Som jeg sa i går. Det ligger an til en kraftig rekyl i Rec. Kommer nå🚀
En meget undervurdert aksje med tanke på Moses Lake der det forhandles om kontrakter for oppstart. Utelukker ikke at det kan komme et bud på hele selskapet. Det tar tid å bygge en fabrikk som ML som er verdt 15-20 milliarder alene.
Prisingen av Rec på nåværende tidspunkt er helt feil. En kjøpsanledning!
Såg gjennom presentasjonen og la merke til at Tesla Battery var nevnt på eit bilde.
Er det noko på gang der, eller er det berre håp frå mi si side?
Kan du screenshotte og poste?
Du finn presentasjonen på newsweb, bildet er på side 13.
Mulig det bare er en quote fra Tesla dagen i 2020
Ja, det kan det være. Ser det står sept.22, 2020.
var quote fra tesla day ja intet mer
Sykt at et kursmål basert på ren synsing kan senke aksjekursen så til de grader.
Har lastet litt opp her nå, må jo komme en rekyl.
Litt som oppgangen, det siste året da… Er vel ikke stort annet enn synsing det heller.
Nei, det har vært markedet. Men man kan jo kalle all bevegelse på børsen for synsing sånn sett.
Sier det igjen, helt sykt hvordan en aksje kan kollapse så til de grader basert på et kursmål fra en enkelt analytiker.
faller idag og, må snart være nok av de som selger/shorter?
Røkke solgte Ocean for ein betydelig sum. Kan det være at Hr.Røkke vil øke eigarandelen i Rec? Kan det være ein tanke?
Jeg kjøpte litt flere aksjer på 13-tallet nå og er rimelig trygg på at denne vil gå opp igjen forholdsvis raskt.
Ingenting er sikkert naturligvis, men jeg har stor tro på at ML åpnes i 2023, kanskje før, at PV og semiconductors vil selge svært godt i USA de neste årene og at SI-anoder på litt sikt vil bli kjempestort.
Får ev bare takke SB1M for at deres lille «kursmanipulasjon» har hjulpet med å senke snittet mitt noen desimaler
Hatt denne i kikkerten ganske lenge nå, men finner det vanskelig mtp inngang. Anlegget trenger kostbar vedlikehold og oppgradering samtidig som preferansene i markedet er endret da elbilprodusentene vil ha metallurgisk silisium å IKKE FBR-silisium som REC produserer. Er utviklingen i ferd med å løpe fra REC?
Hehe
Litt usikker på om du bare troller eller faktisk lurer på dette…?
Lite rust i området så anlegget er ikke i akutt nød av vedlikehold.
Det er en del som må på plass for å få ML opp å gå igjen, og en del må nok også tilpasses. Men Butte har siden emisjonen mer eller mindre dekket løpende kostnader på ML slik at emisjonsbeløpet fremdeles ligger klar for bruk. Idriftsettelse er estimert til å koste vesentlig mindre enn cash som Rec nå har tilgang til.
Mitt take på dette er som følger:
Her er det ikke nødvendigvis snakk om hva elbilprodusenten VIL ha, men heller hva som er tilgjengelig NÅ.
Produsenter som Tesla skal slippe biler neste år og KAN ikke bruke de beste batteriene med feks nanowires, da de rett og slett ikke er å oppdrive i dag. (Musk nevnte vel at batterier med nanowires er mer å regne som teknologi for romfart pt)
Dette er en bransje i enorm utvikling der renere SI fra RecSI om få år vil kunne få en betydelig etterspørsel fremfor enklere metallurgisk SI.
Utviklingen er med andre ord ikke i ferd med å løpe fra RecSI, men den begynner omsider å komme dit RecSI er posisjonert.
Du ser også ut til å glemme at ML tradisjonelt har produsert for PV-industrien, som etter alt å dømme vil ha en eksplosiv økning i USA i tiden fremover grunnet politisk vilje til dette (her kan det skje en del spennende i Huset allerede 27 september)
Det betyr at ML ikke MÅ jobbe mot batterier, men kan også fortsette med PV, som de kan godt.
De kan også gjøre mindre justeringer på ML for så å kunne produsere til semiconductors, som Butte gjør med suksess i dag.
Butte har forøvrig så stor etterspørsel at den nå oppgraderes for å kunne øke produksjonen 2.5x, - så der vil det også skje mye positivt på kort sikt.
Masse muligheter her altså