Her ser vi Røkke-triks nummer en. Reparasjonsemisjonen skal altså bare være med 18 mill nye aksjer! Det betyr en tegningsrett pr. 15 aksjer. Det er ingenting, og altså resultatet av at Røkke ikke vil la seg vanne ut igjen. Resultatet er altså at Aker får økt 50%, mens småfolket får 6,7% (eller litt mer fordi aksjonærlistene bla. består av 5.000 dimlinger som ikke kommer til å bruke rettene).
Med ytterligere gode nyheter, så vil vi som var aksjonærer på slutten av dagen i går gå glipp av en hel del med dette.
Takk for info!
Blir spennende å se fremover, sitter stille i båten enn så lenge
Snakk om å få stang inn på investeringen som Aker gjorde, her har Røkke og co virkelig gjort ett godt stykke arbeid, self ett arbeid som var påbegynt før inntreden til Aker, men det er dei som høster stort etter en timing eg aldri noen gang tidligere har sett maken til.
Det må være kjipt å være JUM i desse dager, men sånn er det, han gamblet for mye, for tidlig og måtte selge, Røkke stinn i gryn, kunne overta på billigsalg.
Jeg tenker det rett og slett er for få andre industribyggere her i landet når Aker for et år siden kunne få en fjerdedel av to fantastiske fabrikkanlegg, verdifulle patenter og litt gjeld for prisen av to litt fine eneboliger på vestkanten i Oslo.
For et fundamentalt skifte i nyhetsstrøm og soliditet. Sjelden sett slik utvikling. Solid fra Aker sfæren igjen!
Og skattesaken avgjort i USA med pos regnskapsmessig effekt. Ryddet skikkelig og den grønne bølgen. Nærmere perfekt storm for øyeblikket
REC Silicon ser 225 millioner dollar i årlige inntekter fra Moses Lake, og resultat over 100 millioner dollar
REC Silicon spår at de vil tjene over 100 millioner dollar i året ved en gjenåpning av Moses Lake. Og det på bare 75 prosent kapasitetsutnyttelse.
Inn på 12.02, har troen her, og emi ble satt hyggelig
Aker får økt, men de betaler for det, uten å få noen stor rabatt. Hvis man tror på selskapet så overtegner man i reparasjonsemisjonen. Og så kan man jo handle flere aksjer på børs mens kursen ikke ligger altfor høyt over det Aker betaler…
Nytt kursmål etter eiendomsskatt forlik og estimert inntjening samt emisjon fra meglerhus vil nok komme. Alle tre viktige hendelser for en verdivurdering.
20-30kr? 15kr, 50kr. Mye tall som er kommentert. Bør være enklere med en solid konkret analyse med de tre faktorene i nyhetene sikret?
Har ikke sett noen oppdateringer fra noen hus enda etter nyhetene?
REC Silicon - Mandatory Notification of Trade
Det kommer nok, men tar ofte lenger tid enn hva vi aksjonærer ønsker
Husene som satte emisjonen kommer kjapt på banen generelt?!
Sant nok, men hvor nøye har de regnet på sine kursmål, som de kommer med ifob med disse emisjonene? Jeg vet ikke.
Etter disse tre nyheter og avklaringer bør det være enklere å gjøre vurderinger
Pareto kom vel med sin siste analyse av Rec for ikke lenge siden - på 6 kr. Forventer de følger opp med en oppdatering nå. Men tviler på at den kommer før etter Q3 29 d.m…
Hvilken effekt vil det ha på kurs og likviditet om vi får mer Amerikanere inn på eiersiden? Og er det rimelig å anta at det vil skje etter de siste dagers utvikling?
Hei. Har aldri vært med i en emisjon før.
Når og hvordan kommer teineretten?
Mvh Tore
De ligger som regel på vps.no - tror jeg. Men jeg er også veldig lite opplyst på dette. Men der fant jeg iallefall andre emisjoner.
Disse skal komme som melding på vps.no
Du får dem i vps når dei blir klar, du finner dei inder emisjoner.
Men går nok litt tid enda før den komme