REC Silicon - Third quarter 2019 results
Rec nærmer seg skifteretten
Så ikke så bra ut dette nei
Ja det er ingen grenser for hvor mye motvind REC skal ha, så mange grunner til lavere EBITDA her. Men vel bare litt lavere enn ventet.
Uansett er det viktigste cash, som økte med 7 mill fordi de solgte fra lager.
De regner ikke med at tax eller indemnity evt. kommer til å forfalle før tidligst neste år.
ML kommer til å tappe dem for $5mill per kvartal fremover.
De selger allerede til batteriprodusenter (har det blitt omtalt som noe annet enn “vareprøver” før?), og regner med at det vil øke mye allerede neste år.
Konklusjon: De er ikke på vei til skifteretten
Torvund spekulerer i at polysilicon er inkludert i den første avtalen mellom Trump og Xi (de fleste har nok tenkt at det først blir et tema i neste runde).
Torvund sier at de 500MT med Silane som TianREC er designet for ikke kommer opp før om mange år, og således ikke blir en konkurrent til Butte (som noen analytikere har brukt som sitt vesentligste argumentere for å redusere verdien av Butte).
Ironisk nok sier Torvund at kompetanse som de nå har opparbeidet seg i Kina, kan tas hjem igjen for å oppgradere ML til Mono-kvalitet for på en mer kostnadseffektiv måte enn den de først planla (og startet på).
Slik jeg tolker presentasjonen, så er det åpenbart at de jobber 100% for å selge Butte nå. Det er ikke lenger et av flere alternativer.
Torvund bekrefter at budene for to år siden på Butte var reelle.
“We will not disclose what is the target price. We have told our advisors that above a certain level we will accept. That level is a decent level. And that level will be a good level for REC and its shareholders.”
“We are comfortable with our cash situation as of today. And we are more or less cash neutral now.”
Og …da… var det tydeligvis flere som begynte å spekulere i det
UMOE som laster opp igjen? Synes kjøpene bærer preg av en større aktør som laster
Regner med Ju.moe fortsatt er styreleder. Det ville vært meldepliktig om primærinsider gjør transaksjoner.
I hvert fall noe av kjøpene er vel Blackrock som tar på seg langbuksene.
JUM har vel teknisk sett til børsen åpner i morgen til å melde. Men jeg tviler på at han har kjøpt seg opp igjen nå ja. Om han ville øke igjen, så tror jeg han hadde gjort det i forrige uke, rett etter Q pres.
Financial calendar
REC Silicon ASA: Potential block sale of existing shares.
oi. Umoe skal selge sol eventyret sitt
Jeg ville også investert tungt i etanol etter en sånn reise
Ja, oi! Og det er vel ikke så veldig mye “kontemplering” heller, han gjennomfører rett og slett nå i kveld. Dette er noe av den drøyeste “jeg kaster kortene”-handlingen jeg har sett!
Det blir vel fort en kjøper av dette, og ikke flere, og da et venturefond som er flink til å slakte selskaper og selge bitene. Kanskje ikke så dumt når nåværende styre og ledelse åpenbart ikke klarer å selge Butte på egen hånd.
Og kanskje vil et slikt venturefond ønske å innløse andre aksjonærer for en bitteliten premium før de tar prosessen videre?
Han sa vel hos Hegnar at han hadde gått inn med opp mot 20mill… Snittet var da på 7kr (eller 0,7kr som det var den gang, før spleis). Jeg var med et lite stykke, men kom meg ut uten å ta stor skade. Men føler med fyren nå ja
Shit. Aksjemarkedet er brutalt. Blir spennende å følge med fra sidelinjen hva som skjer her fremover.
Det blir litt som med Aas, gøy å spille med high risk til det går til helvette, da kan mann sette seg ned å tenke over strategien sin, eg har vert der, bare med litt mindre summer.
Fordelen med å tape penger på børs er at 1/3 kommer tilbake gjennom skatten