Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Ja, det er fint REC Silicon har den suverent energieffektive FBR-teknolgien da :relaxed:

Rec Solar og Rec Silicon er to forskjellige selskaper, med forskjellige produkter og helt forskjellig beliggenhet.

Noen som vil vedde på hvorvidt Molnes likevel vil klare å blande de sammen?

1 Like

REC Silicon - REC Silicon and Mississippi Silicon Announce MOU for Solar Supply Chain Expansion

11 Likes

Alltid fiffig å se hvordan ASP handler på kryss og tvers med dichesbuen og privat

https://tekinvestor.no/aksjonaer/6631

https://tekinvestor.no/aksjonaer/29105

1 Like

Ingen vet hvor bergenseren hopper nei.

I dag gikk halvparten av dagens omsetning i sluttauksjonen. Noen som vil vedde mot meg, i at ikke noe i nærheten av 7 millioner i endring vil være synlig i listene om tre dager?

1 Like

Har har bekreftet på et annet forum ar det var han, så ingen hemmelighet det.

1 Like

Så flink jeg var til å gjette da! Men hva har han skrevet? Poenget mitt var at neppe han eller noen andre har endret beholdningen med så mye, men at det var en rebalansering etter dagens krumspring.

Og her er hva han skrev i ettermiddag:


Som lovet så skulle jeg gi H10 en oppsummering på hva jeg tenker om trading på OSE og hvorfor benytte TA som trading verktøy på OSE hvor alle aksjer har så lavt volum er farlig. Så her skal dere få min uke i RECSI som trader fra mandag til torsdag. Uken for meg i REC har vært slik. Som de fleste andre regnet jeg med at RECSI skulle stige på mandag etter News om samarbeid med Mississippi Silicon men av gammel vane vet jeg at REC ofte åpner opp så roer seg før den setter retning så jeg holdt meg unna i starten mens jeg tradet litt andre steder så gikk det noen gamle trading alarmer på 23 og jeg begynte å lure på om jeg hadde mistet noe i forbindelse med newsen. Så mens jeg prøvde finne ut hva som skjedde med å lese meg opp på newsen var aksjen falt enda 1 kr til 22 . Siden jeg ikke fant noe News som var negativt startet jeg kjøpe og la inn en wap der på mandagen men den foresatte og falle ut dagen. Dagen etter altså på tirsdag startet den vel litt ned så stakk den opp og når jeg ikke så selgere fra dagen før som var ivrig så begynte jeg utover dagen og kjøpe mer samme gjorde jeg onsdag og i dag så åpnet den opp og steg gjennom dagen da brukte jeg muligheten til å levere fra meg litt av aksjene jeg kjøpte man-ons i auksjonen. Grunnen til at jeg sterkt advarer mot TA som trading verktøy er derfor følgende .Jeg kan få denne aksjen til på kort sikt til å gå akkurat der jeg vil og jeg er liten så hva kan ikke aktører med store lommebøker klare. Så når jeg leser TA gutta fortelle blabla strek her og der så vet jeg jo hvorfor streken er der den er jeg kjører den bussen de sitter på med og det er fortsatt bare sjåføren som vet retning på kort tid. Merk jeg snakker kort tid altså TA som trading verktøy intra i aksjer med lavt volum. Tjente jeg noen penger på å ikke TA trade men kjøre bussen i RECSI denne uken. Ja det ble vel noen kr i min favør.

Så tenker noen kanskje . Hvorfor ikke bare selge sakte og rolig å få bedre snitt, det er noe annet å trade med større volum kontra små volum skal man selge volum på OSE det gjelder alle aksjer egentlig må man bruke auksjonen . Og husk hadde ikke jeg vært ukens søppel bøtte i starten som tok i mot aksjen fra de ivrige selgere mandag og tirsdag hvor hadde RECSI aksjen vært nå da. Jeg er sikker på den ville vært lavere enn dagens sluttkurs på kr 24.06 for det har ikke vært andre kjøpere enn meg der . Så For meg har denne uken i RECSI vært fin for trading og fin for long posten som ligger der den har lagt i mange år. Så kan dere tenke for en tulling som forteller hvordan han tjener penger nå skal jeg gjøre det samme og kopiere han. Lykke til and have fun for glem aldri at når man tror man har oppskriften så endrer Mr marked spillereglene og gårdagens fasit er dagens feile svar. Ha en strålende kveld.


Men problemet er bare at listen viser at denne manen solgte tilsammen 1,38 millioner aksjer på mandag (og at HAN sannsynligvis var grunnen til at kursen falt). Så mannen lyver rett og slett!

1 Like

“Jeg kan få denne aksjen til på kort sikt til å gå akkurat der jeg vil og jeg er liten så hva kan ikke aktører med store lommebøker klare. Så når jeg leser TA gutta fortelle blabla strek her og der så vet jeg jo hvorfor streken er der den er jeg kjører den bussen de sitter på med og det er fortsatt bare sjåføren som vet retning på kort tid.”

Det finnes selvfølgelig aktører med større lommebøker, men i REC er denne mannen den desidert største aktøren, så det andre punktet i den første setningen er bare bullshit. Og det er nettopp det jeg prøvde å fortelle folk for noen uker siden han innrømmer så uforbeholdent her: Han skrur alle som sitter og gnukker på linjalene sine så grundig!

5 Likes

Og hvis man er venner med de på Oslo Børs, så er det lov å sitte og selge mellom to kontoer, for Ola dunk er det strengt forbudt.

Hei sann

5 Likes

Den famøse bergenser skal angivelig ha skrevet følgende i dag tidlig litt etter åpning:

“Har redusert mer i RECSI 2 grunner liker ikke menigheten ( for det er tydeligvis en menighet der ute på nettet) latterlige uvitenhet om å trade med volum så de skal få oppleve recsi uten større trader en tid .Mulig det blir hyggelig men husk kaffe for det kan bli lite som skjer. Jeg er akkurat like bull til RECSI som i går men man må veie 1 kr her opp mot 1 kr et annet sted og da er kanskje 1 kr ut av RECSI på 24 mulig å plassere smartere neste tiden. Så blir mindre recsi på meg fremover. Tar ny større long post med close over 27 eller frem til eventuelt news man kan regne på foreligger. frem til det skjer blir RECSI for meg nå kun en trading aksje på lik linje med alle andre aksjer og jeg vil ikke lenger ha en større long post”

Dette er en fuckings såpeopera!

5 Likes

So what, jeg har irritert meg over roboter i alle år og dette er ikke verre. Jeg bare nyter underholdningen. :grinning:

1 Like

Ser ut som bergensern senker rec fullstendig idag med sin fraværelse

Sier jo litt om hvor «falsk» kursen egentlig er også.

Det er vel det han har påstått er sin “long” posisjon han dumper i dag da. Vi får se på onsdag neste uke…

1 Like

Plutselig er han inne igjen og buller som bare det.

1 Like

Ja, og hvorfor ikke utnytte dette til egen vinning?

Det ville vært mitt forslag👍

Arctic ute med ny analyse i dag - TP 32.

REC Silicon ASA
Recommendation: Buy · Target Price: NOK 32.0 (30.0) · Current Share Price: NOK 24.06

Investment case further de-risked
We increase our TP to NOK 32 (30) after implementing minor positive changes following last week’s report. The main uncertainty is the exact price/volume structure of the offtake contract to be signed with Hanwha, which is likely to be concluded and disclosed in the market in Q4’22. Our TP of NOK 32 is based on a DCF- analysis risked by 20%, where we have assumed the company will realize a long-term polysilicon price of $22/kg.

Reopening now well underway with lower estimate uncertainty
REC remains on track to restart Moses Lake in Q4’23, targeting 50% utilization in Q2’24 and 100% in Q4’24. With 18,000 tons/yr of polysilicon capacity and a cash cost of ~10-11 $/kg, Moses Lake’s EBITDA contribution should be between $110-320m, given polysilicon prices in the interval 18-30 $/kg. Total capex to reach 100% utilization was last week guided to be $150m, which was better than we anticipated and improves estimate quality/ lowers the uncertainty around financing over the next two years. REC also reported that it has signed a MOU with Hanwha for polysilicon offtake. Hanwha has previously expressed an interest in securing all of Moses Lake’s capacity, and negotiations around price/volumes are currently ongoing. The offtake agreement has to comply with the arm’s length principle and reflect market conditions. The company indicated that these discussions are likely to be concluded/ terms are likely to disclosed in the market in Q4’22.

TP set based on a risked DCF analysis
Based on a DCF-analysis that assumes a 85% / 15% production split between polysilicon / silane, realizing $22 / $28 per kg in the long-run, discounted at 10% WACC, we arrive at a DCF value of 40 NOK/sh. Our assumption of $22/kg leaves a buffer of ~44% vs. the current polysilicon price spot price of $39/kg. To account for general execution risk in the re-development phase and to reflect the fact that we currently do not have insight into the exact terms/ price structure of the offtake contract, we have risked the DCF value by 20% to arrive at our TP of NOK 32.

4 Likes