Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Realfiction (REALFI.ST)

Ett muligt scenario. Ska vi følge tidligere mønster så starter oppturen innen 4-7 børs dager, som burde ta oss til trendtak og videre oppover. Blir nok vanskelig å bryte opp, men får se om vi er heldige med PM.

Mener du ikke 3,4,5 her? ABC i en oppad-trend trodde jeg endte med at C var ned.

image

Vill du være pirkete så ja, da blir det noe sånt :wink: Tegnet opp litt snabbt, snart bevege meg mot jobb.

1 Like

Prøver bare å lære meg teorien bak dette. Veldig interessant :slight_smile:

3 Likes

Aksjen fulger fortsatt planen. Ska vi følge mønsteret så kommer vi bryte opp neste uke på tirsdag/onsdag. Sist konsoliderte aksjen i 5 dager, og vi fulger mønsteret til hver candle nå. Bryter vi ned så kommer jag skala ur 80% av innehavet og se hva som skjer. Ellers sikter jag mot att vi bryter opp mot 33 kr neste uke, og fortsetter mot 41. Tills dess er jag chill! Trivelig helg!

1 Like

Det står på rental-siden deres at man må leie minimum 50 units med dreamoc om gangen til mellom 1 og 6 måneder. Hvor mye tror dere de tjener per dreamoc om dagen?

1 Like

Vet ikke akkurat prisen. Men jag vet Realfiction har annonsert en teknologi som tillater deg å styre alle dine Dreamoc du leier/eier samtidigt, uansett hvor i verden dem er. Og de går tydligen å justere på 2-3 min.

Så feks kom Pfizer med ett pilot projekt i Afrika tidligere i år. Om de har gode resultater å ønsker ekspandere med produktet på verdens basis, så kan de ha Dreamoc i alle land, og annonsere samma produkt med ett klikk.

Husk att Realfiction omsetter 20 MSEK per år på kun Dreamoc, og uten leasing. Med mulighet til leasing nå vill mest sannsynlig større kjeder også ta bruk av produktene, men i større skala. Feks 50-500 dreamocs med noen i alle deres butikker og justere de samtidigt.

Dette blir kun spekulasjon.

En Dreamoc HD3 koster 2000 USD. Dersom man antar at en leasepris er 1/36 av dette, kan vi runde det til 55 USD per måned. Med 6 måneders leie og 50 enheter blir det omtrent 130.000 NOK per kontrakt.

Med andre ord, leieprisen for en Dreamoc antas (særdeles vagt) å være ca. 600 USD per år.

Noen med kontakter i XXL eller Intersport? Dreamoc må da være den ultimate gimmick for å lokk kunder inn i butikkene. Jeg kunne i hvert fall lett la meg friste til å sjekke ut sko i en fysisk butikk med en Dreamoc i.

Eller for den saks skyld Adidas vs. Nike som til enhver tid kjemper om å vinne fotballskomarkedet.

Fotnote:

IKEA satser på AR gjennom sin nye app IKEA Place. Tenk om de hadde gått for Deepframe i sine varehus for å vise kjøkken satt inn i floor plans kundene puncher inn. Dessverre kommer nok ikke IKEA inn som kunde, all den tid de har utviklet en egen app, men for et potensiale!

Hei! Takk for svar. Hva ligger resonnementet rundt 1/36 av prisen? :slight_smile:
Syntes dette virket noe lavt sett i lys av Pzifer sin ordre som virker som et rental-projekt.

Hei

Mest en finger ut i luften. Den kan gjerne være nærmere 1/24 også.

I skolenorge kan man i dag lease iPader. De koster 64,- per måned per elev. Det tilsvarer en nedskriving på 5 år kontra kjøp. Tenkte da at en tilsvarende utregning med 3 år for Dreamoc ikke var så dum.

Edit: Ser man på Pfizer-kontrakten, blir det omtrent 24 mnd leie på de 60 apotekene om man tar hensyn til min utregningsmodell. Dette er basert på hoderegning og en omtrentlg vekslingskurs.

Vet vi noe om lengden på kontrakten med Pfizer?

Ett bedre estimat hadde vel vært å basere det utifra hva vi vet om DeepFrame tidligere. Pris for en DeepFrame er $25.000 - $50.000, leasing pris er $699 / dag. Det gir ett leasing pris på 1/34 - 1/72 av kjøp pris. Nå spekulerer jag like mye som @Wildkin, men vist vi regner enligt samme prinsipp så havner leasing intervallet rundt $27 - $58 per dag for Dreamoc. Leier du 50 stykken så blir det en total pris om $40.000 - $87.000 per måned.

Hva er kilden din for pris og leiepris av deepframe, babyrage? :slight_smile:

Det eneste jeg finner merkelig er om en Dreamoc skal være så dyr som 27-58 USD per dag. Da har de oversteget prisen av å kjøpe etter ca. 30-70 dager. Det kan umulig være attraktivt å lease da?

Har ingen kilde på den, jag vet det er den siffran som har florert på Twitter. Hvor det er ifra vet jag ikke. Beste måten å finne det ut av er å maile Realfiction. Kan spørre de som nevnt 699 og se hvor det kmr ifra.

Ryktet om 699,- stammer vel fra partnerdagene nå i september, uten at jeg har set det fra selskapet selv.

Kanskje en del potensielle kunder bare vil bruke på messer og lignende? Ved utleie av feks lyd- og lysutstyr er det ikke uvanlig at leiepris for et par døgn er 10% av nypris.

Absolutt, men ser vi på prosjekter som det Pfizer har og det Realfiction selv markedsfører (stands i butikker mm.), vil jeg tro det er snakk om andre lengder. De har vel også annonsert minimumsleie på 1 mnd, oppad til 6.

Deepframe retter seg nok mer mot messer, der det er aktuelt med dagrater.

1 mnd, eller 30 dager, til 30 USD per dag, tilsvarer 45% av prisen av en Dreamoc. Leier man i 6 mnd tilsvarer det prisen av nesten 3 stk.

1 Like

Fikk denne tilsendt http://1stworldholograms.com.au/product/deepframe/

Lengst opp på siden står det $699 per dag, nettsiden er fra en forhandlere fra Australien

2 Likes

Det virker veldig lavt for min del, all den tid dette ikke er et mass-market produkt (enda), og fremdeles tilbyr noe ingen andre har.

Men har du rett i antakelsen skal jeg personlig leie en slik til stua, så gjester kan få noe kult å se på… :joy:

Det er helt sikkert for lavt. Som nevnt tidligere, jeg har egentlig ikke greie på det. Jeg tenker bare som så, at med en leietid på minimum 1 mnd, må nesten beløpet bli betydelig lavere enn ved kjøp.

Et sted mellom 55 USD / mnd og 55 USD / dag da. :slight_smile: