Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

REC Silicon - Presentation at UBS Energy Transition Call Series

REC Silicon - Notice of Annual General Meeting 2024

REC Silicon Update on Moses Lake Production Facility Ramp Up

REC Silicon - Invitation to presentation of first quarter 2024 results

REC Silicon - First quarter 2024 results

REC Silicon - Minutes from Annual General Meeting 2024

REC Silicon Extension of USD 30 million Facility Loan on Identical Terms

REC Silicon - Moses Lake Operations Update

Hei noen som har invitasjon til denne Rec gruppen på discord ? Ser ut som jeg har blitt avregistrert…hmm

First delivery er nå “mid-September”, noe jeg tenker er optimistisk når de skriver om byggearbeider frem til slutten av August. For å nå midten av september må altså byggearbeidet gå på skinner og så oppstart av produksjon med korrekt kvalitet gjennomføres på to uker. Denne deadlinen burde alle se at de kommer til å bryte, men spørsmålet er om vi snart nærmer oss faktisk oppstart. Jeg mener fremdeles det er risikosport å investere i RECSI før de melder om produksjonsstart, inntil da er det et case med ukjent nedside og begrenset oppside.

1 Like

Jeg har inntrykk av at alt som skal til for å gjennomføre første leveranse er på plass (for lenge siden). Er det noen grunn til at du tror disse tingene må skje etter hverandre?

Edit: Nedsiden er jo strengt tatt ikke ukjent heller.

1 Like

Du mener at det er en reell risiko at Moses Lake anlegget stengs ned på nytt?

Leveranse i september er uavhengig av byggearbeidet. Byggearbeidet må ferdigstilles for å nå 100 %. Problemet som må løses før leveranse går på urenheter på produktet som skyldes handtering i etterbehandling og pakking. Dette er ikke unormalt i slike prosesser, men det har tatt lengre tid å få ned på nivåer som gjør at man kan levere etter avtalte spesifikasjoner.

Hvilke byggearbeidet sikter du til som ikke er ferdig før i slutten av august. Hvor har du lest det?

Den siste børsmeldingen " Moses Lake Operations Update".

Nei, jeg mener det er risiko for at leveransestart, og 100% produksjon blir flyttet enda lengre ut i tid. RECSI brenner penger til de klarer levere, derfor er hver eneste dag med forsinkelse en nedside. Jeg tror behovet for produktet er for stort til at verket blir stengt ned igjen.

De snakker om “other construction activities”, noe som impliserer at også korrekt renhetsgrad for første leveranse er et prosjekt som involverer byggearbeid. Jeg er enig i at første leveranse kan gjennomføres uavhengig av noe av byggearbeidet, så jeg var upresis i den delen av forrige innlegg. Alt må ikke skje lineært.

Vet du når RECSI leverer?

Nei, men det er uansett ikke lenger til null en ca. 7,50kr.

Det virker som du kobler byggeaktiviteten til første leveranse og at den har noe med kvaliteten på produktet å gjøre.

Slik jeg leser børsmeldingen så er byggeaktiviteten som er ferdig i august knyttet til å oppnå 100% produksjon innen utgangen av året.

1 Like

REC Silicon - Invitation to presentation of second quarter 2024 results

REC Silicon Presentation on NREL 31st Workshop on Crystalline Silicon Solar Cells & Modules

REC Silicon Announces the Close of a USD 25M Short Term Loan with Hanwha International LLC

1 Like