Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

Her er nok en solid post fra dagens HO:

Innlegg av: X-Empire-X (30.01.18 12:09 ), lest 364 ganger
Ticker: QEC
Endret: 30.01.18 12:45
QEC - Fra Makroperspektiv - Attraktivt Case?
Meget utålmodige sjeler vi har her på HO må jeg si.

Hvis man ser caset fra et makroperspektiv så vil man finne ut at:

  1. Bill 106 tillater fracking. Reguleringene er kun et supplement til dette og loven trer i kraft når regs er ute.

  2. QEC hadde sosial aksept flere år tilbake i Lotbiniere og Becancour da de skulle fracke. Binnion forteller at når loven er operativ, skal de igjen få til sosial aksept på disse stedene og starte opp pilot (sosial aksept har de jobbet med lenge).

  3. QEC er så heldige at de allerede har en solid partner i Repsol der de deler inntekter/kostnader 25% Q / 75% R. For et smallcap selskap som QEC er dette mye verdt.

  4. Questerre sitter på en potensiell perle i Jordan med ca 7MRD fat, der de har rettigheter til Red Leafs utvinningsteknologi. Tar man en kikk på RL’s nettside finner man ut at selskapet har 0kr i gjeld og 100mill USD på bok (qec har 30% eierskap i selskapet), samtidig som de har en break even på rundt 20usd/pr barrel estimert i Jordan-feltet. Kanskje på tide å dra frem kalkulatoren da nyheter herfra ventes innen Q1?

  5. QEC har produksjon i Montney området som dekker selskapets løpende inntekter og forpliktelser i tiden som kommer. Med økende energipriser blir playet her mer attrakivt for økt produksjon, som som gjenspeiles ved at det skal drilles 4-8 (1-2net) nye brønner i området ilø 2018 som vil doble QEC’s nåværende produksjon til opp mot 3500-4000fat.


Så foreslår at hver og en ser på selskapets fundamentale verdier, gjør seg opp en mening og handler deretter.
QEC har ventet på at regjeringen skal være på deres side i snart ti år. Nå tyder det etter alle solemerker at de nettopp har denne støtten.

Er det da lurt å posisjonere seg før den endelige bekreftelsen? Det får være opp til enhver å bedømme.
Minner om kursmål Pareto på 11KR, der de skal øke denne i intervallet 14-17 etter regs, gitt at de er som forventet.

Selv lastet jeg godt over ett år siden, og røde tall på kontoen har vært fraværende en god stund nå.
Det kan være tilfelle for mange andre her, bare les dere godt opp i caset, så dere ikke får panikk de gangene QEC faller 2-5% uten forankring i fundamentale endringer.

Når det gjelder publisering av regs er det ulike datoer som dukker opp. 1.februar er blitt nevnt, det samme har “end January/early February”

2018 blir uten tvil et ekstremt spennende år for QEC.

3 Likes

Det som er så fint at nedsiden hær er nesten fraværnede med dagens oljepris og økt inntjening i Montney området så forsvarer det lett 6kr aksjen.

Når reguleringe slippes og de er positive skal jeg ligge klar og kjøpe 50k aksjer til :wink:

Jeg tipper vi er på ca 20,- til sommeren … og iallefall 30,- ved samabeidsavtale i jordan

1 Like

Kjører en annen strategi, har vurdert mengde jeg tørr sitte på, og lengde jeg tørr sitte, i påvente av nyheter(juni). Blir det utsettelser blir det en tålmodighetsprøve, kommer de som forventet får jeg hele oppgangen. :ok_hand:
Vet aldri om jeg er tilgjengelig å gjøre handler intradag eller intrauke for den del når reguleringer/Jordan nytt kommer, så har det bedre med å avvente med aksjene ferdig kjøpt.
Må jobbe mye mere med materien før jeg tørr komme med noe kursmål til sommeren.
Men der er et høyt potensiale ved positivt nytt om reguleringer, Jordan, samt positive tall fra drift i Montney, Antler og Kakwa. Kan bli særdeles volatilt i H1 2018. :sunglasses:

1 Like

sjekk denne fra Silver205 grei oversikt over potenialet :wink:

1 Like

Har sett de, men for å bearbeide tallene selv, må jeg ha gjennomgang og egenforståelse. Spennende hva han disker opp, men sett mange analyser som når en går det i sømmene har hoppet over momenter, avrundet gunstig og har antakelser iregnet som synes å være basert på kaffegrut. Er absolutt noe å jobbe ut i fra så en kan danne egenforståelse dog, men har ikke tid å gjøre slikt arbeid i forhold til QEC selv om dagen. ^^

1 Like

QEC har enorme verdier om man ser på reservene i bakken, spørsmålet er det regulatoriske (som ser ut til å ordne seg) samt finansiering og økt produksjon.
For de av dere som ikke har lest gjennom selskapspresentasjonen så finner dere den i linken under
Presentasjonen

3 Likes

Limer inn svar fra CFO Jason.d’silva 08.10.17 til X-empire-X
angående sosial aksept:

To gain social acceptability, we are focusing on addressing the communities concerns about oil and gas development.

These generally include noise, water usage and GHG emissions. We plan to do this through the clean gas initiative, which is why it is a major focus for us. The initiative means the first pilots will use electricity to power drilling rigs (reducing noise and emissions from drilling), recycling water (like we do in the Montney to reduce noise from trucking and fresh water usage) and testing wells into pipeline (to reduce the emissions from flaring gas). We are also working with the government to ensure that local communities benefit financially from the development (e.g. a share in royalties, some property tax revenue, etc.).

Once this plan is developed along with industry leaders like GE, Halliburton, etc., we plan to make the necessary applications to the government and the communities. We then plan to meet with the individual towns.

The monitoring committees under the new regulations will also be an important part of social acceptability as well. This committee will include all stakeholders - from industry, civil society and NGO’s. It will report to the Regie (the government regulator that will approve development plans for production licenses) on the Company’s plans including work to consult and secure social acceptability. The Regie will then provide approval for our development plans.

Any further questions, please let me know.

Thanks

CFO Jason.d’silva QEC

1 Like

Stop loss raid på gang.

Jaja, de får bare herje. Aksjer på tilbud med andre ord om folk har kapital =)

Sitter rolig og lar de styre med sitt jeg.

Ditto :sunglasses:

Ser dette skjedde ikke i QEC spesielt, men over hele OSE10 Energy.

bilde

tok visstnok litt QEC i sluttauksjonen :slight_smile:

2 Likes

Updated to include all Common Shares controlled by Mr. Binnion including 4,786,484 Common Shares held by Rupert’s Crossing, an investment corporation.

Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) announced today that certain officers and directors have acquired a total of 2,307,750 Common Shares.

The Common Shares were issued on the exercise of warrants in connection with a private placement completed in July 2016. Please refer to the Company’s stock exchange announcement of July 29, 2016. Upon the issuance of the Common Shares on the exercise of the warrants, there are 388,956,200 Common Shares issued and outstanding.

As a result the increase in shares held by officers and directors is as follows:

	Shares Purchased	Current Holdings	

Michael Binnion 1,250,000 10,322,227
Rupert’s Crossing Ltd. 550,000 1,964,980
Rupert’s Developments 300,000 906,420
Rupert’s Crossing, an investment
corporation 4,786,464
Dennis Sykora 139,000 443,750
Jason D`Silva 68,750 3,275,863

Mr. Binnion exercises control and direction over the Common Shares
of Questerre held by Rupert’s Crossing Ltd. and Rupert’s Developments.

This information is subject of the disclosure requirements pursuant
to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. The Company
seeks Safe Harbour.

For further information, please contact:

Questerre Energy Corporation
Jason D’Silva, Chief Financial Officer
Tel: (403) 777-1185 | (403) 777-1578 (FAX)
Email: [email protected]

2 Likes

God lesing :coffee::ok_hand:

1 Like

Silver har skrevet 3 innlegg så langt i dag. Viktigste er kanskje det første:

Quebec har kommet med utkast til reguleringer for BAPE. Nok en gang er dato for ikraftredelse 23. mars 2018.
http://www2.publicationsduquebec.gouv.qc.ca/dynamicSearch/telecharge.php?type=13&file=1805-A.PDF

Men jeg fant det han belyser her også interessant:

En bør ha klart for seg at et av de sikreste tegn er rørledning som Energir skal ha på plass mellom det underjordiske gassdeponiet og to av Repsol/QEC brønnlokasjoner. Jeg har selv vært i områdene og noe gassrør der gir ikke mening uten at det blir utvinning. Med dette har en det sikreste tegnet en kan få.

2 Likes

Takk Studenten :smiley:
så 23.mars er dato for at Bill106 trer i kraft ?
hva leser du utifra dette dok.

  1. mars er dato beregnet for oppstart av pilot. Så før 23. mars er hva som forventes, men alt kan jo forskyves, eller starte tidligere.

“The purpose of the Regulation is to set rules of procedure
for the conduct of targeted consultations and mediation
sessions in environmental matters and to revise the
current rules of procedure governing the conduct of public
hearings to refl ect the recent legislative amendments made
to the Environment Quality Act and to the Regulation
respecting environmental impact and assessment review
of certain projects which is to come into force at the latest
on 23 March 2018.”

side 183 i den linken.

Tenker selv det gir årsak for å tro ting er beregnet å være ferdig behandlet i god tid før oppstart av pilot.
Tenker videre at sannsyneligheten for at alt skal feile er noe jeg selv tørr å se helt bort fra pga hensyn som vises og taes, samt driven mot energi satsing. Tror det er for stort, og for mye på spill til at ikke dette kjøres igjennom.
Mye mer uklar på hva jeg skal tenke om kursutvikling reelt nå, før det kommer, når det kommer og ved oppstart pilot, +++

*Edit, må vel nevne det er basert på egne vurderinger, og det er sikkert mulig jeg bommer. Nedsiden er da formidabel. Men slik jeg dømmer R/R caset QEC om dagen, er ting begynt å bli en ‘no-brainer’ for meg.

2 Likes

R/R hær er skyhøy så jeg er enig med deg, jeg sitter med heeelleee veien uansett.
kursutviklingen i går var jo bare storm i ett vannglass da hovedindeksen falt!
Oxo har vi jo den siste tiden høy manipulering av kursen, med SL raid ol. dette kommer nok til å forsette, helt til vi får en melding.

Pilot oppstart 24.mars hadde vært King det ;DD

3 Likes

Jeg tror vi vil se en formidabel reprising av aksjen fremover mot våren. Dette har investorer ventet på siden 2007! Når og hvis reguleringene blir vedtatt uten for store endringer, blir det oppjusterte kursmål fra flere meglerhus. Da har toget forlatt perrongen! :star_struck:

4 Likes

Ser ut som om vi har vært å testet støtte i 50 dagers. Vi snudde vel akkurat i området mellom nedre bollinger og 50 dagers glidende gjennomsnitt. Om noen har lyst og muskler til å fiske etter stop loss rundt 5.7, så tror jeg det koster mer enn det smaker i dag teknisk.
RT 5.855


Om noen har trendkanaler å bidra med er det hyggelig =)

1 Like