Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

Loven er vel ganske klar så vidt jeg har forstått at selskapene skal få erstatning

Erstatning blir det. Usikkerheten er relatert til hvor mye erstatning det blir.

1 Like

SPM1 forventa att den detter 10-15% i morga. Men i Canada so sluttet den opp 2 % og har hatt oppgang 2 dager etter att nyheten om att loven er låst.
Ser også att dei native har gått til sak mot loven slik att dei kan utvinne gassen.

Trur ikke siste ord er sagt i denne saken… Eg blir sittende og detter den i morgen so kommer den seg nokk opp igjen senere når q tallene tikker inn.

1 Like

Den nyheten kom jo ut i markedet før SP1M kom med det her? Så markedet burde allerede ha falt isåfall?:man_shrugging:t3:

Ja den gjorde det ;). Men SP1M trur fortsatt att den vill falle …

Rart med det

1 Like

Hva har gått galt for Qec de siste 15 årene? Husker de hadde kursmål hvis alt slo til på 200 den gangen.

1 Like

Annual General and Special Shareholder Meeting Information

May 11, 2022 – Questerre reports first quarter 2022 results

Questerre Energy Releases Q1 2022 Report

Med dagens markedssituasjon kan det kanskje komme positive overraskelser i Qec, spennende vinkling og har vært inne på tanken selv må jeg innrømme.

https://investornytt.no/spennende-ar-for-qec-bra-risk-reward/

June 15, 2022 – Questerre reports on AGM voting results

Updated Company Presentation

1 Like
1 Like

Klipper denne inn fra et annet forum. Synst denne er juciy.

På tide å kikke på nedenstående, nå som Q2-rapport skal legges frem 10. august?

Ståa forventes enda bedre enn sist; tillagt antatt nto cash og med dagens CAD/NOK-kurs på ca kr 7,60 er * antatt core NAV i QEC ca kr 8/aksje *.

Dagens kurs kr 1,70 er da ca 22% av core NAV pluss alt annet gratis. Ikke så verst, spør du meg. :slightly_smiling_face:

Har omsider skummet gjennom årsrapporten. Følgende mener jeg er sentralt å merke seg:

1. Sterkt stigende produksjon fra Q2 i år med (skattefri) superlønnsomhet (opex/boe USD 18) 2) NPV 10% av eksisterende produksjon økt kraftig til CAD 270 mill 3) Qualifying expenses Quebec CAD 165 mill (erstatningsgrunnlag)

Selskapet er nå gjeldfritt, med sterkt økende produksjon og der nye Kakwa-brønner finansieres over driften. Worst case i Quebec er etter min mening at MINST historiske kostnader (qualifying expenses) erstattes. Da blir ‘core NAV’ i QEC som følger:

NPV av Kakwa/Antler = CAD 270 mill + min. erstatning Quebec = CAD 165 mill, totalt CAD 435 mill => kr 7 pr aksje

QEC prises nå til moderate 25% av NAV . I tillegg gratis opsjon på Quebec (gassprod. + CO2-lagring) Red Leaf teknologi/cash (med snarlig Utah-pilot oil/rare-earth) og Jordan (med 8 mrd boe-potensiale).

Selv de som misliker Mike Binnion må da kunne like slik R/R. :slight_smile:

4 Likes

Q2 2022 MD&A and Financial Results

2 Likes

August 10, 2022 – Questerre reports second quarter 2022 results

4 Likes
1 Like