Det relevante er hvem som kontrollerer eierskapet, og det er vel da samme? Men foreløpig altså 33,333333333%
Tja, underlig utvikling. Fyller opp med flere aksjer.
Ikke lett å være på børs, bud på 20 og slutter på 16,80. Morgendagen kan bli spennende. Den prises uten budplikt.
Ulltveit-Moe om Røkkes kjempegevinst: – Mitt tap
En aksje ødelagt av tradere desverre. Bud på hele skiten kommer innen sommeren, da på 20 kr istedenfor 30 som ville vært en mer riktig pris.
Ambisjonene er der hvertfall. I mellomtiden får traderne herje. Tror ikke melding ang dato åpning ML er fryktelig langt borte.
(Har tydeligvis gjort for mange edits i dag, så får bli en ny post med link) Anbefales å lese hele nyhetsbrevet.
Hva skjer her da?
Krakk vil jeg kalle det.
Forpesta trader aksje… Man skal virkelig ha nerver i sjakk som rec aksjonær
Jeg har tatt et lite lodd her idag på 14,90. Mest gut-feeling. Kan også være denne nå shortes / selges ihjel for at ny majoritetseier skal få resten av selskapet til spottpris. En liten gamble l hverdagen
I går gikk 70 mill aksjer til 20kr stk. I dag får du de over 5 kr billigere. Ingen tvil at selskapet er i spill vil jeg tro og at Voleon skal komme seg ut på et vis.
Det er min magefølelse.
Edit: Ser Voleon satte short på 16,39 kr. Min erfaring er at dette måtte komme for å redde stumpene.
Nesten ikke volum oppover og mye volum nedover. Så her brukes det krefter for å senke kursen.
Jeg tror det kommer når de ikke får nok her nede til å dekke mest mulig av shorten sin.
Shortlistene vil vise om magefølelsen har rett eller om jeg bare har drukket for mye kaffi.
Kjøpsanbefaling fra Arctic i helgen.
RECSI (Buy, NOK 26): Aker Horizons to sell remaining shares to Hanwha
Aker Horizons on Wednesday announced an agreement with South Korean Hanwha Solutions Corporations to sell all of its shares in REC Silicon to Hanwha at a price of NOK 20 per share, resulting in total proceeds to Aker Horizons of approximately NOK ~1.4bn. Hanwha Solutions is one of the world’s largest solar PV manufacturers with a total cell manufacturing capacity of 10GW globally, and also operator of the largest module production plant in the US. The agreed price of 20 NOK/sh is similar to the previous transaction and indicates that Hanwha’s positive view remains unaffected of the fact that the original Build Back Better bill not received sufficient support, ultimately showing high confidence in a reopening scenario.
Spennende her nå rett over 15kr. Fint bunnstick ned til 14,30 ish og reaksjon rett opp. MA50 på 15,10 i dagchartet står for tur - deretter tror jeg vi får en test av MA200 på ca 16,10 innen rimelig tid.
Fundamentalt taler vel tingenes tilstand for seg. Èn aktør har såpass trua at de har sikret seg 33,32% av aksjene til 20kr fordi de tror på at ML kan/skal åpnes snart. Ser også vi har fått en kjøpsanbefaling fra Arctic i helgen. Er vel heller ikke noe som tilsier at etterspørselen etter RECSI sine produkter vil avta med det første… Men dette er dog lenger sikt enn mitt engasjement for papiret strekker seg .
Har selv tatt endel ved 14,90 og 15,00. Plukker mer om vi beveger oss ned mot den doble bunnen ved ca. 12,50.
Oppfatter dette som relativt god R/R.
EDIT: Fint med avslutning over 15,10 og helst 15,40. Styrker bildet om vi sluker fredagens røde stick. Men tipper vi skal bruke litt tid rundt 15kr - har vært mange vendinger/topper/bunner i dette området.
Ingen fres i REC foreløpig, men mulig det må kverne en del volum før retningen kan settes
Ingenting skjer her før kjøpet går gjennom i usa.