Er det slik at Aker Horizon skal børsnoteres innen få uker?
Går jo som kjent kjapt på gamle Merkur, men skal dette skje i ekspressfart?
I morgen hopper jeg for øvrig inn i aksjen igjen. Tror 25 er det absolutte minimum, så hvorfor ikke. Har alltid sagt at det er dårlige nerver som er grunnen til at jeg tok gevinst : )
Kan ikke skjønne at TT kommer med dårlig nytt. Han har lagt seg på en veldig moderat linje.
Da må det nesten komme godt nytt i morgen, ting vi ikke vet som er bra.
Jeg håper jo på at nyheten vi fikk i går ikke var den eneste vi får servert denne uken. Jeg forventet nesten insiderkjøp av Røkke ved annonsering av inntaket til AH porteføljen, men nei det ble det altså ikke.
Hvorfor? Nei si det, mulig de sitter på inside information som gjør at de ikke kan handle før børsmelding er meldt markedet. Åpning ML? Yulin utøvelse? Mulighetene er mange. Dette er bare min antagelse, og er grunnen til at jeg ikke har tatt en krone i gevinst enda.
REC er jo kjent for å svinge mye. Og har steget kraftig nå, så kan være det blir litt pullback om det ikke kommer mer snacks i morgen. Jeg ville nok spredt handlene litt om jeg hadde kjøpt på disse nivåene.
Lykke til alle REC aksjonærer!
Tore Torvund har en stor jobb å gjøre i morgen. Her må han trollbinde alle nye og eksisterende aksjonærer med realistiske mål for framtiden som kan vise til klingende mynt i kassa. Røkke har vist at han støtter oppunder det som måtte komme. Nå er det TT sin tur til å gi oss bakoversveis
Vær forsiktig. Husk at det også kan komme nedgang. Jeg er en bull og diskuterte med deg hvorfor denne skal til tresifret når du solgte, men ikke hopp på kun pga. hype. Ha egne klare meninger først, da er det enklere å tåle svingningene.
Forøvrig kan vi forvente informasjon om oppkjøp i Yulin, Violet Power seremoni med ground breaking day og rally så fort Biden signerer parisavtale og andre grønne avtaler. Dette kan du forvente denne måneden.
Neste måned kan vi forvente informasjon om gjenåpning av ML og G14 har sagt at de begynner i Q1 21. Spennende. Jeg tror på 80-100kr innen slutten av året, men viktig at du gjør grundig research, ellers vil du få høydeskrekk hver gang, selge deg ut og kjøpe deg inn igjen når du ser at den går oppover. Ikke alltid det lønner seg.
Jeg fyller på selv, men min anbefaling til deg er sett deg helt i casen, fordi det er så mye med REC Silicon som det virker som om du er usikker på. Lykke til.
Utdrag fra presentasjonen på Pareto (hentet fra tråd lenger ned):
Liker særlig godt det her:
-
Mid-October, REC Silicon announced two new, strong partnerships with significant impact on the road ahead
-
It is now eying a Moses Lake restart with full utilisation highly likely.
-
Also, with an expectation of higher demand for more CO2 friendly solar cells, REC Silicon’s face an exciting future.
Noen nye kursmål fra Pareto ?
REC Silicon - Presentation at the Pareto Securities Power and Renewable Energy Conference 2021
Ny og lovende teknologi fra Israel når det gjelder reduksjon av ladetid/økning av ladehastighet. Og hva slags materiale planlegger de å benytte i neste prototypenivå? Joda… silisium!
Utdrag:
Neste hinder er å erstatte germaniumet i nanopartiklene, med silisium. Det vil gjøre batteriene langt billigere å produsere, og konkurransedyktige i pris med dagens litium-ionbatterier, hevder selskapet, som lover å ha klare prototyper av silisium-batterier mot slutten av året.
Sitter med inntrykket at dersom du har en litt lengre horisont en morgen dagen så vil du få godt betalt av å vøre aksjonær i dette selskapet
Bilindustrien opplever en betydelig mangel tilgang på vitale deler.
Les:
Hentet fra wiki:
The material most frequently used in semiconductors is Silicon (chemical symbol = Si). … Each Silicon atom is combined with four neighboring silicon atoms by four bonds. Silicon , a very common element, is used as the raw material of semiconductors because of its stable structure.
La reisen starte
Litt for liten post i denne kjenner jeg🙉
Tror makro ødelegger
Etter 6 år i REC begynner jeg endelig å se at “vi” blir den bærekraftlederen av et selskap jeg drømte om da jeg begynte å kjøpe poster. Har ikke solgt en eneste aksje underveis, på tross av mye hoderisting og anbefalinger om å “kvitte meg med hele potten før konkursen kommer”.
Nå kommer betalingen for tålmodigheten, sakte men sikkert.
Kansje dette var en av de 3 batteri produsente TT snakket om under konferansen hos pareto forrige uke:thinking:
Spennende!
Sila Nanotechnologies er allerede kunde av REC. Med små testvolumer fra selskapets anlegg i Moses Lake.
Har dette noe å si for etterspørselen til rec? Samsung: Halvledermangel kan påvirke telefonindustrien | Finansavisen
Har hatt en mindre lyttepost her over ganske lang tid. Men den er i dag økt med flere 1000%.
Risikoen er aldeles tilstede, men det foregår mye spennede med selskabet i disse tider. Bare hvis de får åpnet Moses Lake, burde de være værd det dobbelte, og silisum priserne stiger hver uke.
Tror dette kan bli veldig interessant ila kort tid.
NB: Det er flere gode skribenter på HO som er værd å følge.
Av alle brukere her på forumet, så er du den siste jeg hadde trodd skulle kjøpe deg opp i REC
Men lykke til!