Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Prepare for dump.

3 Likes

Og etter en god volumtopp på 1,5 millioner aksjer, så ble den altså massert godt nedover igjen. Ingen vet hvor bergenseren hopper nei.

Om man ikke solgte på 25+ har man ikke stort kjennskap til bevegelsene i Rec. Ble faktisk smått sjokkert når jeg så den var i pluss idag.

For en håpløst arrogant kommentar!

Og hva kom fram på Q i dag som får deg til å bli sjokkert over at den overhodet var i pluss i dag?

1 Like

Tror vi kan være enig om at Rec er lekeplass for enkelte. Og at den skal bryte opp over 25, som representerer signifikant motstand ser jeg på som veldig usansynlig.

Tallene for Butte var nedslående. Ellers var det lite nytt foruten at avtale med Hanwha er forskjøvet ut i tid. Det gir en ny mulighet for shortere til å angripe.

At den er en lekeplass for enkelte betyr jo nettopp at du ikke kan gnukke på linjalen din for å få svar på når det er lurt å kjøpe eller selge denne aksjen.

Jeg er ikke enig i at Butte tallene var noe annet enn helt forventet. Og Avtalen med Hanwha forskjøvet ut i tid?! Når trodde du den kom til å bli annonsert? I dag?

Om Butte ikke greier å tjene penger nå, når mener du det mulig? Prisen på polysil er på toppen av syklusen nå.

Elkem mener jeg er det selskapet Rec potensielt kan bli i en gang i fremtiden om alt klaffer, og Elkem prises med en av børsens laveste P/e.

Tildels bull Rec jeg, men da må de komme med konkrete opplysninger som tilsier at dette kommer til å gå i pluss.

Om det lå voldsomme marginer noen år frem i tid tror jeg at Hanwha ville kommet med et bud på selskapet allerede.

Høres ut som du lytter til Molnes🙂

Overhode ikke🙂

Det er bra. Han har gnålt opp nettopp det nå i lange tider🙂

Du har misforstått noe vesentlig hvis du tror Butte ikke tjener penger. Butte hadde i dette kvartalet et driftsresultat på 7,7 millioner dollar.

Det er hvordan regnskapet ser ut i slutten av 2024 som er det vesentlige ja, og det er nettopp hva all informasjon fra selskapet nå handler om. Masse konkrete opplysninger om det vil jeg si.

Det er sikkert noen i Hanwha som teller på knappene om de skal komme med et bud på hele selskapet ja. Men det er heller ikke trivielt å få aksept for dette fra 90% av den EKSTREMT tallrike og brokete aksjonærmassen i REC.

4 Likes

Du må huske på at resultatet nå bærer preg av store kostnader til oppstart av ML. Bare det å ha ML i møllpose koster også penger. Tror ikke du skal blande resultatet fra q2 med potensialet til Butte.

Ville heller sagt at man skal ikke blande resultatene fra Butte med potensialet til ML - for det er veldig mye større.

2 Likes

Sånn at ingen skal være i tvil om hva som ble sagt i dag:

Q: “Can you tell when you expect a formal deal with Hanwha to be done in relation to the silicone offtake?"
A: “Depending on how these negotiations go on a forward basis, my expectation is we will be into the latter part of Q3, and maybe into Q4”

Om noen blir skuffet av dette, så skjønner jeg ikke hva de har tenkt før.

4 Likes

Kanskje fra 1-2 måneder. Det er lite i vår verden (vi som er vant med bio) :slight_smile:

1 Like

Sånn til info for FA, så var denne mannen 5. største aksjonær på forsommeren, men har vært langt nede på listen både en og to ganger mellom da og nå. Så hva han skulle mene om de fundamentale tingene i REC akkurat nå er fullstendig uinteressant i mine øyne.

3 Likes

I motsetning til hva du trodde, så forsvant altså siste rest av synlig short i går. Det er vel første gang EVER at er tilfellet i REC. Rett og slett en stor milepæl er det!

1 Like

Har ikke skrevet at jeg tror det, men at muligheten for det er der. Aksjen er sårbar for short angrep når den har gått så mye på kort tid.

Voleon som nå er under 0.5% baserer seg på ai basert TA, så det taler for at det ser bra ut fremover når de tar tapet nå.

Enig i det.

Bergensinvestoren øser av sin kunnskap om REC til DN også:

Men veldig ærlig da, det skal han ha: “Jeg er ikke gift med aksjen, og kan være ute av den i morgen.”

Sånn apropos: På dagens liste, altså status ved stenging mandag, var han nede i bare 1,7 millioner totalt etter å ha solgt over halvparten av beholdningen sin tidligere på dagen - men nok en gang med motsatt fortegn mellom AS og privatkontoen.

Så på mandag var han altså helt nede på 19. plass i aksjonærlisten. Det går alt for fort for finanspressen dette…