Historikken er vel slik? At den stiger i en liten periode etter slike nyheter.
Har vært tilfelle noen ganger før ja. Ser liten/ingen grunn til å selge denne på 6-tallet (eller 7, 8 for den saks skyld) gitt dagens tall og utsikter.
Endel aktivitet på listene idag, Coruna solgt seg ut nesten (solgte 456k,86 igjen), Middelboe kjøpte 260k (0 fra før) og Simex rør kjøpte 150k hadde 790 fra før
Var det 15 dager den hadde i Q2? Usikker men skal uansett ikke mye til å toppe det-alle monner drar.
EDIT: Sjekket-16 dager var det
Subsea, Subsea og ROV er det jeg hører her.
Kommentar Lars Brandeggen på XI:
"Artikkelen forklarer det jeg nevnte i forrige uke mht North-info. Har kjøpt både North og Reach på dette. Når de setter slike enorme avkastningskrav til seg selv og den eneste måte det kan oppnås er gjennom større oppgang i Reach… der de har ett styremedlem og carve-out av Reach Remote pågår. Tolker det som god interesse fra med-deltagere i carve-out selskapet. "
Spot on, hadde økt her selv om kruttet var tørt.
Reach fra 1:50
Fra xi nyhetsbrev, anbefales for øvrig- fås gratis ca kl 14, mot betaling like før børsstart. Lenke her, ikke sponsa eller noe bare et tips
NORTH ENERGY / REACH SUBSEA: Etter aksjonæropprør og sterke protester mot overdrevne kostnader knyttet til “trekløveret” i toppen går nå selskapet ut og sier at de vil foreslå at verdiene deles ut til aksjonærene dersom de ikke i løpet av kommende to og et halvt år klarer det som tilsvarer en årlig verdiøkning på 37-41% fra Q2. Selskapets eierandel i Reach Subsea utgjør ca 75% av Norths børsverdi og Finansavisens estimerer at aksjekursen på Reach må stige 100-130% i perioden for å klare dette så sant de også får god avkastning på resterende midler. (FA) Mens NAV per aksje var anslått til NOK 2,83 ved utgangen av Q2 har oppgang i Reach-aksjen f.ø økt denne til anslagsvis NOK 3,3 i går.
… og noen kommentarer fra redaktøren: Dette er et flott skritt i riktig retning for North med tanke på aksjonærenes verdier. Dog i applausen skal man huske at trekløveret på toppen som 2 x CEO’er og en styreleder i flere år - og fortsatt i minst et par år til - har hatt en kompensasjon i forhold til størrelse og aktivitetsnivå som nærmest gjør de til en norsk motsvarighet til de beryktede brødrene Ng (kjent som NoksåGodt/Nuggen) i Jinhui. Og får Spetalen-systemet i Saga Pure/SDSD til å fremstå som barmhjertige samaritaner. Men de opplevde nå at med-aksjonærene sa nok er nok. Man får en småabsurd situasjon hvor aksjonærene håper på flott verdiøkning i de kommende drøye to årene (etterfulgt av full utdeling), men kanskje ikke så flott at selskapet deretter kan eksistere videre med overdrevne kompensasjonspakker og høy NAV-rabatt.
…mht Reach så er Norths-styrets “forpliktelse” som FA påpeker helt avhengig av betydelig verdiutvikling i Reach. Det kan da nevnes at den ene CEO’en (av to altså, latterlig… ) i North også sitter i Reach-styret som i disse tider jobber med utskilling av dens del av ubemannede offshorefartøy, Reach Remote, der man samtidig er i dialog med mulige industrielle og finansielle partnere.
Som disclaimer kjøpte redaktøren aksjer i begge selskapene i forrige uke etter å ha lest Norths Q2-rapport.
Økt litt her idag, får mer og mer FOMO aka “Typisk at de kommer med en løsning basert på retter for aksjer man har idag” 
Veldig sig oppover her nå, nærmer det seg nyheter mon tro…
Spesielt at man kunne kjøpe bra med volum på sub-5 og 5-blank her. Viser at man alltid bør ha litt tørt krutt.
Burde jo nærme seg noe!
I tillegg vil jo alle som kikker på MarineTraffic også se at omtrent “rubbel og bit” av fartøyer er ute på oppdrag, og om man da får en repetisjon av Q2? 
Fikk ikke fulgt med særlig gjennom juli-tidlig august, var vel noe dødtid da? Ellers jeg enig i at det ser pent ut.
Har ikke helt oversikten jeg heller, men krysser fingrene for at vi får et godt estimat av Sigbjørn denne gangen også! Innlegget hans fra 15 august burde jo for øvrig også være et godt argument for å følge han på Substack. 
ok en liten kjapp sjekk på status flåten her nå- dette er “fort og gale” og må tas med en klype salt:
Reach Remote 1&2 2 ligget en stund til kai i Aus (ca en 3 uker)- RR1 i arbeid i NS
Deep Cygnus er i jobb uk
Northern Maria til kai i DK 2 uker
Olympic Taurus på jobb i NS
Go Electra i jobb
Olympic Triton i jobb
HAvila Subse er i jobb antar jeg )på vei til lervik NO
Viking Reach er i jobb UK
Vært bra utilization hele sommeren vil jeg påstå selv om det selvsagt kan være litt dødtid jeg ikke fanger opp her.
Kan jo bli et tålig greit Q4 også om det holder seg?
RR2 - Occupied to new year, so quite busy.
Offshore surveyor - Inngår i HIPPS den også?
RR1 - I mars hadde den jobb til Q3 med Equinor, men har i Q2 jobbet hos other clients, så scopet er forhåpentligvis utvidet?
Norman Jarstein
Viking Reach går ut og flåten blir mindre