Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Hvis ikke dette er bull, så vet ikke jeg… evt så må vi vente til gjenåpningsdato kommer på bordet

Ganske bull den meldingen her i mine øyne :+1:

1 Like

Suveræn nyhed.

Nu åpner Moses Lake, og eventyret kan starte.

2 Likes

Ligger ann til fet open

Ligger vel noen shortere som svetter litt nå :sweat_smile:

1 Like

REC Silicon - Strategic investment by global PV leader

REC Silicon today announced that Hanwha Solutions, a South Korean PV cell and module manufacturer, will subscribe for 48.2m new shares (13% of existing shares) in RECSI at NOK 20/sh. It will also acquire 21.9m shares from Aker Horizons for NOK 20/sh. In total, AKH and Hanwha will each own ~16.7% of the shares in RECSI. This provides RECSI with new capital of NOK 964m which further de-risks reopening of Moses Lake (in 2023 – in line with our est.) and unlocks further investments in Butte. Also, this strategic investment from Hanwha represent a step towards establishing a US low carbon PV value chain and should ensure that REC Silicon plays an integral role in these efforts. The deal is expected to be completed in early 2022, with Hanwha expected to get a board member and Kristian Røkke to replace Kjell Inge Røkke as Chairman. In sum, we find this very supportive for our long-term view on RECSI. We currently have a Buy rating and TP NOK 24 for RECSI.

Pareto

4 Likes

Endelig et konkret industrielt grep, og ikke bare luftige drømmer om fremtiden. Dette er virkelig gode nyheter! Synes det er rart at kursen ikke går til over 20 på dette. Og omtrent like rart at Pareto ikke øker TP, som at de hadde TP 24 før dette. Jeg har kjøpt meg inn igjen.

6 Likes

Rec Silicon får pengene til å gjenåpne Moses Lake: – Vi har på ingen måte alt på plass

Ligger nå på nivå med der kursen var på vårparten - på tross alle avklaringer.

Enten er kursen lav nå eller så var den veldig optimistisk i våres

REC pauset ut av det blå?

Edit:
CB :confused:

Eller begge deler :wink:

Etter å ha hatt RECSI som en betydelig del av porteføljen - stort sett med store røde tall - siden 2015 er det endelig begynt å gå den veien jeg hadde tenkt meg. Hindrene og overraskelsene underveis har vært mange og vanskelige i disse 6 åra, det skal ikke være lett å være aksjonær i det grønne skiftet. Men jeg mistet aldri trua på RECSI og at markedet ville komme til slutt. Nå har resten av verden begynt å gå mot grønt, og på toppen av det hele har vi en betydelig halvledermangel globalt.

Det eneste jeg angrer på er at jeg lot hjernen bestemme et “Nei” da magefølelsen sa at jeg burde doble beholdningen med aksjer på billigsalg de dagene den lå rundt kr 2,5-3 rett før det ble kjent at Røkke overtok JUMs aksjepost. Det gikk ikke så mange dagene etter den nyheten før jeg bestemte meg for å la magefølelsen få bestemme alle aksjehandler heretter… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Selv om det alltid er en viss risiko, anser jeg nå at jeg kan lene meg tilbake og la tiden (samt herrene Røkke Sr og Røkke Jr) jobbe for meg. For nå går det åpenbart veien, helt i mål og med ballen rett i nettet.

Grattis med dagen folkens! :blush:

FYI edit: Siden 2015 har jeg aldri solgt en aksje i RECSI, bare kjøpt. Og det skal ikke selges noe fremover heller. #utbyttemaskin

5 Likes

grattis

Virker som om markedet etterhvert har begynt å forstå at dette er en avtale om noe så sjeldent som en innvannende emisjon OG en økning av antallet store seriøse kunder for avsetning fra Moses Lake-fabrikken på 100%.

3 Likes

og …der var vi på 20 :sweat_smile:

6 Likes

Surt å kjøpe seg inn igjen på 19-tallet etter å ha solgt på 15 tallet for en uke siden😂men blir nok bra dette, lenge siden rec greide å komme over 20kr👨‍🚀

REC til 20 i dag er et vesentlig bedre kjøp enn REC til 15 for en uke siden. Så jeg synes du har gjort noe lurt og ikke surt.

2 Likes

Står faktisk ved det salget. Uten den meldingen på torsdag ville Rec gått mot lavt på 14 tallet.

Kan fort bli noen turbulente dager frem mot jul nå, så jeg skal sørge for å ha masse tørt krutt om den faller tilbake under 20kr.

Stoppa ut av enkelte toksiske aksjer i dag og prøver heller å få til noe bedre her i rec!
Vet det er en god del her som har holdt på denne gjennom dypdykket, unner virkelig dere en frisk opptur :relaxed:

Markedet er ikke ineffisient, bare veldig, veldig tregt … 21 :sweat_smile:

1 Like

Spennende tider i REC. Brudd opp av større rektangel formasjon.

2 Likes