Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Starter en tråd om REACH SUBSEA ASA (REACH.OL) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Reach Subsea ASA provides subsea services in Norway. The company offers inspection, maintenance, and repair services; and remotely operated vehicles, survey, construction support, and decommissioning services.

It provides engineering consultancy services to the maritime industry. The company was formerly known as Transit Invest ASA and changed its name to Reach Subsea ASA in December 2012.

Reach Subsea ASA was founded in 2008 and is headquartered in Haugesund, Norway.

La oss starte diskusjonen! @Leolion @Biotec @Synnis @lasserun @Astro @pdx

1 Like

Annual General Meeting

On May 22nd 2018 Reach Subsea ASA held their Annual General Meeting. Alle
proposals were approved according to the distributed agenda.

For the full protocol, please see attached Minutes from the Annual General
Meeting.

For further information, please contact:
Birgitte Wendelbo Johansen (CFO)

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=451840

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180522.OBI.20180522S34

Report for the first quarter 2018

First quarter 2018 HIGHLIGHTS

  • Implementation of IFRS 16 boosts balance sheet by NOK 220 million, increases
    EBITDA and reduces pre-tax result for 1Q2018 compared with 1Q2017.
  • 1Q EBITDA before amortization of termination fee was NOK 13.2 million (NOK 2.4
    mill in 1Q2017), while pre-tax result was NOK -18.6 million (NOK -12.8 million).
    However, underlying financial performance was in line with 1Q 2017.
  • Strategic breakthrough with the award of significant frame agreements with
    Equinor for survey, light construction and IMR services for the next 5 years.
  • Solid balance sheet maintained, positioning the Group to further invest in
    innovative technologies and subsea assets to leverage our platform for the
    expected future market recovery.
  • Tender activity remains high with outstanding tender value of around NOK 1.7
    billion, compared with NOK 1.4 billion at the end of 1Q2017.
  • Reach Subsea opened an office in Houston at the beginning of 2018 with the
    objective of penetrating other markets, in particular the Gulf of Mexico and
    West Africa. The Houston office has already been awarded and successfully
    completed some projects in Trinidad.

For further information, please contact:
Birgitte Wendelbo Johansen (CFO)

www.reachsubsea.no

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=451914

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180523.OBI.20180523S9

1 Like

Er det noen som har en kommentar til det tekniske? Jeg syntes det ser bra ut vist den bryter motstanden på 2,7.

Har ikke så veldig god peiling på det tekniske så skal være forsiktig med å uttale meg.

Det jeg derimot vet er at en oljesyklus ofte begynner med at oljeselskapene får bedre betalt, så følger seismikk og så kommer oljeservice. Vil kan vel si at oppturen har startet for de to andre allerede :wink:

Om det er interesse for det så kan jeg jo legge ut analysen som ble utarbeidet av Sparebank1 med kursmål på 3.8 nå i sommer

1 Like

Det vil vært hyggelig om du kunne gjort det

Liker å tro at jeg er hyggelig, så here you go, REACH Initiation of Coverage 140618.pdf (2,0 MB)

2 Likes

Har godt med erfaring innen segmentet. Er et vanskelig marked å lykkes innen for tiden, selskapene får dårlige rater og forskjellen nå i forhold til før finanskrisen er at operatørene ikke gir lange og sikre kontrakter.

For Reach sin del så har dette fungert fordi selskapet er fleksibelt og tar mange jobber med kort varighet type “spot” jobber. Dette da fordi selskapet forsatt er lite nok til at dette går an. Blir spennende å se hva som skjer med selskapet om det vokser mer.

2 Likes

Det som gjør at de “lykkes” er det faktum at de ikke eier båter selv. Se tallene fra den siste tids presentasjoner fra diverse offshore shipping selskaper. Man må jo ha årskort på bind og tamponger når man går gjennom tallene. De regelrett blør penger alle som en…

2 Likes

Ja dette er ett viktig poeng! i tillegg så har de avtaler med rederiene der de ikke betaler for båtene som de leier når båtene ligger til kai i tider der Reach ikke får tak i kontrakter. Så ledelsen gjør smarte valg uten tvil. Jeg bare lurer på hva som er neste steg i ekspansjonen for selskapet. Er generelt skeptisk til å gå inn i oljeselskaper for tiden. Ting har jo tatt seg opp, men merker at oljeselskapene har fått enn annen holding til bruk av penger. De “kaster” ikke lenger pengene etter selskaper.

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Krieghoff (2 likes)
  1. @Biotec (1 likes)

Gratulerer!

Operational figures

Minutes of Annual General Meeting

Reach Subsea ASA 1Q2020 report

Mandatory notification of trade

Operational figures

Operational figures

Contract awards

Operational fiures

Contract award