Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Begynner å bli bekymret for første gang. Har ett tap på 700.000 allerede nå og det virker som at det skal ennå lenger ned. Hver eneste dag så ser man kursen i rødt, selv når Oslo børs er i grønt. Teller på knappene om man bare skal ta tapet :flushed:
Til nå har denne investeringen vært en kolossal flopp kursmessig.

1 Like

Ha is I magen …tror denne fabrikken blir solgt snart …tiksvarer ca 3 kr pr aksjer I kontanter …

1 Like

Kan gjøre godt med litt grundig tankevirksomhet før man selger med begrunnelse at man er i minus, tror jeg.

Hva har endret seg fundamentalt siden du valgte å kjøpe deg inn?

• 10 år med utsolgt kapasitet (5 år med prisgulv)
  • Starta opp ML etter flere år nede.
  • Full produksjon i slutten av 2024.
  • Meldt EBIDTA på 100-300 MUSD pr år.

Jeg synes de fleste avgjørelser som har blitt tatt er i favør REC. Det er imidlertid tydelig at markedet ikke priser inn grønne tall i ganske nær fremtid (2024), men når de kommer, så kommer kursen og.

Selg gjerne fordi du ikke har troa på selskapet og dets fremtid, men å selge fordi man er irritert på kursreaksjob er nok ikke den beste strategien.

Lykke til med investeringen!

4 Likes

Så er spørsmålet når de grønne tallene kommer. Hvis de ikke kommer før i kvartal 2 2024 så har short og tradere ganske lang tid å gruse kursen. Det er grunnen til at jeg kommer inn på tanken for å kjøpe meg inn lavere

Grønnetal kommer i beste fall Q4 2024.

REC er før folk som kan tenke seg å vente til 2027-2028 da vinstene kan førventes komme inn, tenker jeg. Oppenbart andre som gjør andre bedømninger. En del (f.eks finansavisen) mener ju at REC ikke har noen fremtid i det hele tatt og konkursen kun er et sprøsmål om tid.

Ny nedtur i REC Silicon

Aksjen snudde opp i begynnelsen av januar og brøt topplinjen i den fallende trenden i juli. Etter den sterke oppgangen, på nesten 50 prosent, gikk luften imidlertid litt ut av ballongen.

Etter en berg-og-dalbane snudde aksjen ned fra 18,40-nivået i begynnelsen av september. Aksjen brøt flere tekniske støttenivåer og den stigende trenden. Den utviklet også en bratt, fallende sekundærtrend og er ned 28 prosent på knappe tre måneder.

Aksjen kan nå være på vei ned for å teste den tekniske støtten på 13-nivår. Brytes det er i så fall 12,63- og 12,30-nivået de neste tekniske støttenivåene.

REC Silicon - Disclosure of large shareholdings

2 Likes

REC Silicon Update on the agreement for the sale of Yulin equity interest

4 Likes

REC Silicon Restart of REC Silicon Moses Lake Update

8 Likes

“still targeted” ikke “on track”, dvs forsinket.

1 Like

Da har du ikke lest hele meldingen. De skriver at de ser på mulighetene for å framskynde rampup i forhold til tidligere meldt plan.

1 Like

Jeg leste hele meldingen, men ingenting av det positive som kommer senere er konkret. De er i gang med å planlegge å evaluere muligheter for å fremskynde planen.

Det som er reelt her er at de har skrevet en tekst om fremdrift hvor ordene “i rute” ikke dukker opp noe sted.

1 Like

Så denne teller ikke?

2 Likes

Ikke denne heller?

De sier de har startet, ingenting om volum.

We plan”, skriver de, jeg sier at det ikke er konkret. Det stemmer helt sikkert at de planlegger å gjøre noe, og at de har mål, det de ikke skriver er at de er i rute eller at de regner med å treffe målet i tide.

Det er tydelig at vi leser samme melding med helt forskjellige briller. Jeg er vant til at deltakerne i en selskapstråd i all hovedsak er bull selskapet og jeg kan skjønne de som er det, jeg kom ikke hit for å fornærme intelligensen deres. Men slik jeg leser den meldingen er den negativ, gjør hva du vil med den informasjonen og slutt å anta at jeg er uenig med deg fordi jeg ikke gadd lese meldingen jeg siterte.

Da er jeg uenig. De sier de følger den opprinnelige planen men vurderer mulighetene for å framskynde den. Det er hva jeg leser. Bull at de er i gang med produksjon, kunne jo oppstått komplikasjoner ved ramp up.

3 Likes

…provides an update on the successful restart of the silane-based high-purity granular production facility in Moses Lake, Washington.

Ikke mye at tage fejl af - at begynde at pille navle i formuleringerne virker en anelse bashing desperat - recsi toget er startet…

6 Likes

Financial calendar

REC Silicon Close of the Sale of the Yulin JV Shares

9 Likes