Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

REC Silicon Inspection by Labor & Industries at Moses Lake

REC føler altså her behov for å børsmelde at de har fått besøk av arbeidstilsynet etter en klage. Men de skriver ikke hva klagen gikk på og at de har adressert dette spesifikt. Jeg synes det er lite transparent.

…og for å skrive det på discord-serveren ble jeg kicket ut derfra av moderator @Sa2ri . Klimaet for diskusjon der inne er rett og slett toxic

7 Likes

Blir vel -10% idag då…

Du er ikke den eneste som har opplevd slik oppførsel fra moderatorer der inne. Blir krevende å vite hva man kan skrive og ikke. Meget spesiell oppførsel og holdning.

2 Likes

At de ikke deler hva klagen går ut på er vel ganske normalt, det er ikke sikkert arbeidstilsynet har delt det med dem en gang. De skriver de skal gi en oppdatering “upon completion of the review”, som er ryddig. Per i dag kunne de bare skrevet det de tror arbeidstilsynet fant, som ville vært ren spekulasjon.

Jeg vet ikke helt hvor grensa for meldepliktig info går. Jeg foretrekker at selskaper tenderer mot “for mye” enn “for lite” meldinger, men det er selvsagt bedre om meldingene inneholder litt mer info enn dette.

Jeg er fremdeles fundamentalt bear til Recsi helt til vi får noe konkret om fremdrift i oppstartsprosessen. Alt de har skrevet hittil er at de startet i riktig tid, og så har de ikke sagt noe om progress. Jeg tolket det dit hen at de er forberedt på forsinkelser og at de hadde brukt uttrykk som on schedule/on track/as planned el. ved sist oppdatering om de faktisk var sikre på at de var i rute. CEOs bruker å like å si at de er i rute når det er tilfellet.

Jeg ble idiotforklart sist jeg presenterte den teorien her inne, så jeg holder med deg i at det er liten takhøyde for alternative meninger blant noen av de som diskuterer Recsi.

“Production at the site continues and is progressing towards the first
shipment, which is still expected within this quarter.”

De går vel ut med en melding ettersom det er oppenbart før locals at det pågår noe slags innspeksjon. Og istedet før ryktesspridning så går man ut med at inspeksjonen pågår og at arbeidet i øvrig ruller på.
Det kan vare noe slikt som at noen har jobbet på høyd uten sikkring, underlaten het at bruke hjelm eller noe. Husk at dette er USA og folk stemmer varandre på mangmiljonbeløp før småting.

I november skrev de “first deliveries” (flertall) i Q1 og full kapasitet i Q4. Nå skriver de at first shipment (entall) er “expected” i Q1, og ingenting om full kapasitet.

Vi leser de samme meldingene med forskjellige briller.

Jeg er for øyeblikket hverken long eller short Recsi. Dersom du får rett går jeg glipp av det som bør bli en velfortjent opptur for tålmodige aksjonærer. Dersom jeg får rett blir det muligheter for billigere inngang når forsinkelsen eventuelt meldes.

1 Like

Jeg er enig i at de er noe forsinket utfra hva de skrev i november. Men i dag er det 26. februar. Når de da skriver “still expected within this quarter”, så gjelder det altså bare en drøy måned fram i tid. I mitt hode betyr det at første shipment tross alt trolig skjer ila. de neste ukene, men at det kan skje at vi bikker over i april. Det er godt nok for meg.

1 Like

Sagt på en annen måte. De vet mye mer nå enn i november, og en forsinkelse hadde de antakelig visst om nå. Så da må det komme noe uforutsett om ikke leveranser starter i mars.

3 Likes

Det oser news av det innlegget der… Her kommer nok noe snart.

Financial calendar

Megler-nestor kan blåse liv i Rec Silicon-aksjen

1 Like

REC Silicon - Annual report 2023

I årsrapporten er det nå “on time” late Q1 or early Q2. De har holdt mye bedre enn jeg fryktet, men Q2 er ikke samme kvartal som de først meldte. Kommer de i mål slik de guider her kan det bli interessant å gå inn igjen. 30% ned fra November ca, så prisingen begynner å ligne noe.

1 Like

REC Silicon Moses Lake re-start update

REC Silicon No safety violation found at Moses Lake

2 Likes

Selskapet har “komprimert” tidsbruken og derfor blir første leveranse forsinket :roll_eyes:.

Uansett, Q2 er faktisk ikke så ille, dersom de faktisk holder den nye tidsplanen så kan dette fortsatt bli bra. Jeg tenker fortsatt at det er risky å gå inn før vi får melding om leveranse, jeg er på utkikk etter en god inngangsmulighet etter meldingen.

1 Like

REC Silicon - Presentation at Moses Lake Rotary Club