Burde åpne på 15kr i morgen
Der var den i boks gitt! Årets julegave kom både sent og tidlig Spent på hva vi åpner på imorgen. Overrasket over at den droppet såpass på slutten her idag.
Må bli den beste fredagen på lenge
man håber det bedste - frygter det værste…
der var en smuk pointe på shareville at Yulin salgs værdi viser at REC sin børsværdi er helt of track og måske kan denne “værdisætning” sætte gang i re-prising…
Ingen tvil om at denne skal langt opp i dag. Veldig lav prising gitt hvor nærme de er produksjon !
Det er ikke gitt med tanke på kurshistorikk her. Endelig underskrift på kontrakt med Hanhwa sendte oss laaaangt nedover. Krysser fingrene for god fredag på børs!
De produserer allerde. Første leveranse vil skje i Q1, og de skalerer opp produksjonen fortløpende. Fullskala produksjon skal være i gang ila Q4 2024.
3:40 NOK per aktje inn gir knappst noe utslag på kursen… Fortsatt billigsalg og jeg vibber at kursen snart er nede på lave 13. Ikke noen hast med at kjøpe her.
Edit: Det gikk fortere ned enn jeg trodde. Snart nede på 12-talet igjen. Får se hur langt ned den går.
Ser på kommentarer i andre forum at noen har gitt opp og solgt i dag, pga. manglende kursoppgang i lys av Yulin-bekreftelsen i går (som da er dråpen som har fått begeret til å renne over).
Synd å se at folk selger på det grunnlaget, for det er akkurat den effekten profesjonelle aktører er ute etter.
Minner om at noen KJØPER alle de aksjene som går på billigsalg nå.
Etter 8 år som aksjonær i med- og motgang har jeg lite/ingen forståelse for de som hopper av nå. De kan umulig ha satt seg inn i caset med bl.a. batterianoder, rause subsidier, og onshoring av produksjon i USA.
Det er NÅ det skjer det jeg har ventet på i 8 år. Og ikke bare det, men jaggu skjer alt det positive på en gang! Og så kaster folk kortene i tolvte time - utrolig.
Det venter jeg også på og jeg er langt fra proffesionell.
Men mange småsparere kjøper aktjer på noen ukers/månaders sikt. De gidder ikke å vente til 2025-2026 da pengene begynner å komme inn. Så en del av de selger. Sannsynlig med førlust.
Jeg tror denne kan gå ned mer de kommende 2-3 dagene. Sikkert en del stopp-loss som løser ut og. Altid vid slike tilfelder så skjer en førflyttning av aktjer fra nervøse småsparare til banker og fondbolag samt langsiktige privat-sparare.
Ja bevares, jeg tar også i mot alt de orker å selge - og helst så billig som mulig - så langt pengene rekker.
Men dette gamet med å løse ut stoploss-ordrer er så gjennomsiktig og gjentar seg så jevnlig, at jeg personlig aldri bruker det verktøyet. Det er i mine øyne en primitiv “sikringsboks” for daytradere, ikke egnet for investorer. Har aldri brukt stop loss selv, nettopp pga de stoploss-raidene som kjøres spesielt i volatile “folkeaksjer” som RECSI.
Ser levende for meg at folk logger seg på ASK-en sin og lurer på hvor det er blitt av aksjebeholdningen som de hadde i går… fordi de hørte på en lur onkel som mente at stoploss er kjempegreier.
Men jeg er ikke overrasket. Vet dessverre om personer i nærmiljøet her som solgte alt av fond (!) med solid tap omtrent da markedet traff bunnen under hhv. pandemien og ukraina-invasjonen. Fordi? Jo… “de hadde gått så mye ned”. Da er det alvorlig talt bedre at de bare har pengene på en høyrentekonto altså…
Men on-topic: Levens har nå signalisert at de ser på muligheten for å øke produksjonstakten raskere enn planlagt. Hvis ikke denne milliarden går til å innfri lån/deler av lån, regner jeg med at pengene går til kjapp up-ramping og eventuelt utvidelse av silankapasitet.
Det er lenge siden Levens sa “We are a silane company” - og ref. anodeutviklingen er det nok i silangassene de virkelig store pengene ligger i fremtiden: de batteriaktørene som nå etablerer seg rundt REC Silicon har slugger-partnere i ryggen med store tyske (el)bilnavn…
Men saken er heller ikke nå sendt videre til Økokrim! Og mannen får fortsatt handle verdipapirer!
Ja det er ikke bra.
Han betaler vel de rette personene i god orden?
Nei, slutt. Selv om de franske eierne gir en lang faen i hva som skjer på handelsplassen deres, så bor vi tross alt ikke i et sentralafrikansk land.
Omfatter denne boten også handel i recsi, etter at forrige bot ble gitt?
Nei, boten er gitt på grunnlag av handler i AKH, SOFF, HKY og SATS. Men det er betyr ikke at de ikke har sett og funnet ting i andre aksjer også.