Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rana Gruber (RANA)

Rana Gruber enters iron ore swap contracts

Grei økning nå mot kv rapport. Lov å håpe på 3kr i utbytte tro

Jeg tror ikke det. Jeg har en liten høne å plukke med Rana Gruber.

De låser opptil 50% av leveransen på Swap kontrakter med dårlig pris, som på bildet her. Slik at de ikke oppnår den prisen spot skulle tilsi. Dette kan selvsagt gå begge veier, men har såvidt jeg har sett nesten bare vært negativt.

Håper du har rett, men tviler på det blir 3kr, selv om en pris på 130 som vi har nå skulle tilsi en DPS på noe over 4kr.

Rana Gruber ASA: Reminder – Q3 presentation and capital markets update tomorrow with Cargill as guest speaker in Oslo

Key information relating to the cash dividend to be paid by Rana Gruber ASA

2 Likes

Det ble vist litt mer enn hva magefølelsen tilsa i utbytte :grin:

1 Like

Av og til er man glad for å ta feil :money_mouth_face:

2 Likes

Rana Grubers resultater for tredje kvartal 2023

Rana Gruber’s third quarter 2023 results

Rana Gruber ASA – Ex dividend NOK 3.23 today

Financial calendar

Rana Gruber enters iron ore swap contracts

Dette:

Finansavisen:
Billig kinesisk stålimport til Europa har gitt ekstra hodebry, i tillegg til at asiatiske konkurrenter ikke må bære kostnadene ved CO2-utslipp, noe som setter lokale aktører i en ulempe.

EU driver industri ut av europa. Det er ikke noen kris før stål gjennerellt. Det er problem at få slik virksamhet solgt i europa, ettersom politiker ikke vill ha slik verksamhet uten hellre vill støtte Kina enn egen industri og befolkning.

1 Like

jeg har solgt min beholding av RANA basert på det jeg mener er for stor avstand i forhold til malmpriser. ref vedlegg, hva tror dere ? (gul linje er FEF1 futures)

4 Likes

Så du mener å tenke og tro at kurs skal ned i rundt 50 tallet igjen i nær fremtid?

jeg skal ikke mene å tro noe om spesifikke kurser der alt kan skje. men som jeg ser det så er det mer nedside en oppside basert på min enkle analyse. tiden får vise om jeg får rett. men gevinst er gevinst :slight_smile:

Vi har alle forskjellige strategier. Jeg for min del ser for meg at det vil være lønnsomt å holde denne i noen år, sånn typ 5 pluss år.

Rana Gruber enters iron ore swap contracts

Rana Gruber ASA: Notification of trade by closely associated party to primary insider