Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

Anbefaler dere å ta en kikk på Altai også. Gikk 37% på fredag. Kan fort gå flere 1000%

Noen grunn til at den skal stige?

SB1M og Questerre: Over the next few weeks, we see two important triggers for Questerre: 1) results from a court ruling on 20 September that may change the fracking ban and 2) election in Quebec 1 October with the last polls indicating change to a more oil and gas friendly government. We believe both these events represent very important triggers for the Questerre investment case. If either 1) the court ruling concludes that oil and gas regulation (and the fracking ban) is not in accordance with the law, or 2) a potential new government elected on 1 October is pro oil and gas, Questerre’s, Lowlands assets in Quebec will be significantly derisked. Our NOK 6/share target price assume a conservative 15% change for development of the Lowlands. However, we stress the fact that a new government not necessarily means new regulations that immediately opens up for fracking. At the current share price, you get the company’s assets in Montney at a discount the remaining assets (Quebec, oil shale and other) for free, which we find attractive. We keep Buy and NOK 6/share target price.

Uannsett ut ifra hva jeg har lest av nyheter fra politikerne i canada så tror jeg QEC kan se langt etter fracking i st.lawrens lowlands som er det området som ville sendt denne skyhøyt.

Kort fortalt:
MCAP i dag ca 7,2 millioner CAD.
Underliggende verdier I form av cash: ca 5 millioner.
Utica acres: ca 200.000
Antall aksjer: 55 milioner
Kurs: $0,13 (CAD)

Det betyr at selskapets ca 200.000 acers i Quebec nå prises til ca 2,2 millioner CAD. Det gir en pris / acre på ca $10. Til sammenligning er QEC sine acres nå priset til Veldig mye mere.Arealene er ved siden av hverandre og ganske sammenlignbare, den største forskjellen er kanskje at Altai ikke har boret testbrønner på sitt området og arealet har dermed en større risiko for en eventuell kjøper.

Verdien på arealet til Altai ble regnskapsmessig skrevet ned til $1 etter at moratoriet ble innført i Quebec. Dette kan også skrives opp igjen dersom politiske føringer skulle tilsi at utvinning av gass er mulig. Selskapet har de siste årene vært mer eller mindre “sovende”, dermed har kursen og omsetningen falt til et svært lavt nivå. Står vi foran et comeback her?

Vi som har fulgt caset i Quebec gjennom QEC er bull på at dette moratoriet nå erstattes med reguleringer som åpner for å utnytte egne gassressurser i staten. Dette medfører også økt interesse for selskaper som sitter med lete/utvinningsrettigheter i området. Altai er i mine øyne en potensiell oppkjøpskandidat i Quebec, et selskap som har alt å vinne på å bli kjøpt opp av en major O&G aktør.

Skal Altai sine arealer prises til samme pris som Questerre sine arealer så er oppsiden enorm.

Altai er også gjeldfritt.

Tok vist 50k QEC idag. Viktig med litt yolo i portisen.

1 Like

Noen spesiell grunn?

Hva er horisont? =)

@Konamixx de er fundamentalt lavt priset gitt det er sant som meglerhus har antydet, at Montney alene er verdt mer enn dagens prising.
Således er det potensielle positive triggere som kan komme. Eller innprisede dårlige nyheter.
Siden aksjen historisk har vært meget volatil, ser jeg ikke bort fra betydelig nedside pga overreaksjoner i markedet på videre dårlige nyheter. Men på sikt ser dagens inngang god ut.

1 Like

Ser at flere tror av avgjørelsen blir omgjort. Dvs at de får lov å fracke.

Horisont : tja får se :wink:

Konsensus var ikke at begrensningen kunne bli slik som det ble i utgangspunktet(edit, megselv inkludert). Skummelt å følge flokken, mange av de er tungt investert, og noen ytrer kanskje meninger for å gå ut selv.

Aner ikke hva de som er tungt investert gjør, Jeg ser bare hvilke muligheter som finnes og ser at risikoen er innenfor det akseptable.

Dett er uansett et høyrisk veddemål, så får vi se hvordan det går.

2 Likes

Kjøper visst/ når 3,5 er moset

Ser ikke helt hvorfor man skal vente. Den kryper jo sakte men sikkert oppover.

3 Likes

Litt futt i denne idag, økte til 75k igår, men solgte ned til 50k idag. Det er behagelig nivå å sitte med over rettsaken.

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @H.L (5 likes)
  1. @studenten86 (5 likes)
  1. @Kronn (4 likes)

[quote=“Kronn, post:367882, topic:3084”]

Resten av topp 10:

  1. @Evilfreud (4 likes)

  2. @Shadowsbane (2 likes)

  3. @Mr.Tortilla (1 likes)

  4. @Oilimp (1 likes)

  5. @JAXI (1 likes)

  6. @halgrim (1 likes)

  7. @Rahl (1 likes)

Gratulerer!

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @H.L (5 likes)
  1. @studenten86 (5 likes)
  1. @Kronn (4 likes)

[quote=“Kronn, post:367882, topic:3084”]

Resten av topp 10:

  1. @Evilfreud (4 likes)

  2. @Shadowsbane (2 likes)

  3. @Mr.Tortilla (1 likes)

  4. @Oilimp (1 likes)

  5. @JAXI (1 likes)

  6. @halgrim (1 likes)

  7. @Rahl (1 likes)

Gratulerer!

Disclosure in respect of Questerre Energy Corporation (sedol B0BSGZ9, ISIN CA74836K1003) (“the Company”)

We are writing to advise you that on 28 September 2018, the aggregate holding of
Lansdowne Partners Austria GmbH, on behalf of client funds that it manages, in
the Company decreased to 19,271,343 representing 4.95% of the Company’s share
capital and voting rights. This change was due to an increase in the company
share capital and was not a result of trading activity. The shares are
registered under Morstan Nominees Ltd on behalf of the following funds:

Lansdowne Investment Company Limited 19,271,343 shares

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460493

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181001.OBI.20181001S99

Godt treff @Evilfreud.

Sitte videre, eller si seg fornøyd med oppgangen som har vært/kommer idag m.t.p valgseieren til CAQ?

Den går nok på Pareto analyse og valgresultat, men jeg ville benyttet dagens volum på å ta gevinst. Tipper den skal ned igjen på sikt.

Sier meg fornøyd for denne gang. :slightly_smiling_face:

Hvor højt skal olieprisen denne gang?