Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Realfiction (REALFI.ST)

Takk @babyrage - holdt på å selge potten på 24.50 til jeg leste ditt innlegg. Stolte på det tekniske her da kjøpersiden virket sterkt. Close i dag bekrefter breakout hvis vi slutter opp i morgen. Blir spennende!

2 Likes

Close nær DH, burde bli en fin blå dag.

Sista gang Realfiction var så oversolgt i WR% var 4 oktober på 20.60 kr, føles som god risk-reward her nede så close en breakout.

Fra et rent teknisk perspektiv forstår jeg ikke handelsmønsteret i aksjen. I går var den opp, og testet 25 flere ganger men klarte ikke å etablere seg over. I dag er den ned mot 23.50 intradag-low. Det er en ganske stor spread og lett å manipulere om man har f.eks 5k aksjer. Det liker jeg ikke.

Det jeg liker derimot, er at RF trenger bare en gladmelding nå for å bryte skikkelig høyt opp!

Absolut. Tekniskt analyser blir nest intill irrelevant med lav volum. Se på dagens volum, praktiskt taget 0. Om aksjen synker 2-3% på lav volum sier meg ingenting, det er når vi bryter ner eller opp på høy volum som er essensielt. Men jag ser din poeng. Føles som heftig konsolidering nå.

1 Like

I ett lengre perspektiv ser det interessant ut. Aksjen konsoliderer nå rundt motstandet på fibonacci 2.618. Og det ser ut som MACD og stochastic begynner bevege seg sakte men sikkert mot bunnen før en ny mulig kjøpsignal. In mot November tror jag denne kan gå riktigt sterkt. Vi får se hvilken retning den vill eksplodere mot! =)

Kort perspektiv ser 22-22.50 kr aktuellt ut:

Det blir en meget interessant uke nå. Aksjen vil nok ner å teste gulvet, men det blir spennende å se hva effekten blir av det når vi mest sannsynlig har oversolgte indikasjoner så nær ett utbrott. Trendtaket “Tar stopp” den 26 oktober, så senest torsdag burde vi ha svar :wink:

1 Like

Kom inn på 22.90 nå. Blir en spennende uke.

2 Likes

Flott kjøp, mulig bunn er satt. En dipp idag var ventet, og støtten på 22.80 kan ses.

1 Like

Det som er så moro, sett bort ifra det tekniske bildet, vi har fortsatt ikke fått ett PM om Lego eller Mercedes :rofl: ett flott avtal kan snabbt pushe aksjen mot 40-50 kr. I tillegg ventes flere deepframe orders.

4 Likes

Litt kjøpere denne uke å 30 kr er høy aktuellt.

Haha, sjekk den ratioen! :slight_smile:

Siden du er aktiv i denne tråden, Nocturne… Sitter både i Nano og RF, men det klør etter å kvitte meg med førstenevnte og pøse mer i RF… tell me I’m mad :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hehe, jeg sitter også med begge, men RF utgjør bare en liten pott ifht. hva jeg har i Nano. Tenker du å bytte kortsiktig eller langsiktig? Jeg har troen på begge disse selskapene så det blir egentlig litt hipp som happ? Har lyst å øke i RF selv også, men venter på kurs minst over 120 før jeg selger Nano.

Hehe, har i grunn gjort samme betraktninger som deg, selv om jeg pdd har bare en liten pott i nano. Liker ikke å legge mye midler i selskap hvor jeg ikke kjenner produktene godt nok.

Holder jeg med deg i. Har fulgt Nano siden høsten 2016 så er ganske trygg på potten min der. RF kan doble seg på kort sikt uten problem, men Nano føles sikrere frem mot jul for min del.

Hehe, Realfiction all the way <3

2 Likes

Update tekniske: Daglig ser meget smarrig ut! :smiley: Inventer en skikkelig bun formasjon sen all-in (igjen).

Ser den har falt under 22,80 idag. Er det 22,00 som er neste støttenivå nå?

22.80 var ett kortsiktigt motstand i fibonacci, har ikke mye betydelse, hvertfall ikke på denne volymen. Må nok se i større perspektiv for å finne onkelig motstand.

Beste mulighetene for kjøp nå enligt min mening er trendkanalen fra September, rundt 22-22.20 kr. Skulle vi bryte nedover er det gulvet rundt 20 kr som gjelder. Indikasjonene begynner å gi bunnformasjon i daglig graf, så det er alltid ett pluss. Vi konsoliderer i en kanal som kan pågå under en lang tid, mest sannsynlig er området 20-25 kr en pause fra den tidligere trenden, og ett område vi kommer ligge i frem til neste trigger innen neste bølge oppover kan fortsette.

Konsolideringen har pågått i over en måned nå, så jag regner med att vi nærmer oss ett utbrott på oppsiden meget snart. Får se hva som skjer.

Bygger en flott Bas 2 her.

2 Likes