Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Dette var jo faktisk veldig gode tall. Hadde aldri i verden trodd de skulle klare en dobling av antall ROV dager.

3 Likes

Q1 i fjor var veldig bra, så at de banker januar fra i fjor er svært bra.

2 Likes

@anon80503862 jeg likte denne fremstillingen svært godt den gangen. Kunne du tatt deg bryet med å gjennomføre tilsvarende øvelse hvor du inkluderer de seneste Q-rapporter?

Tror @TekBot har sovet utpå i dag.

3 Likes

REACH SUBSEA ASA – SUBSTANTIAL SHAREHOLDING DISCLOSURE

4 Likes

Wilhelmsen agrees to acquire a 21% stake in Reach Subsea as part of strategic partnership for commercialization of Reach Remote.

5 Likes

Reach Subsea acquires offshore survey company iSURVEY for NOK 135 million

7 Likes

Planen var å selge andre steder for å laste opp her, sov i timen. Men man får nøye seg med det man har, eller kanskje øke snittet sitt litt de nærmeste dagene. Tror dette blir dobling om 1,5-2 års tid.

2 Likes

Får de til det de prøver her, så er oppsiden betydelig. Risikoen er helt klart til stede, men det ser ut til å bli et flerårig bullmarked for reach subsea. Det burde hjelpe dem med å få de fleste USV-ene på vannet.

2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/554237

For de av dere som ennå ikke har fått med dere, bør sees :wink:

1 Like

Hva Reach Subsea kan gjøre for iSurvey.

image
Hvis warrantene blir utøvet, så kan de framskynde USV-overgangen med flere USV-er tidligere.

image
Satser på å øke EBIT med 100% samtidig som antall aksjer øker med ca 55%.

image
Lånefinansiering på 195 MNOK fra Sparebank 1, så da var den biten på plass.

1 Like

Flagging i Reach Subsea ASA

1 Like

Må forresten si at jeg synes Reach Subsea med dagens presentasjon har vist hvordan de har tenkt å være et veldig konkurransedyktig selskap framover, med veldig gode kort på hånden.

Dette kjøpet må vel ha blitt gjort fra GJELSTEN HOLDING AS som er de eneste med > 4,9m aksjer.

Dette er eierene av Sober AS:

Edvard Bakkejord
Formue: 2,2 mrd.
Antall leiligheter: 250
Slik ble han rik: Familien Bakkejord ble landskjent i 2000 etter at sønnen Erik etablerte jobbformidlingsselskapet StepStone. Selskapet eksploderte på børs, og familien solgte seg ut for en god slump penger like før IT-boblen sprakk. I dag er det blant annet IT-selskapet Intility som gjør at de to kan smile hele veien til banken. Men også et hett utleiemarked gjennom mange år. Gjennom Tellus-konsernet sitter nemlig far og sønn Bakkejord på hele 80.000 kvadratmeter eiendom, fordelt på 75.000 kvadratmeter næring og resten bolig. Dette omfatter 30 handels- og kontoreiendommer, samt ca. 250 utleieleiligheter i Oslo og i Lillestrøm. Edvard Bakkejord gjennomførte generasjonsskifte før jul i fjor, slik at det nå er hans tre barn Erik, Sindre og Rikke som sitter på aksjemajoriteten i Sober. Pater familias har imidlertid beholdt A-aksjer og har kontroll likevel.

Det er nok EIKA fondene (Norge og Alpha) som har solgt seg ut vil jeg tro. De har også solgt ned posisjoner i 2021. De har i tillegg alltid hatt prosentvis identisk nedsalg.

1 Like

Reach Subsea: Board Member Sverre B. Mikkelsen has passed away

Pent med +9% hittil i dag. :sunglasses:

Presentasjonen over ga meg litt samme vibber som Stillfront presentasjonen for noen år siden når kursen var 5kr (de peaket på 120-ish kr for et år siden). :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kanskje bare begynnelsen da, god helg :wink:

1 Like

Hva tror dere om subsea-segmentet ved en evt. krig mellom Ukraina og Russland?

Vil selvfølgelig påvirke kursen negativt innledningsvis, noe jeg bryr meg fint lite om, men tenker mer på oppdrag og dernest inntjening fremover?

1 Like

Mine tanker

  • Krig øker olje/gasspriser
  • Reach Subsea burde ikke ha noe problem med å utføre oppdragene sine
  • Investeringer i olje/gass vil ikke gå ned
  • Investeringer i havvind/oppdrett blir lite påvirket

Det kan argumenteres for at evt krig vil vippe ting over i resesjon som vil redusere olje/gassetterspørsel, men jeg er ikke der.

2 Likes

Veldig gode poenger. Takk for et godt svar :slight_smile: