcap alene og vel så det. (Men så er de også den eneste plattformen med god lønnsomhet foreløpig). En ekstern tredjepart vurderer qbens mcap til 0.8-1,1 mrd sek. Med bytteforholdet i transaksjonen med inin gir det en mcap tilsvarende 6-7 kroner per aksje for inin. Dette blir selvsagt hypotetisk verdsetting. Qben satser mer på boligbygging i Norge, i tillegg til Sverige. Her er det ketchup-flasker som fylles opp, Sverige har allerede begynt å sette ned renter.
Synes dagens presentasjon var bra og Horpestads optimisme skinner igjennom. Han er veldig klar på at dagen aksjekurs er lav. Ikke mye av fremtids vyene er priset inn tydeligvis. En ting jeg lurer på , hva vil realiserings prisingen være pr aksje ved flytting over til svenske børsen? Etter hva jeg har forstått blir det et skattemessig spørsmål vedrørende gevinst/tap… Noen her med oppklarende forståelse rundt dette.
Har ikke fått sett på presentasjonen, men for skatt, realisering etc., blir ikke dette som en fusjon? Kan lite om sånt, dessverre.
Videreføring skal ikke utløse skatt.
Enig i det, særlig godt å høre det han sa muntlig om inspekt, er i pluss f o m april, venter omsetning på 130 mill i 2024, og ebitda margin på 10 %. Det ser litt uheldig ut nå på grunn av oppskalering av bedriften gjennom ansettelser og innkjøp av utstyr som tas på driften. På sikt har disse selskapene gjerne en margin på 20-25%.
Hei Gutta, akkurat nå er jeg litt råd løs… Hvis noen vil komme med noen råd er jeg takknemlig. Jeg ønsker å være med videre under Qben Infra paraplyen og er villig til å akseptere tilbudet om byttehandel. På aksept skjema fra ABG Sundal Collier trenger man en VPU konto eller euroclear konto som de kalte det, for å motta Qben aksjene på . Som bosatt utenfor Norge og utflyttet samt at mine Inin aksjer er i norsk registrert utenlandsk selskap, nuf selskap, fikk jeg på forespørsel email svar fra DNB ah, markets , at som utflyttet og norsk utenlandsk registret selskap vil jeg hverken kunne få VPU konto på selskapet eller privat…
Noen?
Ikke mitt felt det her, gitt. Men det er jo mange utenlandske eiere i inin. Clearstream lå/ligger på topp 20, dette er tyske privatpersoner (?)
. Jeg ville ha hørt med abg om de har et skjema tilpasset din situasjon.
Ring Pareto, hvis ikke de kan fikse det så kan ingen
Hva skjer om man ikke er villig til å akseptere byttehandelen?
Da blir man vel sittende igjen med unoterte inin-aksjer, men får qben en viss eierandel kan du vel bli tvangsinnløst.
Takk for gode svar alle… Jeg tar kontakt med ABG igjen først som du foreslo Ravioli…
Muligens dumt spørsmål. Jeg faller inn under “retail” kategorien og da de som presumtivt vil få “retail exchange offer”; er noen i samme situasjon, og har noen mottatt tilbud? Jeg har ikke fått noe tilsendt, men virker som at andre muligens har det med bakgrunn i de seneste innleggene i tråden her?
De største har forhåndsakseptert. De neste største har fått tilbud nå. Resten får tilbudet senere. De kan vel tvangserverve ved 90%, så det blir vel uansett utfallet.
Guider 1,9 mrd omsetning, ebitda ifrs 161 mill for hele gruppen, ebitda ngaap 130 for plattformselskapene, mcap 465 mill.
Har de noe særlig rentebærende gjeld?
De har en obligasjon på 200 mill som er veldig rentebærende. 3 mnd nibor + 8 % , 13% eller noe sånt, 26 mill i året da.