Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Hatten av…

1 Like

Høres bra ut framover

Pre-tax profit siste 12 mnd ca 200 MNOK, 255M aksjer, så EBT pr aksje på 78 øre.

Earnings pr share på 3 øre i Q1 og 34 øre i Q2. Q3 og Q4 pleier å være ca på linje med Q2, så potensielt over kronen i EPS i år. :sunglasses: Med kurs på 4 kr er det en P/E på 4. :crazy_face:

63% økning i kapasitet fra Q2 i fjor på antall vessel days.

1 Like

Riiimelig bull fra CEO, sier noe sånt som:

Vi har vært gjennom 8 harde år og venter nå 8 år med gode forhold.

i QA sessionen

Litt rart at kursen ikke beveger seg mer, også litt interessant. Man trenger nesten ikke ta noen risiko på Oslo Børs, man kan vente å se hva resultatet blir og så har man god tid på å komme seg inn.

1 Like

Det tar bare litt tid fra selskapet gjør det bra til markedet skjønner det. Når det skjer, så overshooter kursen gjerne det som er “riktig prising”.

Reach Subsea må være ett av selskapene som er bedre å sitte hvis man liker utbytte. Jeg har ikke hatt verdens beste kursutvikling siden 2021 når jeg kjøpte, men har fått med meg 0,15+0,18+0,18 i utbytte. Det skulle ikke forundre meg om utbyttet som betales ut i 2024 er vesentlig større. Utbyttet har fått snittprisen min ned fra ca 3kr til ca 2,5kr.

2 Likes

Ja, ikke noe nervøs for det. Jeg bare synes det er interessant, når man kjenner caset godt får man litt fugleperspektiv. Nyttig å ta med seg i bagasjen til neste case senere en gang.

Det er forsåvidt ganske grei omsetning idag sammenliknet med gjennomsnittet.

Så skattet du vel 37%. Så utbytte er ikke helt hva det burde. Fantastisk utvikling. Ser at Eliasson fra Sverige er inne. Han treffer på stort sett alt han gjør.

2 Likes

Reach Subsea ASA - Mandatory notification of trade - primary insider

1 Like

Doblingskandidat denne innen desember.

1 Like

Jeg tenker også at Reach Subsea burde tåle PE8 :sweat_smile:

Snitt P/E siste 3 år: 12.5 :wink:

Ja så det er tidenes kjøpsmulighet her. Bare å laste opp. Tipper det kommer flere innside kjøp i morgen.

Reach Subsea ASA: Exercising option for the subsea vessel Havila Subsea

Haugesund, 31.08.2023: Reach Subsea ASA has extended an option with Havila Shipping for the vessel Havila Subsea, for a fixed period of 1 year.

The existing contract for Havila Subsea lasts until 31.12.23 and includes an option for 1 year, which has now been exercised. Following the exercise, the Havila Subsea is chartered until 31.12.2024. The commercial terms of the charter agreement are confidential between the parties.

“We are in the middle of the busiest period in our history, our order backlog is strong, and the tender volume is at all-time high. With the extension of the Havila Subsea contract we further strengthen our fleet capacity for continued long-term growth,” said Jostein Alendal, CEO of Reach Subsea, and continues:

“We are delighted to sustain our fruitful partnership with Havila Shipping. This collaboration has been affirmed through the successful operations of the Havila Subsea spread for many years."

For more information please contact:
Birgitte Wendelbo Johansen
Chief Financial Officer
Reach Subsea ASA
bwj@reachsubsea.no

https://newsweb.oslobors.no/message/598572

1 Like

Fantastisk setning. Ett sikkert valg reach.

2 Likes

Reach Subsea ASA – Presentation material, Pareto Securities’ Energy Conference

1 Like
1 Like