Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Jeg tenker Q1 blir OK, men tenker det løsner bra når de får de fjernstyrte ROVene sine, de første kommer vel ca i Q4. Da får de ned kostnadene betraktelig. Store skip som de leier idag vil erstattes med små fjernstyrte enheter som de eier og som gjør samme jobben med mindre mannskap.

Det er ikke ROVer som vi diskuterte lenger opp, men fjernstyrte enheter som har rover under seg. Usikker på hvor mange konkurrenter som har tilsvarende…
Screenshot 2023-05-09 at 09.02.24

Reach Subsea ASA – Q1 2023: Continued strong growth and record-high order book

4 Likes

Fint resultat for å være Q1. Normalt er Q1 veldig dårlig pga været i nordsjøen, men når de nå har prosjekter mange andre steder i verden, så blir resultatet relativt sett veldig bra. Greit å vite de ikke får en kjempeminus hver Q1 framover.

Fra Q4 2022 presentasjonen:

Fra Q1 2023

Vil si de holder skjemaet sånn mer eller mindre. Det var vel kanskje et spørsmål om de kunne rekke noe sent i Q4 2023.

4 Likes

CEO nevner, ved denne sliden at markedet blir “tighter and tighter, driving margins”

Notice of Annual General Meeting

Key information relating to proposed cash dividend

Reach Subsea ASA – Subsea vessel Olympic Triton chartered for 3 years plus 2 years options

2 Likes

Reach Subsea tror jeg må være den aksjen jeg har som klarest er undervurdert. Masse kontrakter, tjener penger, gode marginer.

3 Likes

Tror det er en del som ikke har tømt seg helt etter emisjonen, tipper det demper kursen noe fremdeles.

REACH - Annual general meeting in Reach Subsea ASA

Reach Subsea ASA (REACH)- EX DIVIDEND TODAY

3 Likes
1 Like

Det er vel teknisk analyse som gjør utslag idag, kan sikkert falle mer. Da vil jeg evt rotere inn mer tror jeg.

Ganske heftig omsetning til å være nå på sommeren…

1 Like

Helt skjødesløs selging til tider, men virker som det er grei appetit på aksjer nedi 3.5-3.6. Satser på at det er noen som “må” selge & ikke at det er noe galt.

1 Like

Er vel noen som får angst når de ser det tekniske bildet, og andre som ser sitt snitt til å kjøpe på salg.

1 Like

2 Likes

Dette her er årsaken til kortsiktig kursfall, var noen som måtte ut og da utnytter man svingninger, kjøper for 3,5 selger for 3,7 som er grei profitt for flippere. Den 3.5 mill dealen var i går og den på 1.2 var i dag.

2 Likes

Det går ikke an å legge til grunn TA på en liten aksje som reach, kommer noen med 4-500k og vil ut så styrer man kursen derfra.

1 Like

Man kan selvfølgelig ikke forutsi alt, og store aktører vil kunne påvirke kursen uavhengig av TA og FA og alt annet. Dette gjelder alle aksjer, ikke bare små. Jeg fulgte med når det tippet over, så ganske teknisk ut for meg, ikke alltid helt tilfeldig når store aktører selger heller da…

1 Like