Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

REC Silicon - Invitation to third quarter 2021 results

REC Silicon - Settlement of claims under indemnity loans

Rec Silicon betaler 95 millioner kroner i forlik med Nordea

1 Like

REC Silicon - Third quarter 2021 results

Rec Silicon økte inntektene

Høye strømpriser tynger Rec Silicon

Resultatfall for Rec Silicon – sjefen peker på høye strømpriser

Markedet tror åpenbart ikke på ML åpning i 2023

Falt på spekulasjon om at skatte incentivene var tatt ut av biden pakken. Det er de ikke.

The most significant remaining climate proposal in the package is a set of incentives in the form of tax credits for solar and wind energy projects and electric vehicles. Though industry groups have lobbied for these credits as an effective way to speed the transition to renewable energy sources, the incentives wouldn’t necessarily do much to force the retirement of coal- and gas-fired power plants.

Kjøpte meg inn lit tidlig, men ser ut til at jeg traff greit med inngang allikevel. Strake veien til 20 nå eller?

Tenker du da at RECSI skal åpne opp i Narvik?

Først må storpolitikken i usa avklares, det antas at dette kommer ila uken og det er nok det som driver kursen oppover nå. I kjølvannet av dette tipper jeg kursen får en spike opp, før det blir selloff fra tradere. Etter dette avhenger alt av hvor lang tid Rec bruker på å melde ML åpning. Det kan skje samme dag (dersom kontrakter allerede er på plass) eller det kan gå frem til jul. I siste tilfelle vil kursen falle en del tilbake.

Kun mine tanker…:slightly_smiling_face:

Sjølv om pakka går gjennom så er det vel ikkje avklart om, eller kor mykje REC får?

Vil ikkje holde pusten før vi nærmar oss romjula.

Nå gjenstår det å se på detaljene i den avtalen som går gjennom, men det ligger godt ann til skattemessige fordeler for både Rec og kundene til Rec.

Kongress avtale kom nå:
med bl.a dette…Build Back Better-lovgivningen vil målrette insentiver for å vokse innenlandske forsyningskjeder innen sol, vind og andre kritiske industrier i lokalsamfunn i frontlinjen av energiomstillingen.

sug på den

5 Likes

REC Silicon ASA - Strategic equity investment by Hanwha Solutions

2 Likes

Dårlig tegn at røkke ønsker å trekke seg?:thinking: Resten av meldingen er bare positiv i mine øyne :rocket:

Tenke rikke det er negativt så¨lenge det er sønnen som komme rinn, er jo sønnen som skal ta de grønne selskapene fremover?

"Investeringen vil ifølge børsmeldingen gjøre det mulig for REC å gjenåpne fabrikken på Moses Lake og ytterligere investeringer i Butte, Montana. "

Dette er vel bull???

1 Like