Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Tror de fleste skjønte at dette kom, det lå veldig i kortene :slight_smile: Ser ut som de får god pris for aksjene, langt høyere enn jeg trodde.

1 Like

Ja, alle skjønte at det kom en emisjon - det skrev også jeg fem minutter etter meldingene i går. Men at det ikke er en bookbuilding er litt uvanlig. Og innebærer en solid rabatt fra høy i dag.

2 Likes

Du mener at man skal sette kursen fra høyest punktet?

Nei, det var ikke poenget mitt.

Synes 10,80 er god pris, det er mye som må på plass her. Og ja, jeg vet om drømme scenario kurs på 50kr.

2 Likes

Vel, det priser selskapet til ganske nøyaktig 3 milliarder. Det er i alle fall en pris som gir høy sannsynlighet for at det faktisk gjennomføres en rep. emi. Det skal altså trykkes opp 92 millioner nye aksjer nå i første omgang, som innebærer en økning på 33%. Som igjen gjør det rimelig å forvente at tre aksjer gir en tegningsrett.

Mye faller på plass med en milliard på bok. Ved en rep. emi. vil det naturligvis komme inn enda mer.

3 Likes

Den er allerede fulltegnet. Og at Røkke kjøper for en ganske betydelig sum (300mill), mens han har kunnet handlet klart billigere tidligere er ganske bull.

2 Likes

Hva tror dere dette betyr for kursen fremover? Hilsen en fersking som ønsker å lære mest mulig

Jeg skal fortelle deg i korte trekk.
Det ser ut som den våte drømmen med ny generasjons batterier er i ferd med å bli realisert. ML starter opp. Butte oppskalerer. Altså dette er meget bull og med tanke på at rec har gått over i det gode esg selskapet kan du regne med at kursen kommer til å gå bananas framover. Opp og ned. Men trolig mest opp.

2 Likes

Når gjennomføres emisjonen?

De som ville inn på en billigere kurs får nå dette, det her er starten på noe stort tror jeg. REC kommer til å bli meget volativ fremover. Men jeg nekter å stå utenfor for øyeblikket.

1 Like

Om “Røkke” eller Aker hadde kjøpt billigere tidligere over børs, så hadde det vært ulovlig. Og Aker får i alle fall 27,7 millioner aksjer til nå, og øker eierandelen i selskapet fra 22,95% til 24,7% for det markedet mener er en meget attraktiv kurs (i og med at denne tydeligvis ble fulltegnet før middagstid)

3 Likes

Da trekker jeg tilbake dette >.<

Bra gjennomført emi detta, Aker øker sin eierandel ute å klinke til med skitten emisjon, well done :+1:

3 Likes

En ganske annen situasjon enn konkurs-spekulasjonene fra i fjor.
Med samarbeid om både solceller og batterier, og penger på bok, blir dette nesten som et nytt selskap, der tidligere aksjonærer får sin del av verdiene som er investert i fabrikkanleggene, uten å vannes kraftig ut som i NAS og KOA. Dette hadde ikke vært mulig uten en kompetent og fremoverlent ledelse. At Aker har kommet inn lover godt for den videre utviklingen.

2 Likes

Du vet at CEO har blitt omtalt som “tafatte Tore” i en del år? Seriøst så vet jeg ikke hvor mye ledelsen kan krediteres for disse avtalene - de har hatt en fantastisk fabrikk liggende som produserer noe som omsider etterspørres i landet den ligger i. For bare et år siden, så var det tydelig at han ikke en gang hadde giddet å sette seg grundig inn i hvor batteriteknologi var på vei.

Men at Aker har potensiale til å bli en mye bedre, og definitivt finansielt mye sterkere eier enn JUM er jeg enig i er veldig positivt. JUM blokkerte i flere år for emisjoner som kunne gjort at selskapet hadde stått mye sterkere i dag.

2 Likes

Hvis ikke ledelsen hadde forvaltet eiendelene fornuftig, tatt kampen med skattesaken, og hatt dialog med flere ulike interessenter, så kunne selskapet risikert å bli kuppet eller konkurs. Vi har fått lite detaljinformasjon, men vi har fått informasjon om at de har hatt dialog med flere ulike interessenter og samarbeidspartnere i lengre tid. Dette har nok ikke ordnet seg helt av seg selv. Vi vet ikke i hvilken grad Aker har bidratt siden de kjøpte seg inn. Men vi er enige om at de vil bidra videre, noe vi nå ser i forbindelse med emisjonen. Om ikke annet blir nok Røkke også en bjellesau. :bell:

1 Like

REC Silicon - Private placement successfully completed

REC Silicon - Key information relating to subsequent offering to be carried out by REC Silicon ASA

https://newsweb.oslobors.no/message/515460

REC Silicon - Property Tax Dispute Settled for All Years with Grant County, Washington

1 Like