Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

REC Silicon - Third quarter 2022 results

Resultatfall for Rec Silicon

Financial calendar

Ikke så bra rapport, men hårreisende “analyser” fra finansavsien (som i regel ikke har noen peiling på noe som helst. Lurer på hva man har før kunder… ) og Sparebank 1 Markets.
Ingen av disse har lest Q3 rapporten og har ikke en peiling på hva som pågår borte i USA. Merklig at man får otroligt mye bedre analyser av amatører som leter info og skriver på kveldstid, enn fra “proffesjonelle” analytier som får godt betalt før at skrive “analyser” som oppenbart er rene fantasier (som synes ha tilkommet etter en solid pub-runde).

Jaja, REC forsetter med åpningen av Moses Lake anlegget og man regner ikke med noen merklig stopp i Butte fremover.

Kursen begynner å se mye bra ut og snart er vi nede på 15-talet, kanskje lavere. Seinest jeg kjøpte REC var på 14:50, så jeg har det som primær target.

1 Like

Når de leverer til megatrend og har gjort det lenge så klarer jeg ikke forstå hvordan de presterer å skuffe kvartal etter kvartal ??

Fordi fabrikken i ML ikke er i drift enda.

Tjente de penger sist den var i drift?

Nei. Det gjorde de ikke. Er verden i endring?

Har ikke fulgt med her på lenge, men har de kontrakt på noe som skal gjøre det lønnsomt denne gangen?

De har ingen kontrakt enda. Men de er enig med Hanwha Q cells om kontrakt angående polysilisium. Men Hanwha vil jo også ha silan gassen. Så når kontrakten kommer skal jeg ikke spekulere i. Men bør ikke ta så veldig lang tid hvis de skal starte opp i Q4 2023

1 Like

Er det kjent noe pris? Sånn cirka sirkus. Veldig syklisk bransje, følger man bare spot eller fastpris?

Ser man på Daqo er prisene ekstremt bra nå

De skal vel ha inn et styremedlem til, som er helt uavhengig av Hanwha, etter press fra enkelte aksjonærer. De må finne rett styremedlem, ha EGF for å stemme inn medlemmet og så etter det tenker jeg at avtaler kan meldes/gjennomføres. Tviler på om det vil meldes noe avtaler før dette styremedlemmet er på på plass.

3 Likes

Jeg også tror det nye styremedlemmet må inn før kontrakt kan signeres. Ellers så er jo hele poenget borte. Men syntes det er mye rart rundt LB ønske om nytt styremedlem. Førte bare til støy.

Det var umusikalsk å la en mindretallseier kontrollere hele styret og samtidig forhandle om leveringsavtale. Alt som eventuelt er blitt forsinket er avtalen, og ikke gjenåpning. Støyen rundt styremedlemmet har veldig lite å si om horisonten din er lengre enn et par uker.

1 Like

REC Silicon - Notice of Extraordinary General Meeting

Lodbrook foreslår Gøran Bye (CEO Norwegian Crystals) som det uavhengige styremedlemmet, og det sittende styret kommer til å kunngjøre sin kandidat i en senere melding.

Litt vanskelig å ha en mening før man vet hvem begge kandidatene er. Men Gøran Bye virker ved første øyekast kompetent, jeg er ikke kjent med han i detalj.

3 Likes

REC Silicon Proposal for new board member

1 Like

REC Silicon Cyber Security Incident

REC Silicon - Minutes from Extraordinary General Meeting

Spennende setup i RECSI nå. Vi har falt tungt fra toppen rundt 24kr for ca. 5mnd siden og er nå på oversolgt nivå i RSI (sammenfallende med tidligere bunner på samme nivå tilbake i tid). “Risiko” for en rask teknisk reaksjon opp for deretter å falle tilbake til nivået vi er på nå (og kanskje lavere). Dette har skjedde de 2 tidligere gangene (Sep-Okt 21 + Jan-Feb 22). Så det kan skje igjen - kall det en finte om du vil. Men grei R/R om du er på ballen.

Risiko for at gulvet vi ligger på nå ryker men jeg føler meg rimelig sikker på at vi først skal ha en reaksjon opp til min. 15 og max 18kr. Så får vi se hva som skjer etterpå.

Er også et element av å fange fallende kniv så vær på vakt for brudd ned under 12,50kr på høyt volum.

Jeg har tatt et lite bet med snitt 13,50kr og forventer minst 10% på traden.

4 Likes