kursen blir mellom 1 og 1,30 leste jeg
Det priser i så fall selskapet til 300 mill. Det er et par små bygårder i Oslo det! - for et stort industriselskap som er ledende i sin bransje, med en gjeld som i en annet scenraio hadde vært fullstendig triviell. Det er rett og slett tragisk på alle måter - inkludert for miljøet.
Hvordan er det tragisk for miljøet?
Karma is a fucking bitch
Han har stadig puttet mer penger i Rec og selger seg ut på atl.
Pengene skal brukes til satsingen i Brazil som også har vært et tapsluk av dimensjoner. Hmmm, fascinerende…
Hvem ville ikke kjøpt sprit for pengene om det hadde gått sånn. Det er dyrt å være fattig (gammelt jungelord)
Tror egentlig pengene går til gjeld.
2018 regnskapet så var gjelden 2 milliarder og egenkapitalen 1,2
Spriket er vel vesentlig større nå ja.
Kanskje noe trade på imorgen ?
REC Silicon ASA: Result of block sale, mandatory notification of trade and disclosure of large shareholding
En kjøper av alt, slik jeg trodde. Er dette en norsk likrøver, eller det mer proffe venturefondet jeg spekulerte i?
De må vel flagge før åpning vil jeg tro.
Disclosure of large shareholding in REC Silicon ASA
Røkke i farta , spennende
Har bare fulgt REC med ett halvt øye, men må jo si at dette er noe av det beste som kunne skje for REC sin del.
Spennende! Men kursen skal vel ned på det nivået de kjøpte på før det snur tenker jeg.
Tjaaa, det er jeg ikke så sikker på. Kan jo tenkes at Aker tar i mot alt som eventuelt droppes i dag.
Eg kjøper på 1,45-1,5
Egenkapitalen er vel rundt 1,4 kr pr aksje. Så det er ikke ekstremt billig kjøp, selv om det ser slik ut når man ser på kursfallet og leser om JUM sine tap.
Akkurat det er jeg redd faller for døve ører. . Men for all del, er det noe REC trenger er det en sterk eier.
Selv om dette er positivt. Jeg holder meg langt unna. Regner med Røkke kommer best ut av dette uansett hva den kjøpes og selges for
Han har jo vært en langsiktig eier da, men med milliardtap og et selskap som ikke er i nærheten av å tjene penger så er det jo klart at det blir en dyr hobby å være eier.
Så nå vil han fokusere på Brasil hvor han har tapt over 3,4 milliarder siste tiår. Med en usikker valuta som også svekker seg mot NOK. Spenstig! Håper ikke han drar strikken like langt som Aas og Vollvik.