Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Ja.

Spørsmålet er når USA vil være en silisium-produsent, når de ikke har vært det på mange år (på lønnsomt vis). Det finnes fabrikker i Kina i bøtter og spann, og folk som kjenner bransjen sier prisene vil være lave fordi Kina kan dekke verdensmarkedet. Det bekymrer meg nok til at jeg synes vi nærmer oss fair value rundt kurs 16, men jeg er med på reisen til kurs 22 fordi markedet koker.

På flere års sikt går makro-trenden i favør REC, så jeg betviler ikke de som går long. Aksjen kan nå 50. Jeg betviler dog de som sier REC vil være en super aksje i 2021, det tror jeg faktisk ikke. REC må bevise meg og markedet at de kan TJENE (overskudd) 500 millioner i året. Først da snakker vi inntjening som gir en saftig aksjepris. Dit kan de komme når batteriene blir av silisium

3 Likes

Høres ut som om du da bare skal vente med å kjøpe👍

For at du skal tro på REC må noen forutsetninger være på plass:

1. Tro på en endring i energisektoren - skifte til fornybar og solar.

2. Tro på at USA vil lage energikjede for solar og gjøre seg uavhengig av Kina.

3. Tro på at silisium i batteri er framtiden.

Jeg er i aksjen, men selger meg ut. Har høydeskrekk. Aksjen vil garantert gå videre dog.

Takk for input!

3 Likes

BULL!! Flaks for de som rekker å komme seg inn før børsmeldingen

Kraftigere rekyl i dag enn forventet for min del, i alle fall. :sleeping:

Med dagens børsfall her hjemme å i US så blir ikke jeg overrasket om at Rec tar seg en sidelengs tur de neste dagene.

Det jeg å kanskje mange også lurer på, er om dagens nyheter om Violet sin planlagte bygging istedet for å leie lokaler i nærheten kan medføre litt lenger tid før vi får oppstart på ML.

Men har fortsatt stor tro på Rec i 2021 selv om det kan bli litt humpete de neste ukene.

2 Likes

Tror dagens børsfall var veldig påvirket av covid-19 mutasjonene samt. usikkerheten rundt hvem som tar majoritet i Senatet. Panikksalg de siste 15-30 minuttene. Nyhetene som kom ut i dag angående VP er mega bull. Du tar opp et godt poeng angående oppstart av ML. Hvor mye vil det bli påvirket? Langsiktig derimot, viser jo VP sin avgjørelse at de satser enda hardere enn først antatt og har kapitalen og kundene for det. Ser på det som veldig bull. Fanger norske nyhetskanaler dette så har vi det vi trenger for neste opprykk. Kommer en børsmelding om gjenåpning av ML, ja, da kan vi fort se aksjen eksplodere.

2 Likes

Vi får se. En seier i senatet til Dems vil være vel så viktig. Hva nytt skal komme i en melding?

Torvund har sagt at Moses Lake skal dure og gå på 25 prosent i type 2022 med sikte på full pupp i 2024? Noe i den duren.

Group14 trenger tid, se hjemmesiden deres. De sikter på 2023-24 osv de også.

Mine inntrykk og ikke harde fakta.

Litt uenig med deg der.
Ettersom grønt fornybart er en såpass stor satsning, så spiller det ingen rolle om det er repu. eller dems. som har majoritet i senatet. Alle politikere vil være nødt til å gi gjennomslag, slik at de kan få bygd et lokalt infrastruktur samt skapt flere arbeidsplasser.

Viktigheten av fornybart har virkelig åpnet øynene til USA og EU. De ønsker ikke å gi the grey gold away gratis til Kina. De ønsker en større del av kaken.

Om Dems vinner er det positivt for at Biden for gjennomslag for alt, men skummelt for det generelle aksjemarkedet pga. streng skattepolitikk.
Om Repu vinner så kan de forsøke å begrense Biden, men ikke på kjernesaker som er helt essensielle.

Moses Lake skal gradvis opp i kapasitet. Starter med 25% allerede i 2021 og satser på 100% kapasitet innen 2023. Dette var før GP og VP kom med informasjon om at de også skal starte med byggingen nå. Det tar tid for ML å gjenåpnes. TT sa at vi kan forvente mer informasjon mot slutten av Q4/2020. Det kan komme en børsmelding når som helst.

Økte min beholdning.

3 Likes

Problemet er at de-karbonisering er mål 1.

Å ha en supply chain er mål nummer 2.

Målsetning 2 står faktisk i konflikt med målsetning nr 1. Fordi solceller må være veldig billig skal målsetning nr 1 oppnås.

Etterhvert vil tilbud og etterspørsel finne en balanse som blir fantastisk for Rec. De som klarer å vente long har jeg stor respekt for. Denne aksjen kan gå 3 gangeren og jeg skal tilbake. Kanskje taper jeg på å hoppe av, vi får sjå ila 2021!

Silicon er fremtiden, det er vi enige om.

Veldig åpen for at jeg tar feil dog og at aksjen går som bare rakkeren før sommeren. Håper det, Oslo børs trenger et sterkt Rec. Både på kort, mellomlang og lang sikt.

Demokratene leder i senatet. Holder det inn!?

Stort for Grønn energi og Rec!?

https://www.cnbc.com/2021/01/06/stocks-making-the-biggest-moves-in-the-premarket-tesla-bank-of-america-solar-companies-more.html

2 Likes

Er lov å håpe at REC får litt medfart også.

Tok begge stemmene👍

1 Like

Flott dag for REC. Sol-aksjene opp i US, likte demokratene sine seier.

Tok rec tilbake i porteføljen i dag. Dessverre ikke før i auksjonen, men dette stinker oppgang :partying_face:

1 Like

For en sluttspurt i dag folkens! Gav meg selv litt fomo og måtte kjøpe enda mer før stenging.

Hans-Marius Lee Ludvigsen
HVOR: DNB Asset Management
Hans-Marius Lee Ludvigsen (31) har i to år forvaltet et fond med små og mellomstore nordiske selskaper, DNB Fund Nordic Small Cap. Ludvigsen har tidligere vært aksjeanalytiker i Swedbank/Kepler Cheuvreux i tre år. I ett år jobbet han på et forvalterteam i Pareto Asset Management.
Tror på:
Kommunikasjon
Solenergi

«Men med Aker bak rattet og styrket balanse har nå REC en reell mulighet til å starte opp igjen anlegget ved Moses Lake. Hvis selskapet kan skape en bærekraftig forretningsmodell for det nedlagte polysiliconanlegget, kan aksjekursen flerdoble seg. Vi har tro på at både tilbakeflytting av amerikansk solindustri til USA og økt silisiumandel i batteriene er langsiktige trender som understøtter strategien til REC»

2 Likes