Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

2 Likes

Skal starte fabrikk i Butte Montana.

1 Like

REC Silicon Signed full form FBR offtake agreement

9 Likes

Det er nå Rec-aksjonærene bør juble

6 Likes

I den veldig aktive discorden for REC ytret jeg i morges litt misnøye og forundring over at forhåndbetalingen ikke er tallfestet i meldingen. Det var upopulært det! :sweat_smile:

Edit: Viser seg at moderator der blandet meg med en annen bruker :grinning:

1 Like

finnes det en lenke til denne discord?

2 Likes

mange takk

Rimelig heftig reaksjon ned fra toppen etter nyheten om endelig bekreftet og signert off-take avtale. Jeg tror dagen idag blir en god kjøpsanledning - vi møter støtte i MA20 og MA50 som har fungert relativt godt tidligere. I verste fall ser vi ca. 16 blank og MA200.

1 Like

Ser man på seineste halvåret så det er kun korte perioder som denne varit under 16NOK. Men med gjenerell nedgang så kan den nok dippe ned under det. Så det kan nok bli bra kjøplægen under høsten.

skal ut av obx indeks recsi så er vel en del fonder og slikt som skal ut nå da de må rebalansere portefølgene.

1 Like

De har jo aldri kjøpt seg inn

Tror kjøp på / rundt 16NOK vil vise seg å være gunstig 2-4uker frem i tid. God teknisk støtte og bevegelsen ned begynner å bli noe strukket. Vi får se!

REC Silicon Entered USD 40 million Loan Agreement

3 Likes

Og når jeg er kritisk til at det ikke blir opplyst om renten på lånet de melder her, så var det jaggu akkurat like upopulært gitt :sweat_smile:

Men får skrive hva jeg tenker her da: Styret i Hanwha presenterer REC som en “black box” for de øvrige 2/3 av aksjonærene og skaper veldig usikkerhet om de også har deres interesser med i beslutninger som tas for selskapet.

1 Like

Renta på lånene opplyses om i kvartalsrapportene, på Q2 rapporten kunne vi se i notene at renta er rundt 7% på de forrige lånene, så da kan vi anta at det ligger rundt der på dette lånet også. Syns du koker suppe på spiker.

1 Like

Ok, men det er ikke jeg enig i. Jeg mener at kursen i dag er preget av det markedet ser på som en habilitetskonflikt i selskapets styre og ledelse og at dette blir håndtert på en veldig dårlig måte. Den beste måten styret og ledelsen kunne feid tvil om habilitet til side ville være ved transparens, men i steden får man gang på gang meldinger preget av det stikk motsatte. Børsmeldingen i dag er mange positive ord, men det man som aksjonær er opptatt av er “hvor mange penger kommer dette selskapet til å tjene i fremtiden?” Og det gir meldingen veldig dårlig grunnlag for å mene noen om. Dersom det nye lånet er til de samme betingelsene som eksisterende lån så er jo det bra, men det vet man altså ikke! Hvorfor ikke “uten unødig opphold” informere om disse betingelsene? Hvorfor skal øvrige aksjonærer måtte vente til neste kvartalsrapport og kanskje i en fotnote få informasjon om både dette og forhåndsbetalingen? Jeg mener meldingen i dag er nok et eksempel på misbruk av et kontrollerende mindretallseierskap fra Hanwha sin side. Som sår tvil om hvorvidt styret og ledelsen arbeider for flertallets interesser.

5 Likes

Men de har jo gitt et estimat på hvor mye selskapet tjener på denne avtalen de har med Hanwha? Da får jo aksjonærene svar på dette.

De har anslått hav avtalen er verdt ja. Men det er hva REC sitter igjen med på bunnlinjen om 5, 10 og 15 år som er det store spørsmålet. Det har man (unødvendig!) dårlig grunnlag for å mene noe om.

1 Like

Det er vel kjent hva produksjonskostnader ligger på, og så kan man regne ut gjennomsnittspris fra kapasitet og verdi på avtale? Hvor mye mer konkret ønsker du om hva de sitter igjen med på bunnlinja?

1 Like