Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Nordea stevner Rec Silicon – krever 150 millioner

Er jo noe litt Robin Hood-aktig i å endelig komme med dette nå da :roll_eyes:

1 Like

REC Silicon - Share capital increase registered

Ja endelig begynner det å skje noe her. To meldinger på rad nå. En liten bearish melding kom først, nå en nøytral er neste Bull ?

Meldingen som kom i dag morges er en gammel sak fra 2012 nevnes det. Så det er allerede kjent, tror ikke det vil påvirke kursen nevneverdig.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-11-19/trump-wins-fight-to-close-solar-tariff-loophole-he-granted?utm_content=business&cmpid=socialflow-twitter-business&utm_source=twitter&utm_campaign=socialflow-organic&utm_medium=social

2 Likes

Så her kan vi få en åpning tidligere enn antatt. Det kan komme en melding om ikke lenge når dette blir bekrefta disse nyheter som har kommet i dag. Mer Bull kan det ikke bli for Rec nå

Rec oversolgt på Stochastic nå viser at REC er moden for en oppgang nå. En inngang her nå burde være et godt Risk/Reward

2 Likes

Dette dreier seg jo om at Trump-administrasjonen har fått gjennomslag for å hindre amerikanske importører i å ta inn paneler fra Kina uten den høye tollen som Trump-administrasjonen ønsker. Ikke så veldig relevant for REC altså. Om noe, så er det opptrapping av handelskrigen med Kina som hindrer REC adgang til dette markedet.

Så har vi denne. Der Kina nå ser ut til å bøye seg . Også til USA.

Da vil Rec kunne få tilgang til det Kinesiske markedet. Som er enormt.

2 Likes

Lav RSI… lav lav stochastic … Snarlig nyhet om rep kanselering ? På tide kanskje? " Snart på tide med Noen svar Rec ? men jeg tar gjerne noen aksjer tll på en eventuell liten dup her.

Støtte på 9.50 Her som jeg ser det.

Mcap er lavere en det vi kunne fått får Butte. Så den kommer nok … "Håper og trur jeg "

Alt tyder på at vi vil ha behov for silsium. Det er mange nye nyheter som peker i den retning.

3 Likes

Da får vi se om 9.5 holder :thinking:

1 Like

Støtten holdt den.

Noe sånt kanskje Fremover. ? Tenker dette er mer enn et “Breakaway Cap”

Enn et "Fill The Cap"scenario . Hvem vet.

Dette kan være et mulig scenario

Ja det kan tenkes. Men jeg syns det begynner og bli litt sent for og fylle The Cap. Og i Triangelet har vi også hatt en ABC korreksjon. Kanskje en mulighet til å komme ned lenger med bølge C? til ca 9 Ish. Eller så er den ferdig nå. Og vi kan begynne å korrigere oppover igjen.

Så er det jo det fundamentale her om vi skal ned og bryte mma 50. Skal ikke Fabrikken starte i det helle tatt ?

Så har det vært veldig stille fra Rec angående Rep emi. Som tills nå har holdt en demper på kursen. En liten nyhet her i postiv lende. Ja da kommer Rec til å eksplodere.

Vi har også hatt gleden av en Hammer. Og det er tilfallende å se hva som skjedde forrige gang vi hadde en Hammer i Rec.

1 Like
3 Likes

No er eg mildt sagt spent her :sweat_smile: kjøpte igår :see_no_evil:

1 Like

Nice🙂

Endelig kom den etterlengtende meldingen! Spent på morgendagen🤞

Det kan vise seg å være en god inngang. Kjempemelding.

Mange nye navn på listene også.

Tilfeldig at Norsk Bull kom med kjøp i går.

1 Like

Nærmer seg noe her nå, rundt den 16-17des blir det fryktelig trangt

1 Like

Ja det var jeg og. Men nå brøt vi opp i går og da er det normalt å gå ned å teste støtten av bruddet.
Hadde selv trodd på en oppgang. Men Rec har ennå ingen vesentlig oppmerksomhet i Media. Trengs litt volum for å bryte dette triangelet.

får vi en fin forsiktig oppgang herifra. Så kommer det vel godt nytt i nærmere fremtid. Dagens melding er jo ikke en kjempe trigger. men kan føre nå til videre oppgang når nå 10.80 ikke lenger er hovedfokus.

Norsk Bull med kjøps anbefaling i dag.
Brudd opp fra RSI og MACD har krysset til oppsiden . 4 timers Chart.

1 Like