An American company exited a new materials company in Shaanxi and cashed out 1.025 billion yuan!
Det er altså 140 millioner dollar.
Her burde aksjen pauses
Det er altså 140 millioner dollar.
Her burde aksjen pauses
Hvor offesielt er dette?
Akkurat 0%. Ser ut til å åpne handelen
Pengene er kanskje ikkepå kontoen? Det er vel kanskje den største delen av jobben.
Er nok bare noe formaliteter som gjenstår før dette børsmeldes.
Folk har altså mailet IR med spørsmål om dette for timer siden, og handelen er fortsatt ikke stanset (eller de har fått svar). Enter er de ekstremt sløve, eller så er dette ekstremt sofistikert manipulering gjennom falsk informasjon.
Er det noen her som kan eller kjenner noen som kan kinesisk, så hadde det vært veldig interessant om de kunne prøve å finne den samme kilden til artikkelen som her (jeg kommer ikke videre med google translate skrudd på):
er nok falskenyheter fra kina da recsi ikke har meldt noen ting, må jo meldes over børs først.
Det tror jeg ikke det er.
Tipper kinesiske “officials” gir en lang beng i hva lille OSE mener om den saken.
EDIT: Fremstår mer og mer som “legit” dette. Er også en referanse til 30.mai 2023 (som ble meldt selv av RECSI 30.mai tidligere i år):
Her er det vel strengt tatt OSE og REC som gir beng. Ikke Kina!
Her er det REC som helt klart bryter børsreglemtet om opplysningsplikt ja. Som jeg skrev på discorden så har dette vært (og er!) en ganske så sjelden mulighet til frontrunning.
Det jeg mente er at det er ikke gitt at RECSI har fått beskjed via “offisielt” hold enda og er sånn sett ikke å klandre for at det først ligger ute på noe vi må anta er en rimelig offisiell kinesisk informasjonsside - før børs og aksjonærer blir informert. Akkurat det tror jeg kineserne gir en stor beng i…
Men IR fikk beskjed lenge før børsen åpnet. Og nå gidder jeg ikke finne den korrekte teksten, så jeg parafraserer: hvis selskapet mistenker at vesentlig informasjon er i ferd med å lekke, så skal handelen stanses og selskapet undersøke. Og så melde noe dersom det er relevant.
Ok. Hvis beskjed er gitt og kvittering returnert på mottatt informasjon så stiller det seg litt annerledes.
Nei altså, det kan jo være at IR ikke gidder å lese mailen sin da - det vet man jo ikke
Uten kvittering / reply / bekreftelse må man nesten anta at informasjonen ikke er kommet helt fram enda. Basic communication 1-0-1.
EDIT: Anyhow… det ser rimelig ut å anta at salget nå er gjennomført så får vi se hva / hvordan dette blir håndtert / meldt etterhvert.
Like mye som det basic compliance for et børsnotert selskap at IR leser mailen sin
Valgte å sende en “friendly reminder” til IR (både hans epost og offisiell ir-epost). Så får vi se om det kommer noe tilbake.
EDIT: Fikk “access denied” som svar på mailen til ir(a)recsilicon.com. Mon tro om de ikke har en sånn offisiell / investor mottak? Nils Ove står oppført som IR med hans direkte kontaktopplysninger.